Öğrenme stillerine uygun sanal öğrenme çevrelerinin öğrenci başarısı ve görüşlerine etkisi
dc.contributor.advisor | Atıcı, Bünyamin | |
dc.contributor.author | Aslan, Alper | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:08:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:08:46Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355955 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada; öğrenme stillerine uygun olarak tasarlanan sanal öğrenme ortamlarının öğrenci başarısına ve görüşlerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Buna bağlı olarak öğrenme stillerine uygun sanal öğrenme ortamının tasarlanması, öğrenme stillerinin çevrimiçi olarak tespit edilebilmesi için bir platform hazırlanması ve öğrencilerin sanal öğrenme ortamlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada deney-1 ve deney-2 gruplarına uygulanan öğrenme stillerine dayalı sanal öğrenme çevreleri ile kontrol grubuna uygulanan geleneksel öğrenme çevrelerinin; öğrenci başarısı ve görüşleri üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Bu doğrultuda bağımsız değişkenler olan öğrenme stillerine dayalı sanal ve geleneksel öğrenme çevrelerinin; bağımlı değişken olan öğrenci başarısı ve görüşlerine etkisi belirlenmeye çalışılmaktadır. Bu araştırma, deneme modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Gaziantep Şehitkamil ilçesinde bulunan Cemil Alevli İlköğretim okulunun yedinci sınıflarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur.Araştırmada öğrenme stillerinin belirlenmesi amacıyla 12 maddeden oluşan Kolb Öğrenme Stili Envanteri (Learning Style Inventory) kullanılmıştır. Araştırmayla ilgili istatistiksel çözümlemelerde SPSS paket programından yararlanılmıştır. Grupların ortalama puanları ile puan dağılımlarının standart sapmaları hesaplanmıştır. Grup içi ve gruplar arası karşılaştırmalarda t testi ve varyans analizinden yararlanılmış ve anlamlılık düzeyi olarak .05 güven düzeyi belirlenmiştir.Araştırmanın sonucunda öğrenme stillerine uygun öğrenme ortamlarının öğrencilerin akademik başarılarına anlamlı bir şekilde etkisine rastlanmamıştır. Katılımcılar ile yapılan sanal öğrenme ortamlarına ilişkin görüşmeler neticesinde; gerçekleştirilen çalışmanın öğrenciler tarafından eğlenceli ve zevkli bulunduğu, bir çok öğrencinin daha önce böyle bir ortamla tanışma fırsatı bulamadığı ve bu çalışmanın bir çok öğrenci için bir ilk olduğu görülmüştür. Yapılan görüşmeler sonucunda oluşan ortak kanı ise sanal öğrenme ortamlarının sınıf ortamlarına işlenen konuların daha zevkli bir şekilde tekrar edilmesini sağlayabilecek ve hemen her ders için kullanılması gereken yardımcı bir ortam olduğu yönündedir. | |
dc.description.abstract | This investigation was carried out in order to determine the effect of virtual learning environments in accordance with learning styles on student achievement and opinions. Accordingly, it was aimed to design a virtual learning environment appropriate with leraning styles to prepare a platform which can detect the learning styles online, and to determine the students? opinions regarding the virtual learning environment.This study is aimed to examine the effects of traditional and virtual learning environments on learners? achievements and opinions. In this way, we trial to determine the effect of the independent factors, virtual learning styles and traditional learning environment, on the dependent factors as student achievement and opinions. This research was carried out as an experimental study. The study group of the investigation was established on 7th grade students in Cemil Alevli Primary School in Şehitkamil, Gaziantep.In the research, Kolb Learning Style Inventory, originated from 12 articles, was used to determine the learning styles.In the statistical analysis related to the investigation, SPSS package programme was used. Average scores of the groups and the standard deviations on the distribution of scores were calculated. In within-group and between-group comparisons T test and variance analysis were utilized and as the level of significance, .05 was determined to be confidence level.As a result of the study, it can be said that there were not any meaningful differences between virtual learning environments based on learning styles and traditional environments on learners? achievement. As a result of the interviews with participants in the virtual learning environment, it was seen that the work performed in the study was found fun and enjoyable by the students, and it was seen that many students could not find the opportunity to meet with an environment like this before and this study was the first for many students. The common idea in the result of the students? comments is that the virtual learning environment is a helpful environment that can be used for all lessons and can help to repeat the lessons given in classroom settings. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrenme stillerine uygun sanal öğrenme çevrelerinin öğrenci başarısı ve görüşlerine etkisi | |
dc.title.alternative | Effect of virtual learning environments, appropriate with learning styles, on student success and opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Virtual education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Web based education | |
dc.subject.ytm | Learning styles | |
dc.subject.ytm | Virtual learning environments | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Learnering preference | |
dc.identifier.yokid | 421331 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 300430 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |