Show simple item record

dc.contributor.advisorDurmuş, Esen
dc.contributor.authorPolat, Lokman
dc.date.accessioned2020-12-29T08:08:36Z
dc.date.available2020-12-29T08:08:36Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355890
dc.description.abstractBu araştırma Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının genel amaçlarına ulaşma düzeyine ilişkin öğretmen görüşlerinin ve bu görüşlerin öğretmenlerin cinsiyetine, eğitim durumlarına ve hizmet sürelerine göre bir farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, verilerin toplanması için araştırmacı tarafından, öğretmenlerin Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının genel amaçlarına ilişkin görüşlerine yönelik 5'li Likert tipi anket geliştirilmiştir. Yapılan istatistiksel işlemler ve alınan uzman görüşleri sonucunda ölçeğin geçerli ve güvenilir olduğu bulunmuştur.Araştırmanın evrenini Elazığ ili Merkez ilçesine bağlı ilköğretim okullarında görevli Sosyal Bilgiler öğretmenleri; örneklemini ise bu okullarda görev yapan 69 Sosyal Bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırma bulguları yedi boyutta incelenmiş, her bir boyut için ortalama, standart sapma değerleri alınmıştır. Yine her boyut için t testi ve varyans analiziyle gruplar arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı incelenmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre öğretmenler, Sosyal Bilgiler ders ve öğrenci çalışma kitaplarını SBDÖ Programı genel amaçlarına ulaşılmasında yeterli bulmaktadır. Genel amaçlar, öğrenci ve toplum ihtiyaçlarına uygun bulunmuştur. Ancak ders saatinin yetersizliği genel amaçlara ulaşmada bir engel olarak görülmüştür.Sosyal Bilgiler öğretmenleri, öğretim ortamının demokratik olmasına ve öğrencilerin orijinal fikirlerini özgürce ifade edebilmelerine dikkat etmektedirler. SBDÖ Programı genel amaçları içindeki analiz becerisine yönelik olan amaçlara ulaşmada eksiklerin görüldüğü tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Sosyal Bilgiler, öğretim programı, genel amaçlar, ders kitabı
dc.description.abstractThis survey is made to define the techer opinions about the level of achieving general aims of Social studies Curriculum for 6th grades at primary education and to determine if these opinions show differences fort he techers? genders, level of education and the period of working. İn this survey a Likert 5 form questionnarie is developped by the researcher for collecting data. As a result of statistics and expert opinions, it is found out that the scale is valid and reliable.The surveys universe is formed by teachers who work primary school in Elazığ, and the sample is formed by 69 Social Studies teachers work in these schools.The findings of survey are reviewed in seven dimensions. Standart deviation and avarege are taken one by on efor each dimension. By the help of t test and variance analysis, for each dimension, it is reviewed if there is a meaningful difference among the groups.As a result of the survey, the teachers find Social Studies coursebooks and workbooks adequate for achieving the general aims of Social studies Curriculum. General aims are found adeqquate fort he needs of student and society. But inadequate lesson hour is seen as a handicap for achieving general aims .Social Studies teachers care about democratic teaching atmosphere and students? right for telling their ideas freely. İt is determined that there are some insufficient points about the analyzing skills iin the general aims of Social Studies Curriculum.Keywords: Social Studies, curriculum, general aims, course booken_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programının genel amaçlarına ulaşma düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri: Elazığ ili örneği
dc.title.alternativeTeacher opinions related to the level of achieving general aims of social studies curriculum for 6th grades at primary education: A sample of Elazığ province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.identifier.yokid422416
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid306489
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess