Show simple item record

dc.contributor.advisorSarı, Özgür
dc.contributor.authorGümüş, Yunus
dc.date.accessioned2020-12-02T12:45:24Z
dc.date.available2020-12-02T12:45:24Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36483
dc.description.abstractBu çalışmayla daha önce araştırma konularında yer almamış olan hasta hakları kavramının insanlarca algılanma düzeyi ve bu hakkı etkin olarak kullanıp kullanamadıklarının tespiti hedeflenmiştir. Ayrıca çıkan sonuç doğrultusunda ulusal düzeyde hükümetin, yerel düzeyde ise hastanelerin hasta hakları politikasını kalite politikaları gereği tekrar gözden geçirmelerine yardımcı olması beklenmektedir. Yine bu araştırma sonuçlarının Erciyes Üniversiteleri Hastaneleri Yönetiminin hasta ve hasta yakınlarına daha kaliteli ve hasta memnuniyetini ön plana alan bir politika geliştirmesinde yardımcı olması beklenmektedir. Sağlık kurum ve kuruluşlarında görevli sağlık çalışanları ve hastalar arasındaki karşılıklı olumlu etkileşimin, teşhis ve tedavi sürecini her iki taraf adına olumlu etkileyeceği düşünülmektedir. Böyle bir düşünce tarzından hareketle, hastaların tıbbi müdahale esnasında sağlık personelleri tarafından daha fazla bilgilendirilmesinin; hastaların hastane kültürüne daha iyi uyum sağlamasını kolaylaştıracağı, teşhis ve tedavi sürecinin her iki taraf içinde daha sağlıklı ilerlemesini sağlayacağı, hasta ve sağlık çalışanları arasında yaşanabilecek çatışmayı en aza indireceği anlaşılmaktadır. Araştırma kapsamında Erciyes Üniversitesi Mustafa Eraslan-Fevzi Mercan Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesi Hematoloji-Onkoloji Poliklinik ve Kliniğinden hizmet almakta olan 80 hastanın yakınına ulaşılmıştır. Görüşmelerde araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme anketi kullanılmıştır. Anahtar Kelimeler : 1. Hasta Hakları, 2. Sağlık Sosyolojisi, 3. Hasta, 4. Hasta Yakını.
dc.description.abstractIn this study, people perceived the concept of patient rights, which previously had not been involved in the level of research topics and aimed at detecting use this right of use can not help effectively. In addition, in line with results obtained at the national level of government, at the local level hospital patient rights policies need quality policy is expected to help them reconsider. Again, this research using Erciyes University Hospital Management is expected to help patient and patients' relatives to higher quality and policy development to patient satisfaction.The mutual positive interaction between officers and health workers in health institutions and patients, the diagnosis and treatment process is likely to be a positive influence on behalf of both sides. Such an idea of the style of movement, more informed by the medical staff during medical treatment of patients; patients will facilitate better adaptation to the hospital culture, diagnosis and treatment process to ensure a smooth progress in both sides of the conflict that may arise between patients and health care workers is thought minimizes. In the Research, at Erciyes University, Mustafa Eraslan-Fevzi Mercan Child Health and Diseases Hospital Hematology-Oncology who receive services from polyclinics and clinical 80 patients reached the close. The interview questionnaire prepared by the researcher was used. Keywords : 1. Patients' Rights, 2. Health Sociology, 3. Patients, 4. Patients' Relatives.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleİstek ve şikâyet başvurusu konusunda bilgi edinmişlik ve sağlık personeli ile tartışma açısından hasta yakınlarının hasta hakları farkındalığı analizi: Erciyes Üniversitesi Onkoloji ünitesi örneği
dc.title.alternativeAbout request and complaint application acquired of knowledge and terms health staff with discussion patients' relatives patients 'rights awareness analysis: Erciyes University Oncology Unit case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmPatient nearness
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmPatient rights
dc.subject.ytmMedical sociology
dc.subject.ytmPatients
dc.identifier.yokid10106293
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429868
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineSosyoloji Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess