Show simple item record

dc.contributor.advisorAyaz, Hayrettin
dc.contributor.authorSert, Fethiye
dc.date.accessioned2020-12-29T08:08:36Z
dc.date.available2020-12-29T08:08:36Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355897
dc.description.abstractToplumların refah ve mutluluğunun temini için pek çok temel dinamiğe ihtiyaç duyulmaktadır. Bunların başında eğitim, adalet, ekonomi vs. gelmektedir. Eğitim, tüm insanlık ailesi için her zaman önem kazanmış bir olgudur. Gelişmiş toplumlarda eğitim, bilimsel temele oturtulmuş olup elde edilecek verimin azami seviyeye çıkartılması için de yeni metotlar geliştirilmektedir. Milli Eğitim Bakanlığı da gerek belli periyotlarla düzenlediği ?Milli Eğitim Şûraları?nda gerek Talim ve Terbiye Kurumu'nun almış olduğu kararlarla eğitim-öğretim programlarını gözden geçirerek daha verimli hale getirmektedir. Bunun sonucu olarak Milli Eğitim Bakanlığı, son zamanlarda eğitim-öğretim programlarını yapılandırmacı bir anlayışla yeniden ele almıştır. Tezimizde Milli Eğitim Bakanlığı'nın yapmış olduğu yapılandırmacı anlayışa dönük eğitim-öğretim programlarına uygun olarak hazırlanan 7. Sınıf Türkçe Dersi Öğretmen Kılavuz Kitabı'nı incelemeye çalıştık. Araştırmamızda söz konusu kitabın yapılandırmacı öğrenme anlayışına uygun olup olmadığı ciheti irdelenmeye çalışılmıştır. Çalışmamızda doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Yapılandırmacı yaklaşımın ilkeleri, alanyazın incelemeleri ve uzman görüşleriyle yapılandırmacı öğrenmenin ilkelerini temsil eden 11 (on bir) adet değerlendirme ölçütü belirlenmiştir. Bu ölçütlerin Öğretmen Kılavuz Kitabı'nda hangi etkinlik ve çalışmalara karşılık geldiği tespit edilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractThere is a need of many basic dynamics for the prosperity and happiness of societies. Among these dynamics, education, justice, economy, etc. are leading ones. Education is a fact that is crucial for all human beings.In developed societies, education is set on a scientific basis and new methods are being developed in order to increase the level of educational output. Ministry of National Education improves programs by reviewing educational programs both with National Education Coincils periodically and with decisions taken by National Board of Education. As a result, Ministry of National Education has recently evaluated the educational program in accordance with constructivist approach. In this thesis, 7th grade Turkish Lesson Teachers Guidebook that was prepared according to the educational program addressed to constructivist approach is tried to be evaluated. The study aims to examine whether the guidebook is relevant to constructivist approach or not. Document analysing method is uesd in this study. Principles of constructivist approach, literature review and 11 evaluation criteria based on the principles of constructivist approach with the help of experts? views were determined. In the study, activities and tasks in the teachers guidebook these criteria confront is aimed to be determined.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf Türkçe dersi öğretmen kılavuz kitabının yapılandırmacı öğrenme anlayışına göre incelenmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the primary education 7th grade Turkish teachers guidebook with regard to constructivist approach
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.subject.ytmTeachers guidebooks
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.identifier.yokid423310
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid306492
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess