Web tabanlı eğitimde web madenciliği uygulaması ile öğrenci davranışlarının analizi
dc.contributor.advisor | Sevindik, Tuncay | |
dc.contributor.author | Ünlükahraman, Orhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:09:10Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:09:10Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/356095 | |
dc.description.abstract | Yapılan araştırma, web teknolojilerindeki gelişimle kendine yaygın bir kullanım alanı bulan web tabanlı uzaktan eğitim sistemlerinin web madenciliği yöntemleriyle daha kullanışlı ve gelecek uygulamalara ışık tutması adına gerçekleştirilmiş bir çalışmadır. Web tabanlı Eğitim Ortamları klasik bir içerik yapılanma sistemi ile yürütülmektedir. Ancak, tüm dünyadaki en önemli eksikliklerden biri de öğrencilerin web platformundaki davranışlarının analiz edilememesidir. Bu amaçla araştırma beş bölüm üzerine yapılandırılmıştır.İlk bölümde teknolojilerdeki gelişmelerle birlikte WEB Tabanlı Uzaktan Eğitim Sistemlerindeki gelişimlerden ve problem durumundan bahsedilmiştir.İlgili Literatür bölümünde uzaktan eğitim sistemlerinin genel özellikleri ve gelişim sürecinden bahsedilmiştir. Bu bölümde uzaktan eğitim sistemlerinde kullanılan teknolojiler, avantajları, dezavantajları, Dünya' da ve Türkiye' de uzaktan eğitim sistemleri hakkında bilgi verilmiştir. Bu bölümde uzaktan eğitim sistemlerinin günümüzde en yaygın olarak kullanım şekline sahip olan web tabanlı uzaktan eğitim sistemleri anlatılmıştır. Bu bölümde web tabanlı uzaktan eğitim sistemlerinin genel özellikleri, kullanılan materyaller, standartları, avantajları ve dezavantajları, Dünya' da ve Türkiye' de uzaktan eğitim sistemleri hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca, veri madenciliği yöntemlerinin kullanım amaçları, hangi alanlarda kullanım alanları bulduğu, hangi yöntemlerin ve veri madenciliği programlarının kullanıldığı, veri madenciliği süreci hakkında bilgi verilmiştir. Bu bölümde veri madenciliği yöntemlerinin bir alt kullanım alanı olan ve veri madenciliğinin tüm özelliklerini taşıyan web madenciliği hakkında bilgi verilmiştir. Bu bölümde web madenciliğinin sınıflandırılması ve kullanım alanları, web madenciliği teknikleri, web madenciliğinde kullanılan araçlar, log dosyaları ve özellikleri ve web kullanım madenciliği süreci hakkında bilgi verilmiştir. İlgili literatür bölümünün son safhasında ise, web tabanlı uzaktan eğitim sistemlerinde web madenciliğinin kullanımı, eğitim sistemlerinde veri madenciliği kullanma alanları, eğitim sistemlerinde web madenciliği teknikleri, Türkiye' de ve Dünya' da web tabanlı uzaktan eğitim sistemlerinde web kullanım madenciliğinin kullanımı hakkında bilgi verilmiştir.Üçüncü bölümde çalışmanın yöntemi hakkında modelleme yapılmıştır. Dördüncü bölümde ise araştırmaya ait bulgular ve yorumlar belirtilmiştir. Bu bölümde yapılan tez çalışmasında kullanılan web tabanlı uzaktan eğitim sistemi uygulamasında elde edilen verilerin analiz edilerek öğrenci ve sistem profilinin çıkartılması yapılmıştır. Ayrıca, web madenciliği destekli platform ile geleneksek eğitim ortamlarının akademik başarı açısından karşılaştırılması yapılmıştır. Bu çıkarımlar yardımıyla sistem gereksinimlerini düzeltme ve bir sonraki uygulamaya hazır bir sistem oluşturmak adına önerilerde bulunulmuştur.Son bölümde ise araştırmaya ait sonuçlar ile ilgili literatür bölümünde yer alan çalışmalara ilişkin tartışma ve önerilere yer verilmiştir. Sonuç olarak web tabanlı uzaktan eğitim sisteminin geleneksel eğitim ortamlarına kıyasla daha etkili sonuçlar ortaya çıkardığı ve yapılan web madenciliği uygulamaları neticesinde web tabanlı platformun yeniden nasıl dizayn edilebileceği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: İnternet, Ontoloji, Uzaktan Eğitim, Veri Madenciliği, Web Madenciliği | |
dc.description.abstract | This thesis concern about web based distance learning. In recent years web based distance learning have used a lot of educational system. This thesis concern development of web based distance learning with support of web mining methods. Web based education systems are running with usual structure content system. But, however one of the most important deficiency in the world is behavior of the students in web platform can not analyzed. For this reason research is formed with five main sections.First section mention about development of web based distance learning systems within support of recent technological development. Also mention some problems in web based education systems.In relevant literature section generally mention about distance learning and it?s development process. This section includes the advantages and disadvantages of distance learning also include information from World?s and Turkey?s distance learning systems. In this section explains web based distance learning systems which have the most distribute using area in distance learning systems. This section explains web based distance learning general characteristics, using materials, standards, advantages and disadvantages of web based distance learning systems also includes information from World?s and Turkey?s distance learning systems. In addition mention about aim of data mining methods and mention about using area of data mining and section give information about data mining programs and data mining processes. This section, give information about web mining systems which is the pre-using area of data mining methods. In this section mention about six main points these are;Classifying of web miningUsing areas of web miningTechniques of web miningUsing equipment of web miningLog documents and characteristics of web miningProcess of web miningThe related literature section lately concern about using of web mining systems in web based distance learning systems and using area of data mining in education systems.In the third section there is a modeling about method of the research. In the fourth section there are some comments and findings had been expressed. In this part there is a result of web based distance learning which is using in that thesis also find student and system profiles with analyzing of datas. Furthermore, with web based supported platform we compare traditional education systems based academical success. With help of these datas there are some offers to editing system and to get ready system for next step.In the last section some offers and discussions about result of the research with related to relative studies in literature section. Finally we determined web based educational systems are distribute more effective results according to traditional education systems. Also this research shows us how to re-design web base platforms with a result of the web mining applications.Keywords: Internet, Ontology, Distance Learning, Data Mining, Web Mining | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Web tabanlı eğitimde web madenciliği uygulaması ile öğrenci davranışlarının analizi | |
dc.title.alternative | The analysis of students behaviour with web mining application in web based education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Computer aided | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Distance education | |
dc.subject.ytm | Data mining | |
dc.subject.ytm | Web based education | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Behavior of student | |
dc.subject.ytm | Web based applications | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.identifier.yokid | 414096 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 289688 | |
dc.description.pages | 215 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |