Show simple item record

dc.contributor.advisorAkbaş, Turan
dc.contributor.authorÜnlü, Vehbi
dc.date.accessioned2020-12-29T08:30:06Z
dc.date.available2020-12-29T08:30:06Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/364691
dc.description.abstractBu araştırma, Türkiye'deki lise öğrencilerinin karşı cinsle yaşadıkları çıkma ilişkilerini, ilişkiyi başlatabilme, sürdürebilme ve sonlandırabilme boyutlarında sosyal yetkinlik beklentilerini ölçebilmek amacıyla yapılmıştır. Ölçeğin geliştirilmesi esnasında; kapsam geçerliği, yapı geçerliği, ölçüt bağıntılı geçerliği ile test-tekrar test güvenirliği sınanmışlar. 91 maddeden oluşan madde havuzunun kapsam ve yapı geçerliliğinin denendiği ilk çalışma 3 farklı okuldan 379 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Bu ön çalışma sonrasında yapı geçerliliğini belirlemek için de 4 farklı okuldan 433 öğrenciye ulaşılmıştır. Ölçüt-bağıntılı geçerlik için 65 öğrenciden, test-tekrar test güvenirliğini denemek için de geliştirilen Karşı Cinsle İlişkide Başlatabilme, Sürdürebilme ve Sonlandırabilme Boyutlarında Sosyal Yetkinlik Beklentisi Ölçeği'nin üç hafta arayla iki kez uygulandığı 83 öğrenciden toplanan veriler kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, geliştirilen ölçeğin Başlatabilme, Sürdürebilme ve Sonlandırabilme boyutlarında sosyal yetkinlik beklentisini geçerli ve güvenilir olarak ölçtüğünü ortaya koymuştur. Geliştirilen ölçek toplam puan olarak değerlendirilmeyecek, yukarıda sözü edilen boyutlarda birer alt ölçek olarak kullanılacaktır. Anahtar Kelimeler: Çıkma-Flört, Sosyal Yetkinlik Beklentisi, Yetkinlik Beklentisi, Karşı Cins, Sosyal Yetkinlik Beklentisi Ölçeği
dc.description.abstractPages The purpose of this study is to be able to assess the social self efficacy in dating relationships of high school students with the opposite sex in the dimension of being able to start, carry on and end. During the development process of the scale content validity, construct validity, criterion-related validity and test re-test reliabilities were tested. For content validity, the initial item pool consisting of 91 items were evaluated by 379 students attending 3 different schools. After this pre-study to identify the construct validity 433 students attending 4 different schools were reached. The study of criterion-related validity was provided by the data obtained from 65 students and test re- test reliabilities were tested by using a sample, consisting of 83 students who were administrated the experimental form on two occasions three weeks interval. The results of the study indicated that the developing scale in the dimensions of being able to start, carry on and end are reliable and have good validity. Developing scale will not be evaluated as a total point, but it will be used as a subscale for the dimensions argued above. Key Words: Datmg-Flirting, Social Self Efficacy, Self Efficacy, Opposite Sex, Social Self-Efficacy Scaleen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleKarşı cinsle ilişkide sosyal yetkinlik beklentisi ölçeği
dc.title.alternativeThe social self efficacy scale with the interaction of opposite sex
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmFlirtation
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmSocial self-efficacy
dc.subject.ytmSexual relation
dc.subject.ytmSocial relations
dc.identifier.yokid161253
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid145995
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess