Show simple item record

dc.contributor.advisorDramalı, Alev
dc.contributor.authorBilgiç, Nurcan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:20:31Z
dc.date.available2020-12-29T08:20:31Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/361030
dc.description.abstract4.4,Ozet Bu araştırma farklı düzeyde yetişen hemşirelerin hizmetiçi eğilime duydukları gereksinim ve katıümlarmı etkileyen etmenleri saptamak amacıyla tanımlayıcı, kesitsel alan çalışması olarak yürütülmüştür. Bu araştırma İzmir Merkezde bulunan değişik kurumlara ait 4 hastanenin basit tesadüfi örneldem yöntemi ile seçilip, araştırma Nisan-Temmuz 1998 aylan arasında 191 hemşire üzerinde yapılmıştır. Araştırma verileri, konuya ilişkin literatür ve gözlemlerden yararlanılarak hazırlanan 38 soruluk anket formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzdelik, genel ölçek ortalama puanı ve khi-kare önemlilik testi kııUanılmıştır. Değerlendirme sonuçlarına göre; hemşirelerin hizmetiçi eğitime gereksinim duydukları, eğitimlerin sürekli olmasını istedikleri, eğitimlerin hastane içerisinde, eğitim hemşireleri tarafından anlatılmasını ve kısa süreli yoğun kurs şeklinde olmasını istedikleri ortaya çıkmıştır. Hemşireler çalıştıkları servis, hastalıklar ve yasa yönetmeliklerle ilgili hizmetiçi eğitim istemektedir. Hemşirelerin hizmetiçi eğitimlere katılımlarım etkileyen etmenlerden; hizmetiçi eğitim sonrası araştırma yaptıklarını, hizmetiçi eğitim programlarının hemşirelik mesleğine olumlu katkı yaptığını ve hemşireler hizmetiçi eğitimlerin kişisel gelişimlerine olumlu etkilediği sonucu ortaya çıkmıştır. Hemşireler hizmetiçi eğitimlere katılımlarını etkileyen etmenlerden amirlerinden ve iş arkadaşlarının tutumundan, çalışma koşullarının uygunsuzluğundan, eğitim materyallerinin eline ulaşmamasından, eğitim günü izinli olmamasından, hizmetiçi eğitim sonucunda ücret-statü değişikliği olmamasından olumsuz etkilediği sonucu çıkmıştır. *J&YWC®E£OeRETIMKü] 132
dc.description.abstractSUMMARY This study is planned for deteraiining the factors that affects the needs and participation of nurses in different educatinol levels, in servise training. The study carried out at the four different city hospitals, each of them belongs to a different insitiution in Izmir. It has been carried out with 191 nurses between the months April to July in 1998. The data was collected by means of a questionnairre which consists of 38 questions In the analyse of the data, the percentage and Chi-square Test applied. According to the results, the nurses needed in-service training, require continuing education programs within the hospitals.They require information about their workplace, diseases and the professional code and law. In participating in service training, the nurses feel that they gain a good development in their professional and personal life. They point out the negative factors in attaining conditions education programmes as attitudes of their superiors and colleques, working contions, not to have permission for the programme.In addition, not to have any professional development was found as another negative factor.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleFarklı düzeyde yetişen hemşirelerin hizmet içi eğitime duydukları gereksinim ve katılımlarını etkileyen etmenlerin saptanması
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmNurses
dc.identifier.yokid86671
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid86671
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess