Web ortamında yapılan gebe eğitim programının gebelerin günlük yaşam aktivitelerine etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sevil, Ümran | |
dc.contributor.author | Yenal, Kerziban | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:16:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:16:37Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/359241 | |
dc.description.abstract | WEB ORTAMINDA YAPILAN GEBE EĞİTİM PROGRAMININ GEBELERİNGÜNLÜK YAŞAM AKTİVİTELERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİKerziban YENALDoktora Tezi, Kadın Sağlığı Ve Hastalıkları Hemşireliği Anabilim DalıTez Yöneticisi: Doç.Dr. Ümran SEVİLEkim 2006, 123 sayfaBu çalışma web ortamında yürütülen gebe danışmanlığı ve gebe eğitim programının(WEBGEP), gebelerin günlük yaşam aktivitelerine(GYA) olan etkisini araştırmak amacıyla yarıdeneysel olarak yapılmıştır. Çalışmanın verileri 1 Temmuz 2005 ile 31 Mayıs 2006 tarihleriarasında toplanmıştır. Web sayfasına ulaşarak üye olan, gönüllü, internet kullanıcısı 161 gebeçalışmanın evrenini oluşturmuştur. Bu gebelerden, sağlıklı tek fetus olan, formları zamanındadolduran, 12-26 gebelik haftasında olan 32 gebe örnekleme alınmıştır. Çalışmada eğitim,danışmanlık ve veri toplama basamakları ?http://web.deu.edu.tr/gebelik? isimli web sitesi üzerindenyürütülmüştür. Çalışmaya katılan gebelere bireysel danışmanlık ve 7 haftalık standart eğitimverilmiştir. Veri toplamada gebe ve eşlerinin sosyodemografik özelliklerini, gebelerin minörrahatsızlıklarını, gebelerin günlük yaşam aktivitelerini belirlemek ve yönteme ilişkin görüş veönerilerini saptamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen dört ayrı form kullanılmıştır.Gebelerin ölçümleri eğitim öncesi (EÖ), eğitim bitimi (EB) ve eğitim bittikten bir ay sonra (EBBAS)olmak üzere üç kez yapılmıştır. Yapılan üç ayrı ölçümde gebelerin GYA toplam puanı arasındaistatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (P=.000). Gebelerin GYA puanları giderekyükselmiştir. GYA puandaki artış, gebelerin, eğitim bittikten sonra da bilgileri kullanmaya devamettiklerini göstermektedir Gebeler bu yöntemle eğitim almalarına ilişkin olumlu görüşlerbildirmişlerdir. Tüm bu sonuçlar gebelikte eğitim ve danışmanlığın gebelerin günlük yaşamaktivitelerini olumlu yönde etkilediğini ve hemşirelerin web ortamında gebelere eğitim vedanışmanlık verebileceğini göstermiştir.Anahtar Kelimeler: ?Web ortamında eğitim?, ?danışmanlık?, ?gebelik?,?günlük yaşam aktiviteleri?e-mail: kerziban.koyun@deu.edu.tr | |
dc.description.abstract | EFFECTS OF A WEB-BASED PREGNANCY EDUCATION PROGRAM ON DAILYLIVING ACTIVITIES OF PREGNANT WOMENKerziban YENALPhD Thesis in Department of Women Health and Disease NursingSupervisor: Doç. Dr. Ümran SEVİLOctober 2006, 123 pagesThis is a quasi-experimental study and was performed to determine effects of a web-basedpregnancy education program (WPEP) and pregnancy counseling on daily living activities (DLA) ofpregnant women. Data were collected between 1 July, 2005 and 30 May, 2006. The study populationincluded 161 volunteer pregnant women who accessed to our web site and enrolled in our WPEP. Outof 161 volunteers, 32 pregnant women who were in the 12-26 weeks of their gestation with healthysingleton fetuses and who filled in the forms in time were recruited in the study. The education,counseling and data collection were carried out via the web site http://web.deu.edu.tr/gebelik. Theparticipants were offered individual counseling and a standardized seven week WPEP. Four differentforms developed by the investigator were used to collect data on socio-demographic features of thepregnant women and their spouses, their minor discomforts, DLA and opinions and suggestions aboutthe education program. DLA scores of the pregnant women were determined, before, just after andone month after the education program. There was a significant difference between the total DLAscore and the score the women got on each measurement (P=0.000). In fact, the scores graduallyincreased. The increased scores determined one month after the education suggested that the womenkept on making use of the information offered during the education program. The women found theWPEP useful. It can be concluded that pregnancy education and counseling have positive effects onDLA of pregnant women and that nurses can offer WPEP and counseling programs.Key Words: ?Web-based education?, ?counseling?, ?pregnancy?, ?daily livingactivities?e-mail: kerziban.koyun@deu.edu.tr | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hemşirelik | tr_TR |
dc.subject | Nursing | en_US |
dc.subject | Kadın Hastalıkları ve Doğum | tr_TR |
dc.subject | Obstetrics and Gynecology | en_US |
dc.title | Web ortamında yapılan gebe eğitim programının gebelerin günlük yaşam aktivitelerine etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Effects of A web-based pregnancy education program on daily living activities of pregmant women | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 166155 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | EGE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 193234 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |