Show simple item record

dc.contributor.advisorEzer, Feyzullah
dc.contributor.authorBadem, Seher Tan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:08:31Z
dc.date.available2020-12-29T08:08:31Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355864
dc.description.abstractBu çalışmada İlköğretim 7. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinin etkilerinin ekonomik ve sosyal hayata nasıl yansıdığını ve bu konuda yapılan çalışmaların neler olduğu, öğretmenlerin konu ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ayrıca öğretmenlerin öğrencilerde ve ders etkinliklerinde belirledikleri öğrenme eksiklikleri ve bu eksiklikleri gidermek için yaptıkları çalışmaların neler olduğuna ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi 100 Sosyal Bilgiler dersi Öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler, öğretmenlere anket yoluyla ve görüşme tekniği ile uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular şu şekilde özetlenebilir:7. Sınıfta öğretim yapan öğretmenlerin yüzde 30`u (otuz kişi) Sosyal Bilgiler Öğretmenliği dışındaki bölümlerden mezun olduklarından yapılandırmacı bir Sosyal Bilgiler dersi aktarımında yetersiz oldukları görüşündedirler. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği bölümünden mezun olan veya başka bir bölümden mezun olan öğretmenlerin kılavuz kitaplarındaki açıklamaları arkadaşları ile tartışarak veya Sosyal Bilgiler dersi etkinliklerini ve etkinliklere dair uygulamaları farklı kaynaklardan araştırarak derslerinde uyguladıklarını ve internet bilgilerini inceleyerek ya da deneyip yaşayarak kendilerini bilgilendirdiklerini belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan öğretmenler Sosyal Bilgiler dersinin ekonomik ve sosyal hayata yansımalarının öğrencilerin gelişimi, başarıları ve davranışları üzerinde daha çok olumlu etkiler yaptığı görüşündedirler. Sosyal Bilgiler dersinin amacına hizmet etmesi için yapılan uygulamaların yaşanılan hayatla iç içe olması gerektiğini belirterek; öğretmenlerimizin çoğunun şu anki uygulamaların (performans, yazılı, proje?.gibi) öğretimi destekler nitelikte olduğu görüşünü savunmakta ve bu anlamda yeni çalışmalarda yapmaktadırlar.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, Sosyalleşme, Uygulamalar, Ekonomi ve sosyal hayat
dc.description.abstractThis study aimed at investigating how the effects of the 7th grade social sciences classes reflects to the economic and social life; determining the kind of studies have been done in this area and teacher?s opinions about the subject. In this research it is also aimed to determine the observations of the teachers concerning the learning deficiencies they observed during their instructions with their students and how they plan to work through this in order to cover up these deficiencies.The sample of the research consists of a Toplam number of 100 social sciences teachers. Data were collected by interviews with teachers and (anonymous) questionnaires.The findings of the research can be summarised as follows:Thirty percent of teachers do not have a background in Social Science Education, therefore data show that the new program is not being implemented effectively. The remaining seventy percent of teachers believe that the new programs are adequately implemented through usage of tools such as the internet and sharing of experiences.Data conclude that the majority of teachers believe that the social science lesson?s reflections on social and economic life has an increasingly positive impact on students? progress, their achievements and behaviours.According to the survey results, the teachers indicate that the social science education should resemble daily life as much as possible and contribute to it. They mention that in the present curriculum many student tasks have this objection and the policy makers are trying to improve such interventions by new research.Key Words: Social Science, Socialization, Application. Economy and social lifeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler programının ekonomi ve sosyal hayat ünitesindeki kazanımların gerçekleşme düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri (Elazığ ili örneği)
dc.title.alternativeThe primary 7 grade social studies program, economic and social life unit level teachers' views on realised gains (Elazıg province case)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmTeaching curriculums
dc.subject.ytmSocial life
dc.subject.ytmSocialization
dc.subject.ytmEconomy
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSocial studies
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.identifier.yokid425334
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323357
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess