Show simple item record

dc.contributor.advisorArtut, Perihan
dc.contributor.authorYüksel, Ercan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:23:53Z
dc.date.available2020-12-29T08:23:53Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/362281
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 2008-2009 eğitim-öğretim yılında Adana ili genelinde okutulmakta olan ilköğretim 6. sınıf matematik ders kitabı ve ders kitabına yardımcı materyallerin (öğrenci çalışma kitabı ve öğretmen kılavuz kitabı), teknik tasarım ve düzenleme; içerik; dil ve anlatım ile ölçme-değerlendirme özellikleri bakımından öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesidir.Veri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından, öğretmen ve öğrenci anket formları hazırlanmış olup bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Anketler, Adana ili merkez ilçeleri olan Çukurova, Sarıçam, Seyhan ve Yüreğir ilçelerinde bulunan 20 ilköğretim okulunda 49 matematik öğretmeni ve 535 öğrenciye uygulanmıştır.Araştırma bulgularına göre öğretmen ve öğrencilerin 6. sınıf matematik kitabı ve yardımcı materyallerinin teknik tasarım ve düzenleme konusunda yeterli görüşlere sahip olduklarının, bunun yanı sıra içerik, dil ve anlatım ve ölçme değerlendirme gibi özellikler açısından bu iki grubun da kısmen yetersiz görüşlere sahip oldukları tespit edilmiştir.Araştırma sonucunda öğretmen ve öğrencilerin matematik ders kitabını kısmen yeterli bulmadıkları sonucu ortaya çıkmıştır. Ayrıca matematik ders kitabının daha kaliteli baskı ve cilde daha renkli ve eğlenceli hale getirilmesinin yanı sıra bireysel çalışmalara olanak veren daha geniş konu anlatımlarına daha fazla örnek ve alıştırmaya yer veren bir kitap olmasını istedikleri sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Matematik, Ders Kitabı, Öğretmen Kılavuz Kitabı, Öğretim Programı, İlköğretim
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the sixth grade mathematics textbooks and auxiliary materials (i.e student workbook and teacher?s guide book) which are used at primary schools in Adana during the 2008-2009 educational year. The textbooks are examined with the features of physical appearance, content, language and expressions and evaluations.The teacher and the student questionnaire forms were prepared by the researcher for collecting the data and the research has been performed in Survey Model. The questionnaires were applied by 49 teachers and 535 students at 20 primary schools in Çukurova, Sarıçam, Seyhan ve Yüreğir districts of Adana.According to the indications of this research, the teachers and the students have the same opinion about the physical appearance of the sixth grade mathematics textbooks and auxiliary materials. On the other hand, both of these groups do not definitely settling something about the other features of textbook, such as content, language and expressions and evaluations.In the lights of the research they are concluded that teachers and students find the mathematics textbook insufficient; they prefer the mathematics textbook having good quality printing and binding, more enjoyable and colorful. Besides, they want to use such a mathematics textbook that having extensive lecturing, lots of examples and practices that enable them to make individual studying.Keywords: Mathematics, textbooks, teacher?s guide book, primary education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6. sınıf matematik ders kitaplarının öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the sixth grade mathematics textbooks of the primary education according to the views of the teachers and students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid360956
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid253463
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess