Show simple item record

dc.contributor.advisorDuman, Haluk
dc.contributor.authorKaral, Elvan
dc.date.accessioned2020-12-02T12:45:18Z
dc.date.available2020-12-02T12:45:18Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36464
dc.description.abstractKüreselleşme ile birlikte işletmeler planlama işlemlerinde üretim odaklı olmaktan çıkıp müşteri odaklı hale gelmiştir. Ağır rekabet koşullarında doğru malı, doğru zamanda, doğru yere en etkin ve en verimli bir şekilde ulaştırma şirketlere büyük rekabet avantajı sağlamakta, lojistik kavramı da bu noktada önem kazanmaktadır. Uluslararası tanımda lojistik; müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere, hammaddelerin başlangıç noktasından, ürünün tüketildiği son noktaya kadar olan tedarik zinciri içindeki malzemelerin, servis hizmetlerinin ve bilgi akışının etkili ve verimli bir şekilde, her iki yöne doğru taşınmasının ve depolanmasının planlanması, uygulanması ve kontrol edilmesi faaliyetleridir, şeklinde tanımlanmaktadır.Çay bitkisi kültürel ve ekonomik anlamda çok değerli olduğu için, çay sektörünün dünya ekonomisi ve Türkiye ekonomisi içinde oldukça önemli bir yeri bulunmaktadır. Bu çalışmada esas amaç Çay işletmelerinde kullanılan lojistiğin en verimli şekilde kullanılmasını sağlamaktır. Lojistiği daha verimli kullanarak işletmenin maliyetlerini düşürmek ve bu sayede işletmenin piyasa ile rekabet gücünün artmasına katkı sağlamak hedeflenmektedir. Bu amaçlar doğrultusunda, Çalışmada çay sektörüne ilişkin, istatistiklerle birlikte genel bir değerlendirme yapılmıştır. İşletmenin ürün kalitesini düşürmeden lojistik maliyetini azaltmasıyla birlikte işletme karlılığının artmasıyla işletme yönetiminin lojistik maliyet tasarrufu için daha fazla kaynak ayırması da teşvik edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Lojistik, ÇAYKUR, Maliyet Yönetimi, Karlılık, İşletme
dc.description.abstractWith globalization, the companies have become consumer oriented rather than product-oriented in the planning activities. In the heavy competitive atmosphere, delivering the exact good to the exact location on the exact time in the most efficient and productive way brings the large competitive advantage for the companies. Thus, at this point, the concept of logistic gains importance. In the internationally accepted definition, logistic is defined as the activities that plan, implement, and control the storage and delivery of materials, services and information that are in the supply chain spreading from the start point of the raw materials to the final point where products are consumed through both sides in the efficient way to meet the need of consumers.Tea industry takes an important place both in the global and Turkish economy because the tea plant is valuable in economic and cultural aspects. The main purpose target of this study is intended to provide the most efficient use of logistic in tea industry. It is aimed to reduce the costs of business by using logistic more efficiently and to contribute to increase in the competitiveness of this business with market. For these purposes, in this thesis, a general evaluation is done about tea industry statistically. In addition, more resources allocation is encouraged for saving of logistic costs of business management with increased business profit by decreasing logistic cost without compromising product quality of business.KeyWords: Logistics, Çaykur,Cost Management, Profitability, Managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleLojistik maliyet yönetimi ve karlılık ilişkisi: Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü (ÇAYKUR) üzerine uygulama
dc.title.alternativeLogistics cost management and profitability relations: General directorate of tea enterprises (ÇAYKUR) on application
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLogistics
dc.subject.ytmLogistic management
dc.subject.ytmCost
dc.subject.ytmCost management
dc.subject.ytmProfitability
dc.subject.ytmÇAYKUR
dc.identifier.yokid10116535
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid448405
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess