A 3D garment design and simulation system
dc.contributor.advisor | Güdükbay, Uğur | |
dc.contributor.author | Durupinar, Funda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:44:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:44:38Z | |
dc.date.submitted | 2004 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36336 | |
dc.description.abstract | üOZETüş ËË ËüUC BOYUTLU GIYSI TASARIM VE SIMULASYONË ËSISTEMIFunda DurupınarBilgisayar Mühendisliği, Yüksek Lisansu g uTez Yüneticisi: Asst. Prof. Dr. Uğur Güdükbayo g uuTemmuz, 2004Bu tez şalışmasında, uc boyutlu bir sanal giysi tasarım ve simülasyon sistemics üş uütanıtılmıştır. Onerilen sistem, uş boyutlu bir giysinin, giysiyi oluşturan pan-s üc sellerden yapılandırılmasına olanak sağlamaktadır. Panellerin temelini bir yay-gparşacık modeli oluşturmaktadır. Giysinin oluşturulması, kesme, dikme, şevresinic s s cdüzeltme ve büyütme/küşultme aşamalarından geşerek gerşekleştirilmektedir.u uu uc ü s c c sDaha sonra gerşek hayatta bir terzinin atülyesindeki olduğu gibi bir mankenc o guzerinde prova yapmak mümkündür. Kumaşın değişik şevresel koşullardakiü uuu s gs c sdavranışı, ï¬ziksel bir yaklaşım izlenerek gerşekleştirilmiştir. Giysilerin salınımınıns s c s syanısıra, verimli ve gerşekşi gürüntülenmesi de kumaş modellemede ünemli birc c ou u s okonudur. Kumaşların değişik materyal tipleri ve yansıma üzellikleri vardır. Sis-s gs otemimizde ürgü, dokuma ve standart boyama yüntemleri gibi şeşitli materyalou o csüzellikleri ve boyama seşenekleri gerşekleştirilmiştir. Programın performanso c c s ssonuşları tezde sunulmuştur.c sAnahtar süzcükler : giysi tasarımı, giysi simülasyonu, kumaş boyama, ï¬zikselou u smodelleme.iv | |
dc.description.abstract | ABSTRACTA 3D GARMENT DESIGN AND SIMULATIONSYSTEMFunda DurupınarM.S. in Computer EngineeringSupervisor: Asst. Prof. Dr. Uğur Güdükbayg uuJuly, 2004In this thesis study, a 3D graphics environment for virtual garment design andsimulation is presented. The proposed system enables the three dimensionalconstruction of a garment from its two dimensional cloth panels, for which theunderlying structure is a mass-spring model. Construction of the garment is per-formed through cutting, boundary smoothing , seaming and scaling. Afterwards,it is possible to do ï¬tting on virtual mannequins like in the real life as if in a tai-lor?s workshop. The behavior of cloth under diï¬erent environmental conditions isimplemented applying a physically-based approach. As well as the simulation ofthe draping of garments, eï¬cient and realistic visualization of garments is an im-portant issue in cloth modelling. There are various material types and reï¬ectanceproperties for fabrics. We have implemented a number of material and renderingoptions such as knitwear, woven cloth and standard shading methods such asGouraud shading. Performance results of the system are presented at the end.Keywords: garment design, garment simulation, fabric rendering, physically-based modeling.iii | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol | tr_TR |
dc.subject | Computer Engineering and Computer Science and Control | en_US |
dc.title | A 3D garment design and simulation system | |
dc.title.alternative | Üç boyutlu giysi tasarımı ve simülasyon sistemi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 173834 | |
dc.publisher.institute | Mühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 184690 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |