Görsel materyal kullanımının, muhasebe eğitimi alan öğrencilerin başarısı üzerine etkisi: Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde bir uygulama
dc.contributor.advisor | İçerli, Mustafa Yılmaz | |
dc.contributor.author | Durmuş, Mehmet Ali | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:45:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:45:28Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-09-02 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36497 | |
dc.description.abstract | Günümüzde rekabet ortamında en önemli rekabet ve sermaye faktörü bilgi olarak kabul edilmektedir. İşletmelerin ihtiyaç duyduğu bilgi kullanıcılarına veya karar alıcıların ihtiyaçlarına göre farklılık göstermektedir. İhtiyaç duyulan finansal bilginin ise büyük bir kısmı muhasebe bilgi sistemi tarafından üretilmektedir. Bu finansal bilgiyi üreten insanın niteliği, bilginin ihtiyaca uygunluğu ve doğruluğunu doğrudan etkiler. İşletmeler açısından `entelektüel sermaye` olarak da değerlendirilen bu insanların ürünleri yatırımcı kararlarını doğrudan etkiler. Çalışmanın amacı muhasebe eğitiminin verimliliğinin arttırılmasına yönelik olarak, PowerPoint sunum desteğiyle yapılan derslerin, klasik usulde yapılan derslere göre başarı düzeyinin farklılaşmasını analiz etmektir. Öğrencilerin muhasebe bilgi düzeyini ölçmek için Genel Muhasebe Bilgi soruları geliştirilmiş, bu sayede öğretim elemanlarının öğrenciler de eksiklik hissettiği konuları görmesi ve ders planını bu duruma göre şekillendirmesine yardımcı olabileceği hedeflenmiştir. Çalışma Aksaray Üniversitesinde İ.İ.B.F.'de okuyan İşletme, Maliye ve Yönetim Bilişim Sistemleri bölümlerinde öğrenim görmekte olan 757 öğrenciye uygulanmıştır. Bu öğrencilerin 396'sı eğitim öncesi verileri oluştururken, 357'si eğitim sonrası verileri oluşturmaktadır. Grupların dönem başında bilgi seviyeleri Genel Muhasebe Bilgi sorularıyla belirlenmiş, deney ve kontrol grubu olarak iki gruba ayrılmıştır. Deney grubuna PowerPoint sunum desteğiyle ders anlatılırken, kontrol grubuna klasik usulde ders anlatılmıştır. 14 haftalık ders dönemi sonunda Genel Muhasebe Bilgi sorularıyla tekrar ölçüm yapılmış ve Genel Muhasebe I dersinin final notları ile de desteklenerek analizler yapılmıştır. PowerPoint ve Klasik Usulde ders yapılan öğrenciler arasında PowerPoint grubunun lehine olmak üzere ortalama puan olarak bir farklılık bulunmasına karşın, istatistiksel olarak %95 güven aralığında anlamlı fark oluşturmamaktadır.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Muhasebe Eğitimi | |
dc.description.abstract | Today, the information is seen the most important competition and capital factor in competition environment. The information that business organizations need can be changed according to consumers' needs and decision makers' needs. The financial information which is necessary is produced by mostly accounting information system. The quality of these people that produce financial information affects the utility and accuaracy od the information. The products of these people called `intellectual capital` by business organizations directly affect investors' decisions. In this context, human training and accounting education are crucial for business organizations. The aim of this study is to analyze differentations of success level between classical lessons and supported by PowerPoint presentations for increasing efficiency of education. General accounting information scale has been developed. Thus the instuctor can see the students' drawbacks and can shape lesson plan according to this circumstance. This sudy was applied to 757 students studying in department of business, public finance and management information systems. 396 students forms the data before education and 357 students forms the data after education. In the beginning of education period, the knowledge level of groups were determined by general accounting information questions and the groups were divided into two groups as an experimental and a control group. While the courses were taught by PowerPoint presentations in the experimental group, the courses were taught classically in the control group. In the end of 14-week courses, it was measured again by general accounting questions and it was also analyzed by using the final grade of general accounting lesson. While there is significiant difference as an average score between the students taught classically and the students taught by powerpoint presentations in favor of the PowerPoint group, there is not significiant difference in %95 confident interval statistically.Keywords: Education, Accounting Education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Görsel materyal kullanımının, muhasebe eğitimi alan öğrencilerin başarısı üzerine etkisi: Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde bir uygulama | |
dc.title.alternative | Effects of using visual material on students' success who take accounting: A case study at Aksaray Faculty of Economics and Administrative sciences | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-09-02 | |
dc.contributor.department | İşletme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Visual materials | |
dc.subject.ytm | Accounting education | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 10124078 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKSARAY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 448394 | |
dc.description.pages | 71 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |