İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersi öğretmen kılavuz kitabının yapılandırmacı öğrenme anlayışına göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ayaz, Hayrettin | |
dc.contributor.author | Sert, Fethiye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:08:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:08:36Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355897 | |
dc.description.abstract | Toplumların refah ve mutluluğunun temini için pek çok temel dinamiğe ihtiyaç duyulmaktadır. Bunların başında eğitim, adalet, ekonomi vs. gelmektedir. Eğitim, tüm insanlık ailesi için her zaman önem kazanmış bir olgudur. Gelişmiş toplumlarda eğitim, bilimsel temele oturtulmuş olup elde edilecek verimin azami seviyeye çıkartılması için de yeni metotlar geliştirilmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı da gerek belli periyotlarla düzenlediği ?Milli Eğitim Şûraları?nda gerek Talim ve Terbiye Kurumu'nun almış olduğu kararlarla eğitim-öğretim programlarını gözden geçirerek daha verimli hale getirmektedir. Bunun sonucu olarak Milli Eğitim Bakanlığı, son zamanlarda eğitim-öğretim programlarını yapılandırmacı bir anlayışla yeniden ele almıştır. Tezimizde Milli Eğitim Bakanlığı'nın yapmış olduğu yapılandırmacı anlayışa dönük eğitim-öğretim programlarına uygun olarak hazırlanan 7. Sınıf Türkçe Dersi Öğretmen Kılavuz Kitabı'nı incelemeye çalıştık. Araştırmamızda söz konusu kitabın yapılandırmacı öğrenme anlayışına uygun olup olmadığı ciheti irdelenmeye çalışılmıştır. Çalışmamızda doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Yapılandırmacı yaklaşımın ilkeleri, alanyazın incelemeleri ve uzman görüşleriyle yapılandırmacı öğrenmenin ilkelerini temsil eden 11 (on bir) adet değerlendirme ölçütü belirlenmiştir. Bu ölçütlerin Öğretmen Kılavuz Kitabı'nda hangi etkinlik ve çalışmalara karşılık geldiği tespit edilmeye çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | There is a need of many basic dynamics for the prosperity and happiness of societies. Among these dynamics, education, justice, economy, etc. are leading ones. Education is a fact that is crucial for all human beings.In developed societies, education is set on a scientific basis and new methods are being developed in order to increase the level of educational output. Ministry of National Education improves programs by reviewing educational programs both with National Education Coincils periodically and with decisions taken by National Board of Education. As a result, Ministry of National Education has recently evaluated the educational program in accordance with constructivist approach. In this thesis, 7th grade Turkish Lesson Teachers Guidebook that was prepared according to the educational program addressed to constructivist approach is tried to be evaluated. The study aims to examine whether the guidebook is relevant to constructivist approach or not. Document analysing method is uesd in this study. Principles of constructivist approach, literature review and 11 evaluation criteria based on the principles of constructivist approach with the help of experts? views were determined. In the study, activities and tasks in the teachers guidebook these criteria confront is aimed to be determined. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 7. sınıf Türkçe dersi öğretmen kılavuz kitabının yapılandırmacı öğrenme anlayışına göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of the primary education 7th grade Turkish teachers guidebook with regard to constructivist approach | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Teachers guidebooks | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.identifier.yokid | 423310 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 306492 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |