Show simple item record

dc.contributor.advisorSaracaloğlu, Asuman Seda
dc.contributor.authorHaslofça, Fehime
dc.date.accessioned2020-12-29T08:20:44Z
dc.date.available2020-12-29T08:20:44Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/361120
dc.description.abstractÖZET İlköğretim dönemi çocukların hareket eğitimine en çok gereksinimi olan dönemdir. Bu dönemde beden eğitimi ve spor etkinlikleri düzenli yapıldığında, organizmamn fiziksel uygunluk ve dayanıklılığını, buna bağlı olarak organların fonksiyonlarını geliştirmektedir. Bugün okullarımızda uygulanan beden eğitimi derslerinin; genellikle belirli oyun ve spor becerilerinin öğretilmesi ve bunların yarışma organizasyonları üzerinde yoğunlaştığı görülmektedir. Oysa yeni eğitim-öğretim yaklaşımı; çocuğun kendisini ifade etmesine, yeterince oyun oynayarak doyuma ulaşmasına, sağlığını korumaya ve geliştirmeye, kıyasıya ve ezici nitelikte olmayan sportif yarışmalar içinde, çocuğun kendisini kanıtlamasına dönük olmalıdır. İçinde hız, kuvvet, çeviklik, denge, dayanıklılık, çabuk algılama ve hızlı karar verme gibi özellikleri taşıyan çocuk oyunları, bu çağda çocuğun gelişimine çok yönlü katkılar sağlayacaktır. Ayrıca bu çağda çocuğun devinişsel gelişimini bütünleyen halk oyunları, şarkılı rontlar, yakın ve uzak çevre gezileri ile belirli spor dallarının temel hareket biçimleri oyunsal form içinde öğretilmelidir. Bu araştırmada; uygulanan Beden Eğitimi derslerinin, öğrencilerin devinişsel gelişimine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu nedenle ilköğretim altıncı sınıf öğrencileri üzerinde deneysel bir araştırma uygulanmıştır. Deney deseni gerçek deneme modellerinden öntest-sontest deneme modelindedir. Grupların oluşturulması öğrencilerin kendi istekleri sonucu ve tesadüfi örnekleme yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Deney Grubu kız (n=17), erkek (n=10), Kontrol Grubu kız (n=4) ve erkek (n=14) olmak üzere toplam 45 kişiden oluşmuştur. Öğrenciler haftada bir saatlik Beden Eğitimi dersine katılmışlardır. Deney Grubuna, 20 hafta süresince, haftada iki gün birer saatlik sportif etkinlik programı uygulanmıştır. Araştırmada, Eurofıt Test Bataryasından geliştirilmiş olan Sports Linkx Test Bataryası uygulanmıştır. Test bataryasında yer alan testler; flamingo denge, 10x5 m. sprint mekik, disklere vuruş, hızlı sıçrama. Oturarak uzanma (esneklik), durarak uzun atlama, kol bükülü asılı duruş, hand grip, mekik, 20m. çok basamaklı mekik koşusu ve vücut yağ oranıdır. Araştırma bulguları şöyle özetlenebilir; Deney ve Kontrol Gruplarının öntest bulguları karşılaştırıldığında; hand grip, esneklik, disklere vuruş, flamingo denge, mekik, hızlı sıçrama ve 20m. çok basamaklı koşun değerlerinde istatistiksel açıdan farklılaşma olmadığı, 10x5m. sprint mekik, durarak uzun atlama, kol bükülü asılı duruş ve vücut yağ oranı değerlerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılaşma olduğu görülmüştür. Deney ve Kontrol Gruplarının son test bulguları karşılaştırıldığında ise; hand grip, esneklik, disklere vuruş, flamingo denge, hızlı sıçrama ve vücut yağ oranı değerlerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılaşma olduğu, diğer test değerlerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılaşma olmadığı görülmüştür. Deney ve Kontrol Grubundaki kız öğrencilerin öntest bulguları karşılaştırıldığında; 10x5m. sprint mekik değerlerinde istatistiksel açıdan anlaklı farklılaşma olduğu, diğer test değerlerinde ise istatistiksel açıdan anlamlı farklılaşma olmadığı görülmüştür. Deney ve Kontrol Grubundaki kız öğrencilerin sontest bulguları karşılaştırıldığında ise; flamingo denge değerlerinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılaşma olduğu, diğer test değerlerinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılaşma olmadığı görülmüştür. Deney ve Kontrol Grubundaki erkek öğrencilerin öntest bulguları karşılaştırıldığında; tüm test değerlerinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılaşma olmadığı görülmüştür. Sontest değerleri karşılaştırıldığında ise; 10x5m. sprint mekik, durarak uzun atlama, ' 20m. çok basamaklı koşu ve vücut yağ oram değerlerinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılaşma olmadığı, diğer test değerlerinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılaşma bulunduğu görülmüştür. Deney Grubundaki kız öğrencilerin öntest-sontest bulguları karşılaştırıldığında; hızlı sıçrama değerlerinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılaşma bulunmazken, diğer test değerlerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılaşma olduğu görülmüştür. Deney Grubundaki erkek öğrencilerin öntest-sontest bulguları karşılaştırıldığında; hand grip, esneklik, durarak uzun atlama, mekik ve hızlı sıçrama değerlerinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılaşma olmadığı, diğer test değerlerinde ise istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılaşma olduğu görülmüştür.m Kontrol Grubundaki kız öğrencilerin öntest-sontest bulguları karşılaştırıldığında; kol bükülü asılı duruş ve hızlı sıçrama değerlerinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılaşma olduğu, diğer test değerlerinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılaşma olmadığı görülmüştür. Kontrol Grubundaki erkek öğrencilerin öntest-sontest bulguları karşılaştırıldığında ise; 10x5m. sprint mekik, durarak uzun atlama, denge, hızlı sıçrama ve vücut yağ oranı değerlerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılaşma olduğu, diğer test değerlerinde ise istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılaşma olmadığı görülmüştür. Deney Grubundaki öğrencilerin öntest-sontest bulguları karşılaştırıldığında; hand grip ve hızlı sıçrama değerlerinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılaşma olmadığı, diğer test değerlerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılaşma olduğu görülmüştür. Kontrol Grubundaki öğrencilerin öntest-sontest bulguları karşılaştırıldığında da; 10x5 m. sprint mekik, durarak uzun atlama, denge, hızlı sıçrama ve vücut yağ oranlarında istatistiksel açıdan anlamlı farklılaşma olduğu, diğer test değerlerinde ise istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılaşma olmadığı görülmüştür.
dc.description.abstractIV Abstract Effects Of Physical Education and Sport On The Sixty Class Students (12 age) Of Primary Schools in The Psycomotor Domain Physical Education is essential to the development of growing of the children: Because physical Education helps improving developing the overall health of the children buy improving their cardiovascular endurance, muscular strength, power, flexibility, by enhancing weight regulation, bone development, posture, skillful moving, active lifestyle habits and constructive use of leisure time; children who participate in high quality daily physical education programs tend to be more healthy and physical fit. It is important to their future lives. Physically fit adults, significantly reduce risk factors for heart attacks. The development of physical fitness and heath contribute to effective living and enjoyment of life. Students should be expected to achieve fitness and acquire the knowledge and desire to make a life long pursuit. Physical education is that integral part of total education which contributes to the natural medium of physical activity and human movement. İt is a carefully planned sequence of learning experiences designed to fulfill the growth, development, and behavior need, of each student. The purpose of the present study to examine the effects of physical education and sports on the sixth class student's (12 age) physical fitness elements in the psycomotor domain Collected date were compared separately for each variable using the t-test method. Group sizes were e total of 45 students. The control group consisted of 4 girls and 18 boys whereas the experiment group vas 17 girl, and 10 boys. The control group students participated only for an hour physical education lesson Per week However the experiment group took part in both physical education lessons and for an hour sports activity program twice a week during a total of twenty weeks. In this research using the Sports Linxs Test Battery which was designed from the Eurofit test battery, consisting of eleven items: 1QX5m shuttle run plate tapping, 20 sec. speed jumps sit and reach, standing long jump, pull ups, hand group, 30 sec. sit ups, 20m multistage and % body fat. The results of the study showed significant differences in the favor of the experiment group. However no significant differences in the control group was observed. There fore the results of this investigation were found as the physical fitness elements of the experiment group was better than the control group. There are statistically significance between girls and boys in the Experiment and Control Groups. As a result, a regular sport activity program can develop the students Psychomotor fitness elements in the 6 the class of primary schools, Additionally, one-hour physical Education lessons are certainly insufficient for their fitness elements in psychomotor Domain.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor derslerinin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin devinişsel (psikomotor) alan gelişimine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPhysical education and training
dc.subject.ytmPsychomotor development
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.identifier.yokid79920
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid79920
dc.description.pages149
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess