Kişiye özgü öğretim portalının öğrenenlerin akademik başarısı ve tutumları üzerindeki etkisi
dc.contributor.advisor | Gürol, Mehmet | |
dc.contributor.author | Bahçeci, Ferhat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:09:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:09:06Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/356072 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında geliştirilen kişiye özgü öğretim portalında, öğrenme belirsizliklerini en aza indirgeyip, verimli ve etkili bir zeki öğretim sistemi oluşturmak amacıyla uzman sistem tekniklerinden bilginin kural tabanlı sunumu ve yapay zekâ teknikleri kullanılmıştır. Hazırlanan kişiye özgü öğretim portalı, bireyin bilişsel bilgi düzeyine göre ve kişiselleştirilmiş bir öğrenme içeriği sunmaktadır. Geliştirilen yazılımın öğrenci başarı ve tutumuna etkisini değerlendirmek amacıyla Fırat Üniversitesi Teknoloji Fakültesi Yazılım Mühendisliği bölümündeki öğrenciler üzerinde 8 haftalık bir uygulama çalışması yapılmıştır.Araştırma, deneysel bir çalışma olup, ön test ve son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmaya, deney (n=28) ve kontrol (n=28) gruplarının denk olduğu toplam 56 öğrenci katılmıştır. Deney grubu kişiye özgü öğretim portalında, kontrol grubu ise geleneksel öğrenme çevrelerinde çalışmalarını gerçekleştirmiştir.Araştırmada, veri toplama aracı olarak, akademik başarı testi ve tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma hipotezlerini test etmek için, veri toplama araçlarından elde edilen niceliksel veriler bilgisayar destekli istatistik yazılımı olan ?SPSS 15 for Windows? programında, yüzde frekans ve bağımlı-bağımsız gruplar için t-testi kullanılarak değerlendirilmiştir.Yapılan analizler sonucunda; başarı öntestlerinde deney ve kontrol grupları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı görülmüştür. Başarı sontestlerinde ise iki grup arasında anlamlı farklılık görülmüştür. Deney grubu, uygulanan tutum ölçeğinde öntest ve sontest değerlerine göre olumlu yönde tutum belirtmiştir.Hem başarı testi hem de tutum ölçeği, kişiye özgü öğretim portalının geleneksel ortam ile birlikte kullanıldığı zaman olumlu etkilerinin olduğunu göstermiştir. | |
dc.description.abstract | In this thesis study, the rule-based presentation of knowledge, an expert system technique, and artificial intelligence techniques were used in an effort to establish a productive and effective intelligent tutoring system that minimizes learning uncertainties within the developed personalized educational portal. The prepared personalized educational portal offers a learning context that is individualized and adapted to the cognitive knowledge level of individuals. An eight-week practical study was conducted on students attending the department of Software Engineering at the Technology Faculty of Fırat University in order to investigate the effect developed software has on the success and attitude of students.The study was experimental and the experimental pattern used comprised of a pre-test, and post-test control group. 55 students participated in the study; 28 students comprised the experimental group (n=28), and 28 students comprised the control group (n=28). The experimental group conducted their studies using a personalized educational portal, while the control group conducted their studies within conventional learning environments.In the study, an academic success test and the attitude scale were used to gather data. Quantitative data, obtained using data gathering instruments, was analyzed using percentage frequency and t-test for dependent-independent groups with ?SPSS 15 for Windows,? a computer-assisted statistical software program in order to test the hypothesis of this study.According to analysis conducted, there was no significant difference between the success pre-tests of the experimental group and the control group. However, there was a significant difference between the success post-tests conducted on the experimental group and the control group. According to their pre-test and post-test values evaluated using the attitude scale, the experimental group displayed a positive attitude.Both the success test and the attitude scale concluded that when a personalized educational portal is used together with a conventional environment, there are positive effects. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Kişiye özgü öğretim portalının öğrenenlerin akademik başarısı ve tutumları üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The effect a personalized educational portal has on the academic success and attitude of learners | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Web based applications | |
dc.subject.ytm | Instruction systems | |
dc.subject.ytm | Electronic learning | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Artificial intelligence | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Portal | |
dc.subject.ytm | Web based education | |
dc.subject.ytm | Personalization | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Educational portal | |
dc.identifier.yokid | 414753 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 289686 | |
dc.description.pages | 216 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |