Show simple item record

dc.contributor.advisorUygun, Mutlu
dc.contributor.authorAkin, Pinar Duygu
dc.date.accessioned2020-12-02T12:44:58Z
dc.date.available2020-12-02T12:44:58Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36406
dc.description.abstractBu araştırma, hizmet işletmelerindeki çalışanların içsel pazarlama uygulamalarına yönelik algı düzeyleri ile bu çalışanların hizmet bağlamındaki müşteri ve iç girişimcilik yönlü davranışları, kurumsal tatmin, bağlılık duyguları arasındaki ilişkileri incelemek amacıyla yürütülmüştür. Bu amacı karşılayabilmek için nicel araştırma yöntemi esas alınarak, oluşturulan bir veri toplama aracıyla Mersin'de ve Aksaray'da faaliyet gösteren perakende, sağlık, bankacılık, eğitim, belediye hizmetleri ve konaklama gibi hizmet işletmelerinde çalışan 707 katılımcıdan veri toplanmıştır. Toplanan veriler, betimsel istatistikler, Faktör Analizi, Pearson Korelasyon Analizi, Çoklu Standart Regresyon Analizi, Bağımsız Örneklem t testi ve Tek Yönlü Varyans Analizinden (ANOVA) yararlanarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular, hizmet işletmelerinde algılanan içsel pazarlama uygulama düzeyine göre çalışanların müşteri yönlü davranışlarının, iç girişimcilik eğilimlerinin, kurumsal tatmin ve bağlılık duygularının farklılaştığını ortaya koymuştur. Ayrıca katılımcıların demografik ve işle ilgili kişisel özelliklerine bağlı olarak içsel pazarlama algılarının ve öz-değerlendirmeye dayalı müşteri ve iç girişimcilik, kurumsal tatmin ve bağlılık düzeylerinin farklılaştığı sonuçlarına da ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis research is conducted in order to examine the relationship between perceptions of service employees about internal marketing implementations of service firms and their customer-orientation, intreapreneurship behaviors, corporate satisfaction and commitment feelings in the context of the service. In order to meet this aim, data were collected from 707 participants working in service businesses such as retail, health, banking, education, municipal services and accommodation operating in Mersin and Aksaray with a data collection tool based on the quantitative research method. The data has been analyzed by using Descriptive Statistics, Factor Analysis, Pearson Correlation Coefficient, Multiple Standard Regression Analysis, Independent Sample t test and Analysis of Variance (ANOVA). These results indicate that employees' customer orientations, internal entrepreneurship behaviors, corporate satisfaction and commitment feeling differ with regard to application level of perceived internal marketing in service firms. As well as, depending on the demographic and personal characteristics about business of the participants, differentiated of perceived internal marketing implementations, self-evaluation based customer and intrapreneurship behaviors, corporate satisfaction and commitment levels have also been determined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHizmet işletmelerindeki içsel pazarlama uygulamalarının çalışanların müşteri ve iç girişimcilik yönlü davranışlar geliştirmelerindeki rolü
dc.title.alternativeThe role of internal marketing implementations in terms of customer and intrapreneurship oriented behaviors of employees in service firms
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCustomer behavior
dc.subject.ytmOrganizational entrepreneurship
dc.subject.ytmService organizations
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmInternal marketing
dc.subject.ytmWorkers
dc.identifier.yokid10154501
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid470280
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess