Show simple item record

dc.contributor.advisorGedik, Hatice
dc.contributor.authorAkbaş Coşar, Hamide
dc.date.accessioned2020-12-02T12:42:35Z
dc.date.available2020-12-02T12:42:35Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/35932
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Öğretmen Adaylarının sosyal medya bağımlılıkları ile akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Ayrıca öğretmen adaylarının sosyal medya bağımlılıklarının ve akademik erteleme davranışlarının çeşitli değişkenler açısından farklılaşma durumları da incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Aksaray Üniversitesinde eğitim gören sekiz farklı branştan ve dört farklı sınıf düzeyinden oluşan 1006 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada verileri toplamak amacıyla; araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu`, Tutgun Ünal ve Deniz (2015) tarafından geliştirilen `Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği` ve Çakıcı (2003) tarafından geliştirilen `Akademik Erteleme Ölçeği` kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi ve çözümlenmesi için `SPSS 21.0` programı kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; öğretmen adaylarının sosyal medya bağımlılık seviyesinin az seviyede bağımlı oldukları ve akademik erteleme düzeylerinin ise orta seviyenin üzerinde olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca araştırmada öğretmen adaylarının sosyal medya bağımlılığı ve akademik erteleme davranışları arasında birçok değişken tarafından farklılıklar tespit edilmiştir. Örneğin; öğretmen adaylarının sosyal medya bağımlılıklarının; öğrenim gördükleri anabilim dalı, aile gelir düzeyi, baba öğrenim durumu, sosyal medyayı kullanım yılı, sosyal medyada harcadıkları günlük süre ve internette harcadıkları günlük süre gibi değişkenlerle arasında anlam bakımından farklılıklar bulunmuştur. Bunun yanı sıra öğretmen adaylarının akademik erteleme seviyelerinin; öğrenim gördükleri anabilim dalı, sosyal medyada harcadıkları günlük süre ve internette harcadıkları günlük süre değişkenleri arasında anlam bakımından farklılıklar bulunmuştur. Araştırma sonuçlarının, sosyal medya bağımlılığı ve akademik erteleme davranışı konusundaki alanyazına katkı sağlayacağı ve araştırmacılara yol göstereceği umulmaktadır. Bilim Kodu:Anahtar kelimeler: Sosyal medya bağımlılığı, akademik erteleme davranışı, öğretmen adaylarıTez Danışmanı: Dr. Öğr. Üyesi Hatice GEDİKAğustos-2019, 120 sayfa
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the relationship between social media dependencies of teacher candidates and academic procrastination behaviors. In addition, the differentiation of teacher candidates' social media dependencies and academic procrastination behaviors in terms of various variables were also examined. The sample of the study consisted of 8 different departments and four class from Aksaray University in the 2018-2019 academic year and 1006 teacher candidates at different grades. In order to collect data; Personal Information Form developed by the researcher, l Social Media Addiction Scale `developed by Tutgun Ünal and Deniz (2015) and` Academic Procrastination Scale developed by Çakıcı (2003) were used. The analysis of the obtained data was analyzed in SPSS 21.0 I program.As a result of the research; It has been determined that the social media dependency level of teacher candidates is low level-dependent and academic procrastination level is above medium level. In addition, in the research, it was determined that there were differences between the social media addiction and academic procrastination behaviors of the prospective teachers. For example; social media dependencies of teacher candidates; differences were found in terms of meaning with variables such as the department they studied, family income status, father education status, year of use of social media, daily time spent on social media and daily time spent on the internet. In addition, the level of academic procrastination of teacher candidates; There were significant differences in terms of meaning in terms of the variables they have studied, daily time spent on social media and daily time spent on internetIt is hoped that the research results will contribute to the literature on social media addiction and academic procrastination and will guide the researchers.Science Code:Keywords: Social media addiction, academic procrastination, teacher candidatesThesis Advisor: Faculty Member. Hatice GEDİKAugust-2019, 120 pagesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının sosyal medya bağımlılığı ve akademik erteleme davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeExamination the relationship between teacher candidates' social media addiction and academic performance
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-22
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10275412
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityAKSARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid581565
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess