Show simple item record

dc.contributor.advisorKazanç, Sefa
dc.contributor.authorÖzer, Münirye
dc.date.accessioned2020-12-29T08:08:32Z
dc.date.available2020-12-29T08:08:32Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355870
dc.description.abstractBu araştırma, fen ve teknoloji dersinde geleneksel öğretim yöntemi ile bilgisayar destekli öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısına etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla Adana ili Kozan ilçesi Şehit Öğretmen Ali Yıldırım İlköğretim okulu'nda bir çalışma yapılmıştır. Çalışma 2009?2010 eğitim öğretim yılında ilköğretim 6. sınıftaki 46 öğrenci ile yapılmıştır. Okuldaki iki şubeden 6A kontrol, 6B deney grubu olarak belirlenmiştir. `Madde ve ısı' konusunun öğretimi amacıyla deney grubu öğrencilerine, bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile kontrol grubu öğrencilerine ise geleneksel öğretim yöntemi ile dersler anlatılmıştır. Her iki gruba uygulanan ön test ve son testlerden elde edilen verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, fen eğitiminde bilgisayar destekli öğretim yönteminin klasik öğretim yöntemine göre, öğrenci başarısını arttırmada daha etkili bir yöntem olduğu belirlenmiştir.
dc.description.abstractThis research was done with the purpose of determining the effects of traditional methods and the computer-aided instruction method to student?s success at science and technology lesson.For this purpose, a study has been done at Şehit Öğretmen Ali Yıldırım Primary School in Kozan, Adana. This study was done with 46 students who were at 6th class in the primary school in 2009?20010 school year. Two classes at school was determined, 6A class as a control group and 6B class as an experiment group. While experiment group students were taught with the computer-aided instruction method, control group students were taught with the traditional instruction method for the aim of the teaching of `the matter and temperature? subject. SPSS program was used in the analysis of data which attained in pretests and posttests applied to both groups. At the results of the research, the computer-aided instruction method at science aducation compared, to the traditional instruction method at sicience education has been determined to be more effective method at enhancing student?s success.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen ve teknoloji dersinde geleneksel öğretim yöntemi ile bilgisayar destekli öğretim yöntemlerinin öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of traditional and computer-aided instruction methods to student's success at sicience and tecnolojy lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmTraditional education
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmScience teaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid425302
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323355
dc.description.pages63
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess