Show simple item record

dc.contributor.advisorSüel, Emin
dc.contributor.authorSavaş, Mehmet Şükrü
dc.date.accessioned2020-12-02T12:44:10Z
dc.date.available2020-12-02T12:44:10Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-05-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36261
dc.description.abstractBu Çalışmanın Amacı; taktiksel oyun yaklaşım modelinin ortaokul öğrencilerinin yaratıcılık düzeylere etkisinin incelenmesidir. Araştırma grubunu; 51'i kız ve 97'si erkek ( yaş=11,3919+ 1,10432) olmak üzere 148 öğrenciden oluşturmaktadır. Araştırmanın amacına ulaşmak için Torrance(1966) yılında geliştirilen Aslan(2001) tarafında Türkçeye uyarlanan yaratıcılık ölçeği ve Oslin, Mİtchell ve Griffin, (1998) tarafında geliştirilen taktiksel oyun yaklaşımı modeli (TOYA) ölçeği kullanılmıştır. 12 hafta boyunca beden eğitimi ve spor derslerinde taktiksel oyun yaklaşımı uygulamaları yaptırılmıştır ve Araştırmada ön test, son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır.Verilerin çözüm ve yorumlanmasında, frekans testi, tanımlayıcı istatistiksel testler, shapiror wilk testi, paried samples t-Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi pearsom korelasyon testi ve kullanılarak anlamlılık p<0,05 alınmıştır. Bu çalışmanın sonucunda; taktiksel yaklaşım ve yaratıcılık düzeylerine göre; deney ve kontrol grubu sonuçları arasında anlamlı bir farklılığın olduğu ayrıca deney ve kontrol grupları ön test ve son test sonuçları arasında anlamlı bir farklılığın olduğu bulunmuştur. Branş değişkenine göre taktiksel oyun yaklaşımı ve yaratıcılık düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur Takım sporuna göre yaratıcılık alt boyutu olan şekilsel akıcılık, zenginleştirme, şekilsel başlıkların açıklayıcılığı ve bireysel spora göre yaratıcılık alt boyutu olan zenginleştirme düzeyleri arasında bir ilişkiye rastlanılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda; ortaokul öğrencilerine uygulanan taktiksel oyun yaklaşımı uygulamalarının öğrencilerin yaratıcılık düzeylerini olumlu yönde etkilediği sonucunu ortaya çıkarmaktadır.Bilim Kodu:
dc.description.abstractThe purpose of this study is to invtigation of the effect of tactical gaming approach model on secondary school students' creativity levelThe research group was made of 5th,6th,7th,8th 97 boy, 51 girls,148 ( age=11,3919+ 1,10432 ) in total studying secondary school located in the Aksaray province To achieve the purpose of the research, Creativity Scale developed by Torrance (1966) adapted to Turkish by Aslan (2001) and Tactical Gaming Approach Model Scale By Oslin, Mİtchell ve Griffin, (1998) were based on and applied to the students that participated in the research.12 weeks of instruction in physical education and sports courses including of it was made applications based on tactical game approach and in the study, an experimental research design with pre-test/post-test and control group was used.In the analysis and assessment of the data, frequencies test, descriptive statistics, wilcoxon signed rank test for paried samples, Shapiror Wilk Test, Paried Samples T-Test, and Pearson correlation test, was used and significance was taken as P<0.05 Within this study; there was a significant difference between the results of the experimental and control groups; and there was significant difference between post-test results of the experimental and control groups, tactical approach and creativityThere was a significant difference was found between tactical game approach and creativity levels according to branch variableThere is a relationship between creativity sub-dimension according to team sport, formal fluency, enrichment, explanatory of formal titles and enrichment levels of creativity sub-dimension according to individual sport.As a result of this study; reveals that the tactical game approach applied to secondary school students positively influences the level of students' creativity Science Code: Key Words: Secondary School, Students, Tactical Gaming Approach, Creativityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleTaktiksel oyun yaklaşımının ortaokul öğrencilerinin yaratıcılık düzeylerine etkisinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the effect of tactical gaming approach onsecondary school students' creativity level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-29
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmTactical games model
dc.identifier.yokid10195945
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid529455
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess