Show simple item record

dc.contributor.advisorİnceer, Benal
dc.contributor.authorUras, Bahar
dc.date.accessioned2020-12-29T08:19:28Z
dc.date.available2020-12-29T08:19:28Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/360573
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın amacı, kurum bakımında ve ailesi yanında kalan çocuklarda öğrenilmiş çaresizlik ile depresyon puanlan arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışmanın deneklerini iki grup oluşturmaktadır. Kurum bakımında bulunan çocuklar, Barbaros Çocuk Köyü, Adem Dertsiz Buca Çocuk Yuvası ve Karşıyaka Çocuk Yuvası'ndan seçilmişlerdir. Ailesi yanında kalan çocuklar ise Barbaros Çocuk Köyü çocuklarının devam ettiği iki ilköğretim okulundan seçilmişlerdir. Araştırmada, 9-12 yaş arası toplam 45 çocuk ile çalışılmıştır. Deneklere, Çocuklar için öğrenilmiş Çaresizlik ölçeği ve Çocuklar için Depresyon ölçeği uygulanmışta-. Farklı sosyo-demografik grupların aldıkları toplam puanlarının ortalamaları açısından karşılaştırılması Tek Yönlü Çok Değişkenli Varyans Analizi ile yapılmışta. Bulgular, kurum bakımında kalan çocukların ailesi yanında kalan çocuklara göre daha fazla' öğrenilmiş çaresizliğe özgü açıklama biçimine sahip olduğunu ve depresyon puanlarının daha yüksek olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractSUMMARY The reason of this research paper is to discover the relationship between children who are in the care of institution and the ones who are staying with their families. There are two groups of subjects in this research. The ones who are in the care of institution are chosen from Barbaros Çocuk Köyü, Adem Dertsiz Buca Çocuk Yuvası and Karşıyaka Çocuk Yuvası. The children who are staying with their families are chosen from a primary school in which the children of Barbaros Çocuk Köyü are been educated. There are 45 children between the ages of 9-12 in this research. Children's Attributional Style Questionnaire and Chidren Depression Inventory are given to the children. The comparison, as far as the total medium points of different social- demographic groups are concerned, are done using different variable varational analysis of one way. The research shows that the children who are in the care of an institution have more attributional style of learned helplessness than the ones who are staying with their families. nen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikiyatritr_TR
dc.subjectPsychiatryen_US
dc.titleKurum bakımında olan ve ailesi yanında kalan çocuklarda öğrenilmiş çaresizlik ile depresyon puanlarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe Study of the relationship between the depression points and the learned helplessness in the pupils who are in the care of institution and the ones staying with their families
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentPsikiyatri Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid107443
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid103229
dc.description.pages2135
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess