Show simple item record

dc.contributor.advisorTuran, Mehmet
dc.contributor.authorPolat, Faysal
dc.date.accessioned2020-12-29T08:08:33Z
dc.date.available2020-12-29T08:08:33Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355877
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye'de öğrenim gören yabancı uyruklu ilköğretim öğrencilerinin eğitim öğretim sürecinde karşılaştıkları sorunları, öğretmenlerin yabancı öğrencilerle ilgili karşılaştıkları sorunları, velilerin eğitim öğretim sürecinde çocuklarıyla ilgili karşılaştıkları sorunları ve bu sorunlarla ilgili çözüm önerilerini sunmaktır. Araştırmanın çalışma grubu, 2009-2010 eğitim-öğretim yılında Muğla ili Fethiye ilçesindeki Özel Ata İlköğretim Okulu ve Ölüdeniz İlköğretim Okulunda görev yapan 8 sınıf öğretmeni ve 7 branş öğretmeni olmak üzere 15 öğretmen; bu okullarda öğrenim gören 22 yabancı uyruklu ilköğretim öğrencisi ve 11 öğrenci velisinden oluşmaktadır. Araştırmanın belirlenen amaca ulaşması için gerekli olan veriler; öğretmenler, eğitim-öğretim sürecinde yabancı uyruklu öğrencilerle ilgi ne tür sorunlarla karşılaşmaktadır, yabancı uyruklu öğrenciler ve veliler eğitim-öğretim sürecinde ne tür sorunlarla karşılaşmaktadır ve bunların çözüm önerileri olmak üzere üç ayrı yarı yapılandırılmış odak grup görüşme formu hazırlanmıştır. Veriler video ve ses kayıt yoluyla, görüşme ve odak grup görüşmesi şeklinde elde edilmiştir. Elde edilen veriler deşifre edilerek word dosyası şekline getirilmiştir. Araştırma verilerinin çözümlemeleri bilgisayarda sosyal bilimlerde nitel araştırmalar için geliştirilen NVİVO 8 programı kullanılarak yapılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği uygulanmıştır.Yapılan araştırma sonucuna göre, öğretmenlerin eğitim-öğretim sürecinde yabancı uyruklu öğrencilerle ilgili bazı sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiştir. Bu sorunlar: Aile, eğitim sistemi farkı, yaş, dil ve kültürel sorunlar şeklindedir.Öğretmenlerin karşılaştıkları bu sorunların çözümüne yönelik bazı çalışmalar yaptıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin, çok kültürlü ortamlara göre planlama, velinin desteği, kültürel kaynaşma, Türkçe öğretimi, öğrenci seçimi ve öğrenci-öğretmen etkileşimi gibi çalışmalar yaptıkları tespit edilmiştir.Öğretmenler sorunların çözümüne yönelik ise; ebeveyne eğitimi, çok kültürlü eğitim, bireyselleştirilmiş program, oryantasyon, öğretmen öğrenci etkileşimi, özel okul, okul aile işbirliği, eğitim programında değişiklik ve Türk çocuk bakıcılığı gibi önerilerde bulunmuşlardır.Velilerin; eğitim sistemi, ders materyallerinin eksikliği, Türkçe öğretimi, ödev, sosyal etkinlik azlığı, rehberlik, baskı, okula aile iletişimsizliği, mutsuzluk, akademik başarısızlık ve değerlendirme hatası gibi sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiştir. Veliler bu sorunların çözümü için; Türkçe öğretimi, okul aile iletişimi, eğitim sisteminde değişikliğe gidilmesi, sosyal etkinliklerin artırılması, rehberlik, akademik başarı ve olumlu davranışların takdiri gibi çözüm önerilerinde bulunmuşlardır.Öğrencilerin ise; anadil, kültürel farklılıklar, akademik başarısızlık, baskı, eğitim sistemi etkinlik ve beceri derslerinin yapılmaması, uyum, ödev ve anlama güçlüğü gibi sorunlarla karşılaştıkları tespit edilmiştir. Öğrenciler, sorunların çözümü için; derslerin görselleştirilmesi, yabancı öğrenciler için ayrı sınıf, öğrencinin öğretmeni değerlendirmesi, yabancı öğrenciler için kitap yazımı, öğrencilerin karşılaştırılmaması, Türk tarihini öğrenme, fiziksel mekan değişikliği, tatil süreleri, rehberlik, sınav sisteminin düzenlenmesi ve sosyal etkinlikler düzenlenmesi gibi önerilerde bulunmuşlardır.Anahtar Kelimeler: Yabancı Uyruklu Öğrenci, Türkçe Öğretimi, Ana Dil, Çok Kültürlü Eğitim
dc.description.abstractThe objective of this study is to present the problems encountered by the foreign elementary school students who study in Turkey during education procces, the problems encountered by teachers about foreign students during education procces, the problems encountered by parents about their children during education procces and to offer solutions to these problems. The study group of the research involves a total of 15 teachers, namely 8 classroom teachers and 7 branch teachers, who serve in Ata Private Elementary School and Ölüdeniz Elementary School located in Fethiye county of Muğla province, 22 foreign elementary school students who study in these schools and 11 student parents. 3 different semi-structured focus group interview forms were prepared, namely the data necessary for ensuring that the research achieves the specified goal, the types of problems encountered by teachers about foreign students during education procces, the types of problems encountered by foreign students and parents at education process and the solutions offered to these problems. Data were obtained as interview and focus group interview via video and sound recording. The data obtained were deciphered and converted to Word file. The analysis of research data was performed on computer using NVİVO 8, a program developed for qualitative research in social sciences. Content analysis technique was employed in the analysis of data.In consequence of the research that was conducted, it was ascertained that the teachers confronted some problems in relation to the foreign students at the education process. These problems include family, education system difference, age, language and cultural problems.It was ascertained that the teachers had performed some studies for the solution of these problems. It was ascertained that the teachers conducted studies such as planning according to multicultural environments, parent support, cultural amalgamation, teaching Turkish, student selection and student-teacher interaction.For the solution of these problems, the teachers made suggestions such as education to parents, multicultural education, individualized program, orientation, student-teacher interaction, private school, school-family collaboration, curriculum change and Turkish child care.It was ascertained that the parents encountered problems such as education system, lack of course materials, teaching Turkish, homework, lack of social activity, counseling, pressure, school-family miscommunication, unhappiness, academic failure and error of evaluation. For the solution of these problems, the parents made suggestions such as teaching Turkish, school-family communication, education system change, increasing social activities, counseling, appreciating academic success and positive behaviors.It was ascertained that the students encountered problems such as native language, cultural differences, academic failure, pressure, nonperformance of education system activities and skill courses, harmony, homework and difficulty of understanding. For the solution of these problems, the students made suggestions such as visualizing courses, separate class for foreign students, evaluation of teachers by students, writing books for foreign students, not comparing students, learning the Turkish history, changing physical environment, holiday terms, counseling, regulating the exam system and organizing social activities.Key Words: Foreign Student, Turkish Teaching, Native Language, Multicultural Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye`de öğrenim gören yabancı uyruklu ilköğretim öğrencilerinin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
dc.title.alternativeProblems encountred by the foreign elementary school students who study in Turkey and sollution offers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmProblems of the students
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmMulticulturalism
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid425251
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323358
dc.description.pages225
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess