Sosyal bilgiler dersinde grafik hazırlama ve okuma becerisine dayalı etkinliklerin akademik başarıya katkısının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Tahsin | |
dc.contributor.author | Keskin, Gökhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-02T12:44:33Z | |
dc.date.available | 2020-12-02T12:44:33Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-01-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36316 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasının amacı sosyal bilgiler dersinde grafik hazırlama ve okuma becerisine dayalı etkinliklerin akademik başarıya katkısını incelemektir. Bu çalışmada nicel ve nitel araştırma kullanılmıştır. Nicel araştırma olarak, yarı deneysel desenlerden ön test son test eşleştirilmiş kontrol gruplu desenden faydalanılmıştır. Bu kapsamda öğrencilere araştırmacı tarafından bir başarı testi geliştirilmiştir. Ülkemizde nüfus ünitesi kapsamında bu başarı testi öğrencilere ön test ve son test olarak uygulanmıştır. 7/A sınıfı kontrol grubu, 7/B sınıfı ise deney grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubunda konular dört hafta etkinliklerle beraber işlenirken, kontrol grubunda ise mevcut öğretim programı ile işlenerek tamamlanmıştır. Nitel araştırma olarak deney grubu öğrencilerinden 12 öğrenciye etkinlikler ile ilgili yarı yapılandırılmış görüşme kapsamında 4 soru sorulmuş ve öğrencilerin verdiği cevaplar üzerinden değerlendirme yapılmıştır. Konular tamamlandıktan sonra son test yapılarak uygulama sonlandırılmıştır. Araştırma 2017-2018 Eğitim-Öğretim döneminde Aksaray ilinde bulunan resmi bir devlet ortaokulunda 23 erkek ve 25 kız olmak üzere toplam 48 öğrenciye uygulanmıştır.Başarı testi verileri, SPSS programından faydalanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada bağımsız grupları karşılaştıran mann whitney u testi ile bağımlı iki durumu karşılaştıran wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Bu testlerin sonucuna göre deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Etkinlik temelli öğretimden yararlanılarak ders işlenen deney grubu, mevcut öğretim programı ile ders işlenen kontrol grubundan daha başarılı olmuştur. Yarı yapılandırılmış görüşme sonucunda ise öğrencilerin etkinlikler sayesinde grafikleri daha iyi bir şekilde öğrendikleri, derse karşı ilgi ve isteklerinin arttığı ve ülkemizde nüfus ünitesini iyi bir şekilde anladıkları saptanmıştır. Ulaşılan sonuçlardan hareketle, öğretmenlerin derslerde etkinlik temelli öğretimden ve bu kapsamda çeşitli materyallerden yararlanmaları önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Nicel ve Nitel Araştırma, Etkinlik Temelli Öğretim, Ülkemizde Nüfus, Grafik Hazırlama, Grafik Okuma | |
dc.description.abstract | The purpose of this thesis is to examine the contribution of activities based on graphic preparation and reading skills to academic achievement in the course of social studies. Quantitative and qualitative research was used in this study. As quantitative research, pre-test post-test paired with semi-experimental design was used. In this context, a success test was developed by the researcher to the students. With in the scope of the population unit in our country, this achievement test was applied to the students as pre-test and post-test. 7/A class control group and 7/B class test group. In the experiment group, the subjects were processed with the activities for four weeks, while in the control group they were completed with the current teaching program. As a qualitative research, 4 questions were asked with in the scope of semi-structured interview about 12 student activities among the students of the experimental group and the answers were evaluated based on the answers given by the students. After the subjects are completed, the final test is done and the application is terminated. Research In the period of 2017-2018 education, a total of 48 students, 23 boys and 25 girls, were enrolled in an official state secondary school in Aksaray.Success test data were analyzed using the SPSS program. The study used the mann whitney u test comparing independent groups and two dependent conditions comparing the Wilcoxon signed rank test. According to the results of these tests, it is concluded that there is a meaningful difference in favor of the experiment group. The experiment group in which the course was taught using activity-based instruction was more successful than the control group in which the course was taught with the current curriculum. As a result of the semi-structured interview, it was determined that the students learn better the graphics thanks to the activities, increased interest and desire towards the lesson and understand the population unit in our country well. From the conclusions reached, it is suggested that teachers should benefit from activity-based teaching in lessons and various materials in this context.Keywords: Quantitative and Qualitative Research, Activity Based Instruction, Population in our Country, Graphic Preparation, Graphic Reading | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler dersinde grafik hazırlama ve okuma becerisine dayalı etkinliklerin akademik başarıya katkısının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of academic to achievement contribution of activities based on graphic preparation and reading skill in social studies course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-10 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Interpreting graphs | |
dc.subject.ytm | Graphics | |
dc.subject.ytm | Graphic literacy | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Graphic preparation | |
dc.identifier.yokid | 10185588 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | AKSARAY ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 502406 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı |