Bir sanatçı portresi olarak Burhan Kum
dc.contributor.advisor | Okan, Mustafa | |
dc.contributor.author | Toprak, Sait | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:24:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:24:20Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/362472 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Burhan Kum'un, bugünün Dünya ve Türkiye resim sanatı üzerine yaptığı değerlendirmeler, sanatçı kimliğine dönük olarak yürüttüğü tartışma ve buna bağlı olarak Türkiye'nin kültürel ortamındaki sanatçılarla ilgili görüşleri ve eleştirel saptamaları incelenmiştir. Bunun yanı sıra, bir birey olarak sanatçının yaşadığı zamana dönük duyarlılığının karakteri ve teorik birikim eksikliğinden doğan biçim ve üslûp hesaplaşmaları, Kum'un sorunsallaştırdığı çerçeveye bağlı kalınarak tartışılmıştır. Kum'un eleştirel değerlendirmeleri bağlamında Türkiye'deki plastik sanatların altyapı sorunları tartışma konusu yapılmış, örneğin, sanat ortamında uzun bir süreden beri tartışıla gelen küratörlük kurumuna/kimliğine ilişkin görüşlere özel olarak dikkat çekilmiştir.Burhan Kum'un resim serüveni bütünsel olarak ele alınmış, sanatçının resimleri bugüne dek açmış olduğu kişisel sergiler ve bu sergilerde ortaya koyduğu problemler üzerinden değerlendirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Burhan Kum, Teori, resim, Küratör, Türkiye Plastik Sanatlar Ortamı, Egemen Kültür, Sanatçı Kimliği, Eleştiri, Sanat Yazarlığı | |
dc.description.abstract | This study examines Burhan Kum?s appraisals of the art of painting in Turkey and in the world and his views on his own identity as an artist as well as on the other artists in Turkish cultural milieu. In addition, the nature of sensitivity toward time that an artist as an individual experiences and confrontations of form and manner caused by a lack of theoretical knowledge have also been dealt with in the framework that Kum himself problematise. In the context of Kum?s critical views, the study discusses infrastructural problems of the plastic arts in Turkey. A particular emphasis is put on the concept of curator, for example, which is highly controversial in the milieu of art.Burhan Kum?s journey of art has been examined as a whole on the basis of his exhibitions and the problems he put forward in them.Keywords: Burhan Kum, Theory, painting, Curator, the milieu of Turkish Plastic Arts, dominant culture, identity of an artist, criticism? | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Bir sanatçı portresi olarak Burhan Kum | |
dc.title.alternative | Burhan Kum as a typification of an artist | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Pictures | |
dc.subject.ytm | Kum, Burhan | |
dc.subject.ytm | Art author | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Artists | |
dc.subject.ytm | Criticism | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.identifier.yokid | 359641 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 241453 | |
dc.description.pages | 347 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı |