Show simple item record

dc.contributor.advisorGüdükbay, Uğur
dc.contributor.authorDurupinar, Funda
dc.date.accessioned2020-12-02T12:44:38Z
dc.date.available2020-12-02T12:44:38Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36336
dc.description.abstractüOZETüş ËË ËüUC BOYUTLU GIYSI TASARIM VE SIMULASYONË ËSISTEMIFunda DurupınarBilgisayar Mühendisliği, Yüksek Lisansu g uTez Yüneticisi: Asst. Prof. Dr. Uğur Güdükbayo g uuTemmuz, 2004Bu tez şalışmasında, uc boyutlu bir sanal giysi tasarım ve simülasyon sistemics üş uütanıtılmıştır. Onerilen sistem, uş boyutlu bir giysinin, giysiyi oluşturan pan-s üc sellerden yapılandırılmasına olanak sağlamaktadır. Panellerin temelini bir yay-gparşacık modeli oluşturmaktadır. Giysinin oluşturulması, kesme, dikme, şevresinic s s cdüzeltme ve büyütme/küşultme aşamalarından geşerek gerşekleştirilmektedir.u uu uc ü s c c sDaha sonra gerşek hayatta bir terzinin atülyesindeki olduğu gibi bir mankenc o guzerinde prova yapmak mümkündür. Kumaşın değişik şevresel koşullardakiü uuu s gs c sdavranışı, ï¬ziksel bir yaklaşım izlenerek gerşekleştirilmiştir. Giysilerin salınımınıns s c s syanısıra, verimli ve gerşekşi gürüntülenmesi de kumaş modellemede ünemli birc c ou u s okonudur. Kumaşların değişik materyal tipleri ve yansıma üzellikleri vardır. Sis-s gs otemimizde ürgü, dokuma ve standart boyama yüntemleri gibi şeşitli materyalou o csüzellikleri ve boyama seşenekleri gerşekleştirilmiştir. Programın performanso c c s ssonuşları tezde sunulmuştur.c sAnahtar süzcükler : giysi tasarımı, giysi simülasyonu, kumaş boyama, ï¬zikselou u smodelleme.iv
dc.description.abstractABSTRACTA 3D GARMENT DESIGN AND SIMULATIONSYSTEMFunda DurupınarM.S. in Computer EngineeringSupervisor: Asst. Prof. Dr. Uğur Güdükbayg uuJuly, 2004In this thesis study, a 3D graphics environment for virtual garment design andsimulation is presented. The proposed system enables the three dimensionalconstruction of a garment from its two dimensional cloth panels, for which theunderlying structure is a mass-spring model. Construction of the garment is per-formed through cutting, boundary smoothing , seaming and scaling. Afterwards,it is possible to do ï¬tting on virtual mannequins like in the real life as if in a tai-lor?s workshop. The behavior of cloth under diï¬erent environmental conditions isimplemented applying a physically-based approach. As well as the simulation ofthe draping of garments, eï¬cient and realistic visualization of garments is an im-portant issue in cloth modelling. There are various material types and reï¬ectanceproperties for fabrics. We have implemented a number of material and renderingoptions such as knitwear, woven cloth and standard shading methods such asGouraud shading. Performance results of the system are presented at the end.Keywords: garment design, garment simulation, fabric rendering, physically-based modeling.iiien_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontroltr_TR
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleA 3D garment design and simulation system
dc.title.alternativeÜç boyutlu giysi tasarımı ve simülasyon sistemi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid173834
dc.publisher.instituteMühendislik ve Fen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid184690
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess