Show simple item record

dc.contributor.advisorAltıparmak, Mehmet Ersin
dc.contributor.authorOnursal, Ayşe Meliha
dc.date.accessioned2020-12-29T08:17:42Z
dc.date.available2020-12-29T08:17:42Z
dc.date.submitted2004
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/359833
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi spor yüksekokulunda, birinci ve dördüncü sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarının iletişim ve problem çözme becerilerine ilişkin görüşlerini karşılaştırmaktır. Bunun yanında cinsiyet, yaş, deneyim, sınıf ve öğrenim gördükleri üniversiteleri dikkate alınarak, iletişim ve problem çözme becerileri incelenmiştir. Çalışmada kullanılan ilk ölçek, Çetinkanat (1997) tarafından geliştirilmiş `Öğretmen iletişim becerileri ölçeği`,ikinci envanter ise Heppner ve Peterson tarafından (1982) geliştirilmiş `Problem Çözme EnvanterT'dir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının öğretmen iletişim becerilerine ilişkin görüşleri üniversite ve cinsiyet değişkenleri bakımından anlamlı farklılık göstermiştir. Bayan öğretmen adayları ile erkek öğretmen adaylarının görüşleri arasında empati, saydamlık, eşitlik ve etkililik boyutunda anlamlı fark bulunmuştur. Bunun yatımda, Ege, Çukurova, Celal Bayar Üniversitesi öğretmen adaylarının görüşleri arasında yeterlilik boyutunda anlamlı fark görülmüştür. Öğretmen adaylarının problem çözme becerilerine ilişkin görüşleri üniversite, sınıf ve cinsiyet bakımından anlamlı bir fark göstermiştir. Problem çözme becerilerinin alt boyutu olan değerlendirici yaklaşımının ortalama puanlan cinsiyete göre incelendiğinde, bayan öğretmen adaylarının, erkek öğretmen adaylarına göre daha yüksek ortalama puana sahip oldukları belirlenmiştir. Aynı zamanda, 4. sınıf öğretmen adayları ile 1. sınıf öğretmen adaylarının görüşleri arasında aceleci, güvenli ve planlı boyutunda anlamlı fark bulunmuştur. 79
dc.description.abstractABSTARACT The purpose of this study is to compare perceptions of the first and fourth class teacher candidates who focus on communicational and problem solving skills. However, teachers' communication and problem solving abilities were investigated according to gender, age, experience,, class and the university they frequented. Firts scale was `teacher communication scale` which was developed by Çetinkanat (1997). Second was Heppner and Peterson (1982)'s `Problem solving ability. According to the results of this study, perceptions of the teacher candidates about communicational skills, shows reasonable differences depending on university and gender. It is revealed that there has been a significant distinction between female and male teacher candidates in terms of empati, transparency, equality, and efficiency. Moreover, a dramatic perceptional difference is cleared out among the candidates of Ege, Çukurova and Celal Bayar universities on efficiency issue. As a second issue, there is again a reasonale difference between the candidate perceptions about problem solving in terms of class and gender. When the average points of evaluative approach which is a second dimension of problem solving abilities, is studied in terms of gender, it is seen that female teacher candidates have higher average points that the male candidates have. Simultaneously, dramatic distinctions on dimensions of impetuous, safe and planned are worked out between 4 th class candidates and 1st class candidates 80en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSportr_TR
dc.subjectSportsen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmen adaylarının iletişim ve problem çözme becerilerine ilişkin görüşleri
dc.title.alternativePerceptions of physical education teacher candidates communication and problem solving ability
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBeden Eğitimi ve Spor Öğretimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid174809
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityEGE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid157129
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess