Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirel, Yavuz
dc.contributor.authorTuka, Metin
dc.date.accessioned2020-12-02T12:45:20Z
dc.date.available2020-12-02T12:45:20Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36470
dc.description.abstractAraştırmada, örgütte çalışanların karşılaştıkları stres ve tükenmişliğin iç hizmet kalitesine etkisi ortaya çıkarılmıştır. Uygulama kısmında ise, anket araştırmasına konu olan çalışanların bulundukları konum ve idari sınıf itibariyle konunun çerçevesi bakımından incelenmesi ikincil amaç şeklinde belirlenmiştir. Ayrıca,örgütsel stres ve tükenmişliğin belirtileri, sebepleri ve sonuçları üzerinde durulmuş, çok önemli sorun teşkil eden tükenmişliğin örgüt ve çalışan açısından mücadele yöntemine değinilmiştir.Araştırma maksadıyla, bir üniversitede toplam 163 çalışanın hiyerarşik olarak en alt seviyede bulunandan üst yöneticiye kadar İdari Personel üzerinde literatür de dikkate alınarak bir anket yapılmıştır. Araştırma üç boyut ve üçer alt boyut şeklinde yürütülmüştür. Araştırma sonucunda, örgütsel stres ve tükenmişliğin iç hizmet kalitesini olumsuz etkilediği görülmüştür.Anahtar Kelimeler:1. Stres2. Örgütsel Stres3. Tükenmişlik4. İç Hizmet Kalitesi
dc.description.abstractThe purpose of this thesis work, is to obtain symptoms, reasons, results of organizational stress and burnout and how to solve them. In addition organizational stress and burnout effect for internal service quality are demonstrated. For application part; the secondary purpose of the thesis is to evaluate organizational workers generally as their administrative status.For research purpose, this work is applied from bottom to top hierarchically among 163 administrative personals as caring literature. The research is done three dimensions and three sub-dimensions way. In the result of this research, it is seen that organizational stress and burnout makes workers' job quality negatively.Keywords :1. Organizational Stress2. Stress3. Burnout4. Internal Service Qualityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgütsel stres ve tükenmişliğin iç hizmet kalitesi üzerine etkisi
dc.title.alternativeOrganizational stress and burnout effect on internal service quality
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational stress
dc.subject.ytmBurnout
dc.subject.ytmStress
dc.subject.ytmService quality
dc.subject.ytmWorkers
dc.identifier.yokid10104009
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid429867
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess