Show simple item record

dc.contributor.advisorÇam, M. Olcay
dc.contributor.authorÇobanoğlu Elçi, Sevinç
dc.date.accessioned2020-12-29T08:20:56Z
dc.date.available2020-12-29T08:20:56Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/361203
dc.description.abstractÖZET Bu araştırma Ege Üniversitesi Sağlık Bilimlerine bağlı okullarda öğrenim gören öğrencilerin kendini açma özelliklerini incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. 1997-1998 öğretim yılında Ege Üniversitesi Sağlık Bilimlerine bağlı Tıp Fakültesi, Eczacılık Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Hemşirelik Yüksek Okulu son sınıflarında okuyan 145 öğrenci araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma verileri öğrencilerin tanıtımına ilişkin bilgileri kapsayan bilgi formunun ve Jourard Kendini Açma (Self Disclosure) Envanterinin uygulanması ile toplanmıştır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde sayı ve yüzde dağılımları, aritmetik ortalama (x), standart sapma (ss), student-t testi ve varyans analizleri uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlar şunlardır: *Öğrencilerin kendini açmak için aynı cins arkadaşlarını daha fazla tercih ettikleri,.öğrencilerin düşünce ve görüşleri ile zevk ve ilgilerine yönelik konularda diğer konulara göre daha açık davrandıkları, *Kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre kendilerini daha fazla açtıkları, *Çekirdek aile yapısına sahip öğrencilerin diğerlerine göre kendilerini daha fazla açtıkları, *Kardeşi olmayan öğrencilerin diğerlerine göre kendilerini daha fazla açtıkları, *Babaları ile ilişkileri iyi olan öğrencilerin kendilerini daha fazla açtıkları, insanlarla iletişim kurmada zorluk çeken öğrencilerin kendilerini daha az açtıkları, *Kendini yeterince açamadığını düşünen öğrencilerin daha düşük puan aldıkları sonuç olarak kendilerini yeterince açamadıklarının farkında oldukları, *Kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre anneye, aynı cins arkadaşa, öğretmene kendilerini daha fazla açtıkları, 54*Kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre düşünce ve görüşleriyle, okulla, aileyle, cinsellikle ilgili konularda kendilerini daha fazla açtıkları, *Hemşirelik Yüksek Okulu öğrencilerinin diğer okullardaki öğrencilere göre aynı cins arkadaşlarına ve öğretmenlerine daha fazla açıldıkları, *Hemşirelik Yüksek Okulu öğrencilerinin diğer okullardaki öğrencilere göre düşünce ve görüşleriyle, okulla, aileyle ilgili konularda kendilerini daha fazla açtıkları saptanmıştır. Araştırmada bu sonuçlar doğrultusunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur. 55
dc.description.abstractSUMMARY The research, a descrptive one, has been done to examine Self Disclosure characteristics of E.U. Healt depertment students.The research covers, one year period from 1997 to 1998.145 last class students in depertments ; medicine, pharmaceutics, dentistry, nursing undergraduate school of E.U are included in this research.. Health departments continuing education 145 of last class student. Data has been obtained from application form that including knowledge about students and Self Disclosure Questionaire of data are evaluated according to number and percentage distribution, aritmetic mean (x), standart deviation (SD). Also, student T test and analyses of variance are used for isthatisticel. The result of the reseach are as follows; the students prefer same genus of friends more to disclose their selves, the students are more discloseable according to their stylish and relation which belongs to their ideas and in visibilities than other the subjects.the girl students disclose theirselves more than boy students, the. students who have member of small familie disclose theirselves more than others, the students haven't got sibling disclose theirselves more than others.the students whose contacts are good with their fathers disclose theirselves more than others, the students who are hard in communication with people discole theirselves less than the others, the students who think that it's enougha to disclose theirselves are getting low points, as a result of this they know that it's not enough to disclose theirselves. The girl students disclose theirselves to mother, to the same genus of friend, to a teachermore than the boy students, the girl students disclose theirselves about the their ideas and the invisibilities, the school, the family more than the boy students, the students of.undergraduate Nursing scool are more discloseable to their same genus of friend and to their teachers than the other students, the students of undergraduate Nursing scool are more discloseable about their ideas and invisibilities, the scool, the family than other students. Some suggestions have been made in accordance with the results of the research. 56en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleEge Üniversitesi sağlık bilimleri bölümlerindeki öğrencilerin kendini açma özelliklerinin incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSelf disclosure
dc.identifier.yokid70249
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid70249
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess