Fen ve teknoloji dersinde öğretmen merkezli geleneksel öğretim yöntemi ile işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi
dc.contributor.advisor | Kazanç, Sefa | |
dc.contributor.author | Bitmez, Gamze | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:08:34Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:08:34Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355882 | |
dc.description.abstract | FEN VE TEKNOLOJİ DERSİNDE ÖĞRETMEN MERKEZLİ GELENEKSEL ÖĞRETİM YÖNTEMİ İLE İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISI VE TUTUMUNA ETKİSİBu araştırmada; işbirlikli öğrenme yönteminin, İlköğretim 6. Sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarılarına ve derse karşı olan tutumlarına etkisi incelenmiştir.Araştırmanın örneklemini Malatya ili Darende İlçesi Cumhuriyet İlköğretim Okulu 6. Sınıfta okuyan 52 öğrenci oluşturmaktadır. İlköğretim 6. Sınıf şubelerinden biri deney grubu diğeri kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney grubuna işbirlikli öğrenme teknikleri ile kontrol grubuna ise öğretmen merkezli öğrenme yöntemleriyle ders işlenmiştir. Araştırmada, deney ve kontrol grubuna konu başarı testi, fen dersine karşı tutum anketi ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Ayrıca deney grubuna işbirlikli öğrenmeye karşı tutum anketi çalışma sonrasında uygulanmıştır.Verilerin analizi için; aritmetik ortalama, bağımlı gruplar için t- testi, bağımsız gruplar için t-testi kullanılarak yapılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; işbirlikli öğrenme teknikleri uygulanan deney grubunun, öğretmen merkezli öğretim yöntemleri uygulanan kontrol grubundan akademik olarak daha başarılı olduğu istâtiki olarak belirlenmiştir. Fen ve teknoloji dersine karşı tutum anketlerinde ise iki grup arasında anlamlı bir fark görülmemiştir. Ancak deney grubunun ön test tutum anketleri ve son test tutum anketleri kıyaslandığında öğrencilerin işbrlikli öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirdikleri görülmüştür. | |
dc.description.abstract | THE EFFECT OF TRADITIONAL TEACHER-CENTRED TEACHING METHOD AND COOPERATIVE LEARNING METHOD ON STUDENT'S SUCCESS AND ATTITUDEIn this research, it?s researched the effects of the Cooperative Learning Method academical sucess and the attıtudes toward lesson of the sixth grade students in primary school.This study sampling consist of fifty-two students in sixth grade class in 2010-2011 academic year in Cumhuriyet Primary School in Darende, Malatya. One of the sixth classes were determined as ?the test group? and the other ?control group?. While lessons were done by Cooperative Learning Method in the test group, they were done by the method of centralized teacher education in the control group. In this research Subject Achievement Test and Survey of the Attitudes Toward Science and Technology were practiced for two groups as premilinary test and final test. Moreover, Survey of Students? Opinions for Cooperative Learning has been applied to test group after the work.The analysis of data was made by using arithmetic average, Independent Samples t-Test and Paired- Samples t- Test.According to the findings of the research; the test group that Cooperative Learning Method were applied is more successful than the control group that the method of cenralized teacher education were applied. In Survey of the Attitudes Toward Science and Technology there hasn?t been seen an important difference between the two groups. But when the premilinary test of the Survey of the Attitudes Toward Science and Technology and last test of the Survey of the Attitudes Toward Science and Technologyhave been compared, it has been seen that the students developed positive attitude for Cooperative Learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen ve teknoloji dersinde öğretmen merkezli geleneksel öğretim yöntemi ile işbirliğine dayalı öğrenme yönteminin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of traditional teacher-centred teaching method and cooperative learning method on student's success and attitude | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Teacher centered method | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Cooperative learning | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.identifier.yokid | 424008 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 323356 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |