Show simple item record

dc.contributor.advisorYalçınkaya, Münevver
dc.contributor.authorTunçel, Erdal Fikret
dc.date.accessioned2020-12-29T08:20:42Z
dc.date.available2020-12-29T08:20:42Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/361100
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın amacı; İzmir ilinde ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin zaman kullanımı, boş zamanlarını değerlendirme alışkanlıklarında sporun yeri ve beklentilerini belirlemektir. Araştırma, tesadüfi yöntemle belirlenen 11 akademik ve 5 özel lisede farklı branşlarda görev yapan 311 öğretmen üzerinde uygulanmıştır. Öğretmenlerden 37 anket sorusuyla elde edilen verilerin istatistiksel olarak frekans ve yüzdeleri alınmış ve bazı soruların aralarındaki anlamlılık sınaması için x2 (khi kare) uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular; - Ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin %91.7'sinin haftada 40 saatin altında çalışmakta ve büyük çoğunluğunun haftada yarım gün ile bir gün boş günleri olduğu, - Boş zamanlarındaki etkinliklere katılma nedenlerinin başında %58.2 oranla fiziki uygunluk ve sağlıklı olmayı tercih ettiği, - Öğretmenlerin %26.7 oranla birinci önem sırasında boş zaman etkinliklerine kendi tercihleri ile yöneldiği, - Öğretmenlerin boş zamanlarında katıldıkları etkinliklerin başında %71.0 oranla pasif etkinlikler olduğu ve bu etkinliklere en yüksek olarak haftada birgün 2 saat olarak katıldıkları, - Boş zaman etkinliklerine katılan öğretmenlerin bu etkinliklerden sonra en yüksek oranda (%75.6) rahatlama ve doyum hissi duyduğu, - Öğretmenlerin aktif spor yapma durumu ile cinsiyet ve branş arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişki olduğu, görev yaptığı okul, ders yükü ve gelir durumu ile anlamlı bir ilişki olmadığı,85 - Öğretmenlerin spor yarışmalarını izleme durumu ile cinsiyet, branş, ders yükü arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir ilişki olduğu görev yaptığı okul ve gelir durumu ile anlamlı bir ilişki olmadığı, - Öğretmenlerin %45.7'sinin kent yaşamının sunduğu boş zaman değerlendirme etkinliklerini yeterli buldukları, - Öğretmenlerin katılımda bulundukları sporların yürüyüş, yüzme, aerobik ve futbol olduğun, olanak verilirse yüzme, yürüyüş, tenis ve kayak yapmak istediklerini ve devletten birinci öncelik olarak ekonomik durumlarının iyileştirilmesini istediklerini ortaya koymaktadırlar.
dc.description.abstractSUMMARY The purpose of this work is the use of time concerning the teachers teaching at the secondary institutions in İzmir. It also aims at finding out the role of sport activities, attitudes and expectation in their lives while they spend their spare time. The research was carried out in eleven academic and five private high schools which were chosen at random. The number of teachers involved in this research was 311. The statistical result obtained from teachers through a public survey is changed in to percentage and x2 concept was used in order to understand how meaningful the questions are and the relationship among themselves. Here are the results of the research; - The percentage of secondary school teachers who work 40 hours a week is %91.7 and a great majority of them have half a day or one whole day off. The reasons why they prefer to participate in these activities in their spare time with the proportation of %58.2 is the convience of their physical appearance and to keep themselves healthy. - %26.7 teachers primarily decide to join their spare time activities on their own. - The first spare time activities that teachers participate in is passive activities which is about %71.0 of the total. And the time they spare for these activities not more than two hours a day with in a week. - Teachers joining these spare time activities, whose percentage is the highest at %75.6 often get relaxed and satisfied at the end of these activities. - It is stated that there is a meaningful relation between performing a sport in an active way, gender and the field they specialize in but there is no relation regarding the school they work at, work load and income rate. - There is a meaningful relation between gender they have and the field they specialize in, yet no connection between work load and income rates according to the statistics.87 - %45.7 of teachers have found adequate evaluation of spare time activities that the city life offers. - The activities that teachers participate in are as follows; walking, swimming, aerobics and soccer. And given the opportunity they desire to practice walking, swimming and get involved in tennis and skiing activities. It shows that in the first hand, they ask the government to improve their economic conditions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin boş zamanlarını değerlendirme alışkanlıklarında sporun yeri (İzmir ili örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmLeisure activities
dc.subject.ytmHigh schools teachers
dc.subject.ytmSports
dc.subject.ytmRecreation
dc.identifier.yokid79923
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid79923
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess