Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Tarık
dc.contributor.authorSari, Havva
dc.date.accessioned2020-12-02T12:43:16Z
dc.date.available2020-12-02T12:43:16Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-10-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/36090
dc.description.abstractGünümüzde teknolojinin hızla gelişmesi ve çeşitlenmesi teknolojik ürün tüketicilerinin seçim yapmasını karmaşık hale getirerek zorlaştırmaktadır. Bu çalışmada tüketicinin yaşadığı karmaşaya nicel bir çözüm önerisi sunmaktadır. Örnek problem olarak cep telefonu tüketimi seçilmiştir. Çalışmada çok kriterli karar verme tekniklerinden ELECTRE ve TOPSIS yöntemleri seçilmiş, öznel ve nesnel olmak üzere iki kriter ağırlıklandırma yöntemi kullanılmıştır. Öznel ağırlıklandırma tüketicilerden istenmiş, nesnel ağırlıklandırmada ise entropi yöntemi uygulanmıştır. Geliştirilen uygulama ile elde edilen veriler üzerinden sistem tahminleri ile gerçek kişilerden elde edilmiş cevaplar karşılaştırılarak önerilen çözüm yönteminin başarısı ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractToday, the rapid development and diversification of technology makes it difficult for technological product consumers to make choices. In this study, we propose a quantitative solution to the complexity of the consumer. Cell phone consumption was chosen as an example problem. In the study, ELECTRE and TOPSIS methods were selected as multi-criteria decision making techniques and two criteria weighting methods, subjective and objective, were used. Subjective weighting was requested from consumers and entropy method was used for objective weighting. The success of the proposed solution method has been demonstrated by comparing the system estimates with the answers obtained from real persons over the data obtained with the developed application.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectBilim ve Teknolojitr_TR
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.titleTeknolojik ürün seçiminde tüketici karmaşası ve çok kriterli karar verme
dc.title.alternativeConsumer confusion and multi criteria decision making in technology product selection
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-16
dc.contributor.departmentYönetim Bilişim Sistemleri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10264487
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid569223
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess