Show simple item record

dc.contributor.advisorŞahin, İbrahim
dc.contributor.authorTepe, Mustafa Gürker
dc.date.accessioned2020-12-02T12:44:13Z
dc.date.available2020-12-02T12:44:13Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36265
dc.description.abstractÖZETBu çalışmanın amacı; Çankaya ilçesinde bir ilköğretim okulundaki 9-10 yaş grubu çocukların motor gelişim seviyelerinin incelenmesidir. Araştırmaya Çankaya İlçesi, TSK Mehmetçik Vakfı Hafize İhsan Payaza İlkokulu'ndan 93 (42 kız-51 erkek) öğrenci gönüllü denek olarak katılmıştır. Deney grubunda bulunan çocuklar Büyük Kas Motor Gelişim Testinin (BKMGT-2) alt testleri olan yer değiştirme becerisi ve nesne kontrol becerisi testlerinden geçirilmiştir. Ölçümler sırasında; nesne kontrol becerileri (top sektirme, topu tutma, topa ayakla vurma, top atma, topu yuvarlama, nesne ile sabit topa vurma) ve yer değiştirme becerileri (koşu, galop, tek ayak sıçrama, koşarak engelden atlama, uzun atlama, kayma), her bir çocuğa iki kez yaptırılarak ve denemelerin ikisi de puanlanmıştır. Her becerinin içerdiği her madde için, çocuk hareketi doğru yaparsa 1 puan, doğru yapamaz ise 0 puan verilmiştir. Denemenin her birinin puanlanmasının sonucunda, her madde için toplam puana ulaşılmıştır. Madde toplam puanları toplanarak her bir becerinin puanları hesaplanmış ve o beceriye ait başarı durumu belirlenmiştir. Bu araştırma sonuçları ile Psikomotor gelişim evrelerinin üçüncü evresi olan temel hareketler dönemini tamamlayıp, son evre Sportif Hareketler Dönemi 7-10 yaş özel hareketler beceri evresinde bulunan çocukların, temel motorik özelliklerinin belirlenmesi, uygun spor branşlarına yönlendirilmelerinde katkı sağlayacaktır. Bilimsel çalışmalarda yaygın olarak kullanılan TGMD II testinin Türk çocuklar için uyarlanmış olan Büyük Kas Motor Gelişim Testi (BKMGT-2) uygulanarak bir yandan Türk çocukları için normların oluşmasında katkı sağlanırken, diğer yandan çocuklar arasında antropometrik özelliklere ve diğer değişkenlere bağlı olarak temel motorik özelliklerin gelişmesi gözlenebilecektir.
dc.description.abstractAbstractThe aim of this research is to observe the level of motor and muscle development of a group of students aged 9-10. 93 students (42 girls, 51 boys) from the TAF Mehmetcik Foundation Hafize İhsan Payaza Primary School have voluntarily attended the research from Çankaya District. The children who were in the experiment group had the sub-tests of Large Muscle Motor Development Test (BKMGT-2); mobility skill and object control skill tests. During the experiment each student twice tried the object control skills (ball clipping, ball holding, ball striking, ball throwing, ball rounding, striking a stable ball with an object) and mobility tests (running, gallop, single-foot bounce, jump a hurdle, long jump, slip) and each of them was graded. For each activity of the tests, 1 point were given if the students were successful and 0 if not. At the end of the grading of each trial, total grades were reached for each activity. Total grades were calculated for each skill and the status was defined. The result of this study will be useful for the students who have completed the basic movement period of Psycho-motor development phases and who are in the last phase of sportive Movements period of specific activity skills aged 7-10 years to define their basic motor features and to be guided to the correct sport branches. On one hand it is aimed to help develop the norms for the Turkish children using the test BKMGT-2 which was adapted from test which is widely used in scientific researches while on the other hand the development of basic motor properties based on anthropometric characteristics will be able to observed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleAnkara Çankaya ilçesinde bir ilköğretim okulunda okuyan 9-10 yaş çocukların temel motorik özelliklerinin ölçülmesi
dc.title.alternativeMeasurement of basic motor characteristics of students aged 9-10 in a primary school in Ankara Çankaya district
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-25
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAthletic performance
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmSport education
dc.subject.ytmTraining
dc.subject.ytmPsychomotor skills
dc.subject.ytmPsychomotor development
dc.subject.ytmPsychomotor tests
dc.subject.ytmMotoric motions
dc.subject.ytmMotor development
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.identifier.yokid10186732
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid503247
dc.description.pages86
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess