Show simple item record

dc.contributor.advisorUslu Divanoğlu, Sevilay
dc.contributor.authorUsta, Şaban
dc.date.accessioned2020-12-02T12:44:54Z
dc.date.available2020-12-02T12:44:54Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36386
dc.description.abstractBu çalışmada Rehber Öğretmenlerin iş tatmin düzeylerinin ortaya çıkartılması amaçlanmıştır. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul ve kurumlarda rehber öğretmen olarak çalışanların meslek hayatları boyunca yaptıkları mesai sürecinde iş tatmin düzeylerinin nasıl olduğu, söz konusu durumun ortaya çıkmasına neden olan iç ve dış etmenlerin neler olduğu incelenmiştir. Bu inceleme esnasında rehber öğretmenlerin demografik değişikliklerinin iş tatminine yansımaları da göz önünde bulundurularak bu demografik değişkenler çeşitli boyutlarıyla incelenmiştir. Araştırma karşılaştırma türü tarama modelinde bir çalışmadır. Aksaray İlinde çalışan rehber öğretmenlerden oluşan örneklem gurubuna yapılan Minnesota iş tatmini ölçeği sonuçlandırılarak Aksaray İlinde çalışan rehber öğretmenlerin kişisel özellikleri ve iş tatmin düzeyleri ortaya çıkartılmıştır. Araştırmada belirlenen örneklem gurubuna Minnesota iş tatmin ölçeği ve kişisel bilgiler formu uygulanmış, elde edilen veriler Statistical Package for the Social Sciences (SPSS 23) programında analiz edilerek sonuçlara ulaşılmıştır. Elde dilen sonuçların Milli Eğitim camiasına katkıları değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler : Rehber öğretmen, iş tatmini, okul
dc.description.abstractIn this work it has been aimed to reveal the level of the work satisfaction of the Guidance Counselors. It has been examined how high is the work satisfaction of the guidance counselors who are working at schools associated to Ministry of National Education during their employment period and also which internal or external factors has influenced the mentioned situation to come out. These demographic variations have been inspected with different dimensions and during this examination, the reflections of demographic differences on work satisfaction of guidance counselors have been taken into consideration. The research is a comparison type scanning model. The Minnesota work satisfaction scale which applied to sample group of guidance counselors working in Aksaray province has been concluded and the level of work satisfaction of guidance counselors in Aksaray has been revealed. In this research, the Minnesota work satisfaction scale and personal information form has been implemented to the designated sample group and the obtained data has been analyzed with Statistical Package for the Social Sciences (SPSS 23). The contributions of the results to the National Education society have been evaluated.Keywords: Guidance Teachers, School Counselor, Job Satisfaction, Schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleRehber öğretmenlerin iş tatmin düzeylerinin demografik değişkenler açısından incelenmesi
dc.title.alternativeExamination of guidance teachers' job satisfaction levels in terms of demographic variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmDemography
dc.subject.ytmDemographic variables
dc.subject.ytmAksaray
dc.subject.ytmMinistry of National Education
dc.subject.ytmGuidance teacher
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.identifier.yokid10142754
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid456888
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess