Show simple item record

dc.contributor.advisorUslu Divanoğlu, Sevilay
dc.contributor.authorÇelik, Gökhan
dc.date.accessioned2020-12-02T12:44:08Z
dc.date.available2020-12-02T12:44:08Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-06-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36238
dc.description.abstractTüketicilerin özel markalı ürünlere karşı tutumlarının müşteri sadakatine etkisine ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlayan bu araştırma nicel verilere dayalı tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmada çalışma evreni olarak Aksaray ili tercih edilmiştir. Aksaray il nüfusu 2015 TİK girdileri ışığında (α=386.514) şeklinde hesaplanmıştır. (α= 0.05) çizelgesi doğrultusunda örneklem büyüklüğü 0.05 örneklem hatası p=0,5 ve güven aralığı q=0,5 şeklinde tespit edilmiştir. Çalışma neticesinde (n=384) kişiden oluşacak bir örneklem grubunun 0,05 anlamlılık ve % 5 hoşgörü düzeyinde temsil edebileceği düşünülmüştür. Veri toplama aracı olarak özel markalı ürünlere karşı tutum ve müşteri sadakatini ölçen tek ölçek kullanılmıştır. Araştırmanın genelinde kadınların ve evlilerin müşteri sadakatlerin yüksek olduğu, ev hanımlarının özel markalı ürünlere karşı tutumlarının yüksek olduğu, özel markalı ürünlere tutumun, müşteri sadakatini pozitif ve anlamlı olarak yüzde altmış oranında etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThis research, which aims to determine the opinions of consumers about the effect of attitudes towards private label products on customer loyalty, is a research in quantitative data based screening model. Aksaray province was chosen as the study universe in the study. The population of Aksaray province is calculated as 2015 TIK inputs (α = 386.514). (α = 0.05), the sample size was determined as 0.05 sample error p = 0.5 and confidence interval q = 0.5. It was thought that a sample group of individuals (n = 384) could represent at a level of 0.05 significance and 5% tolerance. As a data collection tool, the only scale that measures attitudes towards customer branded products and customer loyalty is used. Overall, the survey found that women and married customers had a high level of customer loyalty, that housewives had a high attitude towards private label products, that they had attitudes towards private label products, and that customer loyalty positively and significantly affected sixty percent.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖzel markalı ürünlere karşı tutumun perakendeci sadakatine etkisinin araştırılması
dc.title.alternativeInvesigaion on particle-situally effecive against special-brandded products
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-06-26
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRetail sector
dc.subject.ytmPrivate brand
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmConsumer loyalty
dc.subject.ytmCustomer loyalty
dc.identifier.yokid10210255
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid530842
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineÜretim Yönetimi ve Pazarlama Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess