Show simple item record

dc.contributor.advisorAcar, M. Ferit
dc.contributor.authorİnce, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-29T08:19:41Z
dc.date.available2020-12-29T08:19:41Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/360666
dc.description.abstract44 ÖZET Sponsorluğun sıklıkla gündeme gelmesi ve bazı kurumların yaklaşımlarındaki olumlu gelişmelere rağmen, henüz, ülkemizde yaygın bir iletişim aracı olarak değerlendirilmemektedir. Oysa günümüzde halkla ilişkilere önem veren kurum imajının oluşturulmasında ve bu imajın korunmasında halkla ilişkilerin rolünü anlayan bir işletme için sponsorluk önemli bir yatırımdır. Bu gerçekler göz önünde bulundurularak `Sponsorların, sporda kulüpler ve organizasyonlar üzerindeki etkisi` belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklerini 22 spor kulübü oluşturmaktadır. Araştırma izmir ilindeki Profesyonel Futbol ligi 1. ve 2. Basketbol ligindeki, A1 Voleybol ligindeki, 1. ve 2. Hentbol ligindeki ve Temel Spor branşı olarak kabul edilen Atletizm, Cimnastik, Yüzmedeki spor kulüpleri ile sınırlandırılmıştır Dünyada ve ülkemizde meydana gelen sosyal, ekonomik ve kültürel olaylar ülkeler arasında ilişkilerin artması ve çeşitlemesine yol açmıştır. Bunun bir yönünü de sportif faaliyetler oluşturmaktadır. Bu faaliyetlerin düzenlenmesinde ve yerine getirilmesinde en önemli araçlardan birisi de `sponsorluk faaliyetleridir` organik ve teknik anlamda sportif fonksiyonların gelişmesi nedeniyle son yıllarda bu alana yapılan yatırımlar artmış ve kamu kaynaklarından tahsis edilen bütçelerin desteklenmesi ortaya çıkmıştır.45 Spora olan toplumsal talebin artması, uluslararası spor yarışmalarının önemi ve medyanın spora olan büyük ilgisi gençlik ve spora, devletin dışında ihtiyaç duyulan kaynakların sağlanabileceğini göstermektedir. Kuruluşlar ulaşmak istedikleri hedef gruplarına göre ya da ürünlerini hizmetlerini tüm topluma duyurmak için ulusal, uluslararası veya yerel bir spor olayını malzeme, hizmet veya mali bakımdan destekleyebilir. Sporun hedef kitleyle kolay iletişim kurabilmesi ve seyircilerin çok olması nedeniyle kitle iletişim araçları da bu alana geniş yer vermekte dolayısıyla bir kuruluşun herhangi bir spor dalını veya sporcuyu desteklemesi hem seyirciler tarafından kuruluşun görülmesini sağlamakta, hem de basın, televizyon tarafından olaya ve kuruluşa yer verilmesiyle çifte bir etki elde edilmektedir. SONUÇ Çalışmamızdan elde ettiğimiz sonuçlar, spor kulüplerinin yürürlükteki dernekler statüsüne göre kurulduklarını şirketleşmedikleri sürece ekonomik zorluklarının süreceği bunu da ancak sponsorlar aracılığı ile aşabileceklerini göstermektedir. Aynı şekilde spor organizasyonlarının gerçekleştirilmesinde sponsorların etkinliği hissedilmektedir. Çünkü devletin bu tür organizasyonlara desteğinin az olması sponsor desteği olmadan organizasyonun gerçekleşmesini mümkün kılmamaktadır. Sponsorların sportif faaliyetlere yönelmesindeki en önemli etkenin hedef kitlelere ulaşmada sporun çekiciliği ve 7'den 70'e herkese ulaşabilmesi ile kamuoyunun dikkatini bir anda spor aktivitesinde
dc.description.abstract48 SUMMARY Although sponsorship has been frequently mentioned and while there have been positive developments in the approach of some corporations, if has not yet been appreciated in our country as a means of mass communication. However, for a corporation taking into account the importance of public relations, the development and protection of an image and understanding the role of public relations, sponsorship is an important investment. Taking the facts mentioned above into consideration, The effect of sponsors on sports clubs and organisations was investigated, 22 Sports Clubs were taken into consideration for the purposes of this research The research was limited to professional football, 1st and 2nd league Basketball, 1st and 2nd league Handball, together with Athletic, Gymnastic and Swimming Clubs, all from the Izmir area. Social, economic and cultural events occuring in this country or in the world have increased contacts between countries and diversification. One aspect of this has been sporting activities. Sponsorship has been one of the most important means of arranging and fulfilling these sporting, activites. In terms of close relationships and technical support, developments in the field of sports have increased investment in49 this sector and have been represented in the budgets of official bodies. The rising interest in sport, together with the importance of international sports competitions and the close interest of the media in youth and sport, has resulted in the necessary funds being provided, apart from state support. In order to reach their target groups or introduce their products or services to society as a whole companies may support an international or local sports event by providing equipment, services or finance. Since sports events enable a wide audience to be reached and for this reason they receive wide coverage in the mass media, whatever sport or performer is supported, this results in an effective presentation of both the event and the sponsoring firm in the press and on television.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleSponsorların spordaki kulüpler ve organizasyonlar üzerindeki etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid103517
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid99270
dc.description.pages53
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess