Show simple item record

dc.contributor.advisorErten, Hilmi
dc.contributor.authorÇitil, Nida
dc.date.accessioned2020-12-29T08:09:00Z
dc.date.available2020-12-29T08:09:00Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/356038
dc.description.abstractBu çalışmada Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. sınıf öğrencilerinin kimya dersine ilişkin akademik başarı düzeyleri, cinsiyetleri, yaşları, öğrenim gördükleri lise türü, izledikleri televizyon programı, baba ve anne eğitim durumları, gelir düzeyleri ve gece ya da gündüz programlarına göre sahip oldukları düşünme stilleri arasında anlamlı bir farkın olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma, Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği programında öğrenim gören 81 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada öğrencilerin düşünme stillerini belirlemek için Ali Murat Sünbül'ün Türkçe'ye çevirdiği ?Düşünme Stilleri Ölçeği? kullanılmıştır. Ölçek 13 alt boyut ve 94 maddeden oluşmaktadır. Öğrencilerin kimya dersine ilişkin başarı puanları, 2009?2010 öğretim yılı güz yarıyılı notlarından elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde bağımsız gruplar t-testi ve tek yönlü varyans analizinden yararlanılmıştır.Akademik başarı düzeyinden elde edilen bulgulara göre, kimya başarı düzeyi düşük olan öğrencilerin diğer başarı düzeylerine sahip olan öğrencilere göre daha çok öznel düşünme stilini tercih ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan kız öğrencilerin, erkek öğrencilere göre dışadönük düşünme stillerini daha fazla tercih ettikleri görülmüştür. Yaşa bağlı olarak düşünme stillerine bakıldığında yaşı büyük olanların küçük olanlara göre daha çok bütüncül düşünme stilini tercih ettikleri görülmüştür. Öğrenim görülen lise türü değişkenine bağlı olarak tercih edilen düşünme stiline bakıldığında Anadolu lisesi mezunu öğrencilerin genel lise mezunu öğrencilerine göre daha çok içedönük düşünme stilini kullandıkları görülmüştür. Anne eğitim durumu yüksek olan öğrencilerin öznel düşünme stilini kullandıkları bulunmuştur. Gündüz ya da gece eğitiminde okuyan öğrencilerin gece eğitimi görenlerin gündüz eğitimi görenlere göre kuralcı ve içedönük düşünme stillerini kullandıkları görülmüştür.
dc.description.abstractIn this study, it was examined that academic success levels of university students concerning chemistry, their sexualities and ages, highschool types in which they studied, tv programmes they watch, their parents? educational backgrounds, their income and whether there is a sensible difference between thinking style they have in terms of night or daytime programmes. The research is conducted to 81 students who study at Fırat University, Science Teaching Programme of Education Faculty. In this research ?Thinking Style Scale?, which Murat Sünbül translated to Turkish, was used in order to determine the students?thinking styles. This scale consists of 13 sub dimensions of thinking styles and 94 items. The students? marks in Fall Semester in 2009-2010 Academic Year determined their success scores regarding Chemistry. Independent sample t-test and one- way varience anaysis were used in order to analyze the data of the study.According to findings which were obtained from the students? academic success levels , it was determined that the students whose success levels are low in Chemistry, prefer subjective thinking style much more than the students who have higher success levels. It was seen that the female students, who participated in this research, prefer extroverted style of thinking much more than the male students. When we look at the thinking styles depending on age, those who are older prefer holistic thinking style much more than those who are younger. When we look at the thinking styles depending on the highschool types in which the students studied, it was seen that the students who graduated from Anatolia highschools, prefer introverted style of thinking more than those who graduated from the public highschools. It was found out that the students whose mothers have higher educational level, prefer subjective thinking style. Also it was seen that the students who go to school at night prefer normative and introverted thinking styles more than those who study at school at daytime.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının düşünme stillerinin bazı değişkenler açısından karşılaştırılması
dc.title.alternativeThe comparison of thinking styles of candidate science teachers in terms of some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmThinking styles
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmChemistry lesson
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid413192
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid289687
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess