Show simple item record

dc.contributor.advisorMadran, Canan
dc.contributor.authorYavuz, Mehmet Cihan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:27:32Z
dc.date.available2020-12-29T08:27:32Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/363631
dc.description.abstractÖZETULUSLARARASI DESTİNASYON MARKASI OLUŞTURULMASINDAKİMLİK GELİŞTİRME SÜRECİ: ADANA ÖRNEĞİMehmet Cihan YAVUZDoktora Tezi, İşletme Anabilim DalıDanışman: Doç. Dr. Canan MADRANOcak 2007, 203 sayfaBu çalışmada, başarılı bir destinasyon markası geliştirmeye temel olan markakimliği konusu ele alınmıştır. Adana Kenti, uygulama alanı olarak seçilmiştir.Kentin marka kimliğine ilişkin veriler Kent Yöneticileri'nden, kalitatif bir araştırmayöntemi olan Delfi Yöntemi ile toplanmıştır. Çalışma sonucunda, AdanaMarkası'nın öne çıkan kimlik unsurları tespit edilmiştir.Marka, destinasyonların rakiplerinden farklılaşabilmesi için önemli bir araçtır.Kentlerin markalaşması konusunda y a p ı l a n bilimsel çalışmalara sondönemlerde rastlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı, bir destinasyon olarakkentlerin markalaşma sürecince kimliklerinin ortaya çıkarılmasıdır.Çalışma sonucunda, uluslararası bir destinasyon olarak, Adana Markası içindört kimlik bileşeni/temasının öne çıktığı tespit edilmiştir. Bu kimlik bileşenleri,Planlı Kent, Sağlık Kenti, Modern Tarım Kenti ve Sosyokültürel Merkez-EğlenceKenti şeklinde sıralanabilir.Anahtar Kelimeler: Adana Kenti, Kent Markası, Destinasyon Markalaması,Marka Kimliği, Kimlik Geliştirme Süreci, Delfi Yöntemi
dc.description.abstractABSTRACTIDENTITY BUILDING PROCESS IN INTERNATIONAL DESTINATIONBRANDING: A CASE FOR THE CITY OF ADANAMehmet Cihan YAVUZPh.D. Thesis, Business DepartmentSupervisor: Assoc. Prof. Canan MADRANJanuary 2007, 203 pagesIn this study, brand identity development which is the fundamental issue todevelop a successful destination brand was studied. Adana City was chosen forapplication field. Data related to brand identity of the City had been gathered bya qualitative research method (Delphi Method) from public, private and NGOmanagers of Adana. As a result, identity elements of Adana B r a n d weredetermined.Brand is an important marketing tool for a destination to differentiate itself fromits competitors. The academic studies regarding to city branding i s sues havebeen seen recently in the literature. T his piece of work aims to develop ascientific infrastructure to brand a city as a destination.By this study, four identity components/themes were extracted for Adana brandas an international destination. These identity components have been found as;Plane d C i t y , Medical Center, Modern Agricultural Center and C i t y o fEntertainment&Cultural Activities.Keywords: Adana City, City Brand, Destination Branding, Brand Identity,Process of Identity Building, Delphi Method.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleUluslararası destinasyon markası oluşturulmasında kimlik geliştirme süreci: Adana örneği
dc.title.alternativeIdentity building process in international destination branding: A Case for the city of adana
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid201077
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid206424
dc.description.pages217
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess