Show simple item record

dc.contributor.advisorAkın, Eyup
dc.contributor.authorCeritli, Merve
dc.date.accessioned2020-12-02T12:44:31Z
dc.date.available2020-12-02T12:44:31Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2018-10-09
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36313
dc.description.abstractGünümüz bilgi teknolojilerindeki hızlı ilerlemeler sayesinde insanlar arası mesafe kısalmakta ve iletişim de kolaylaşmaktadır. Bu değişim pazarlama iletişimi açısından ağızdan ağıza pazarlamanın önemini daha da arttırmaktadır. Araştırmada tüketicilerin sosyal medya üzerinden (Facebook sosyal ağı üzerinden) WOMM (Ağızdan Ağıza Pazarlama) eğilimlerinin ölçümü ve bu eğilimin sosyo-demografik özelliklere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla sosyal medya kullanıcıları üzerinde bir anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Nicel olarak gerçekleştirilen çalışma sonunda ulaşılan sonuçlara göre sosyal medya üzerinde gerçekleşen pozitif ve negatif WOMM eğilimi sosyo-demografik özelliklerden etkilenmektedir. Ayrıca tüketicilerin satın alma kararında da sosyal medya önemli bir rol oynamaktadır.
dc.description.abstractWith today's rapid advances in information technology it is easier to shorten the distance between people and communication. These changes in terms of marketing communications increases further the importance of word of mouth marketing.In this research measuring the tendency of consumers via social media (over the social network facebook) womm (word of mouth marketing) and this tendency aimed to investigate based on socio-demographic charateristics. For this purpose a survey was carried out on social media users. As a result of quantitative studies conducted, achieved positive and negative womm trends took place over social media, is affected by socio-demographics. Social media also plays an important role in the purchasing decisions of consumers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSosyal medyanın ağızdan ağıza pazarlamaya etkisi ve tüketici eğilimleri: Facebook örneği
dc.title.alternativeThe effect of social media to word of mouth marketing and consumer trends: Facebook case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-09
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmWord of mouth communication
dc.subject.ytmConsumption pattern
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmFacebook
dc.identifier.yokid10177065
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid491332
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess