Fen eğitiminde öğretmenlerin özel alan yeterlilikleri
dc.contributor.advisor | Kırbağ Zengin, Fikriye | |
dc.contributor.author | Gül, Zeliha | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:08:39Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:08:39Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355909 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Fen Bilgisi öğretmenlerini Milli Eğitim Bakanlığının belirlediği yeterliliklere sahip olma düzeyi değerlendirilmiştir. Ayrıca Fen Bilgisi öğretmenlerinin özel alan yeterliliklerinin cinsiyet değişkenine, kıdem yılına, mezun olduğu fakülteye göre incelenmişitir. Fen Bilgisi öğretmenlerinin özel alan yeterlilikleri puanları orta düzeyin üzerinde iyi seviyede bulunmuştur. Ölçekten aldıkları puanlar ile kıdemleri arasında yapılan tek boyutlu analiz sonucunda istatiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamamıştır. Ölçekten aldıkları puanlar ile mezun olduğu fakülte arasında yapılan tek boyutlu analiz sonucunda istatiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Ölçekten aldıkları puanlar ile devam etme nedenleri arasında yapılan bağımsız gruplar testindeki analiz sonucunda istatiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler : Fen Bilgisi Öğretmeni, Fen Bilgisi Eğitimi Alan Yeterliliği | |
dc.description.abstract | In this study, the levels of the abilities that Ministery of Education determinet for science teachers have been evaluated. It has also been examined for the science teachers as to their gender difference and the faculity they graduated from. It has been found out that the levels of the science teachers have been over average level. Statistically no important differences have been detected with the undimensional analysis made between the grades they have got from ability scale and experiences. And statistically no meaningful differences have been found out between the grades they have got from ability scale and the reasons that they have gone on.Key Words : Science teacher, Education of science, Ability of branch | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen eğitiminde öğretmenlerin özel alan yeterlilikleri | |
dc.title.alternative | Special abilities the branch of the lectures in science education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Sufficiency | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.identifier.yokid | 422928 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 306488 | |
dc.description.pages | 69 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |