dc.contributor.advisor | Alkaya, Ercan | |
dc.contributor.author | Şengül, Kübra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:08:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:08:27Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355835 | |
dc.description.abstract | Türkçe Öğretmenlerinin Özel Alan Yeterlikleri: Bir Durum Belirleme ÇalışmasıKübra ŞENGÜLFırat ÜniversitesiEğitim Bilimleri EnstitüsüTürkçe Eğitimi Ana Bilim DalıAğustos - 2012, Sayfa: XII + 162Türkçe öğretmenlerinin ?Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri?ne sahip olma durumlarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmada, betimsel nitelikli tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma örneklemini 2011-2012 öğretim yılında Türkiye İstatistik Kurumu (TUİK) tarafından ortaya konan istatistiki bölge birimi sınıflandırmasına göre 12 istatistiki bölge biriminden birer il olmak üzere, toplam 12 ilde (İstanbul, Çanakkale, Aydın, Bursa, Ankara, Adana, Nevşehir, Zonguldak, Giresun, Kars, Elazığ, Şanlıurfa) görev yapan 579 Türkçe öğretmeni oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak Milli Eğitim Bakanlığı'nın hazırladığı Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri'ndeki 5 ana yeterlik alanı ve bu alanlarda yer alan 25 alt yeterlikten yararlanılarak oluşturulan anket kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, ?Türkçe Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri?ne ilişkin genel ortalamaya göre =3,22), Türkçe öğretmenlerinin ?kısmen yeterli? oldukları belirlenmiştir. Türkçe öğretim sürecini planlama ve düzenlemede ?yeterli? oldukları ( =3,74); öğrencilerin dil becerilerini geliştirmede ?yeterli? oldukları ( =3,44); öğrencilerin dil gelişimini izleme ve değerlendirmede ?kısmen yeterli? oldukları ( =2,90); okul, aile ve toplumla iş birliği yapmada ?kısmen yeterli? oldukları ( =3,13) Türkçe alanında mesleki gelişimini sağlamada ?kısmen yeterli? oldukları ( =2,91) belirlenmiştir.Kadın öğretmenlerin erkek öğretmenlere oranla, eğitim fakültesi mezunlarının fen ?edebiyat fakültesi mezunlarına oranla, yüksek lisans mezunlarının lisans mezunlarına oranla, 0-5 yıl kıdeme sahip öğretmenlerin 6-10 yıl kıdeme sahip öğretmenlere oranla, TR1 İstanbul, TR2 Batı Marmara, TR3 Ege, TR5 Batı Anadolu, TRB Ortadoğu Anadolu ve TRC Güneydoğu Anadolu bölgelerinde görev yapan öğretmenlerin diğer bölgelerin çoğunda görev yapan öğretmenlere oranla, illerde ve ilçelerde görev yapan öğretmenlerin köylerde ve beldelerde göre yapan öğretmenlere oranla daha yeterli olmaları araştırmanın diğer önemli bulgularıdır.Anahtar Sözcükler: Öğretmen yeterlikleri, özel alan yeterlikleri, Türkçe öğretmenleri. | |
dc.description.abstract | Turkish Language Teachers? Competencies in Special Field: A Case StudyKübra ŞENGÜLFırat UniversityInstitute of Educational SciencesDepartment of Turkish Language TeachingAugust 2012, Pages: XII + 162In this study a descriptive survey model is used in order to determine the Turkish language teachers? opinions regarding their competencies in the special field of Turkish Language Teaching. The study sample of the Turkey Statistical Institute (TSI) according to the classification introduced by statistical regional units from each of the 12 statistical regions in the province, a total of 12 provinces (İstanbul, Çanakkale, Aydın, Bursa, Ankara, Adana, Nevşehir, Zonguldak, Giresun, Kars, Elazığ, Şanlıurfa) is a Turkish teacher who served 579 in 2011-2012 educational year.A questionnaire that has been designed by the Ministry of Education is used as a tool for data collection. The questionnaire consists of 5 major competency areas 25 sub-competencies and 165 performance indicators in the special field of Turkish Language Teaching.As a result, ?Turkish Teacher? Competencies for Special Area? according to the on average ( = 3.22), Turkish teachers ?partially sufficient? to be determined. Turkish educational process planning and organizing an ?adequate? they ( = 3.74), students? language skills from an ?adequate? they ( = 3.44); students? language development, monitoring and evaluation, ?partially sufficient? they ( = 2.90); school, family and community cooperation in making ?partially sufficient? they ( = 3.13) in providing professional development in the field of Turkish ?partially sufficient? they ( = 2.91) were determined.Female teachers than male teachers, education faculty graduates compared to graduates in science and literature faculty, graduate degree graduates compared to graduates, teachers with 0-5 years experience compared to teachers with 6-10 years experience, TR1 Istanbul, TR2 West Marmara, Aegean TR3, TR5 Western Anatolia, Southeastern Anatolia regions TRB TRC teachers who work in East Anatolia and other regions than the teachers in the majority of the provinces and districts according to the teachers in the villages and towns other important findings of the research to be more competent than the teachers.Key Words: Teacher competences, special field competences, Turkish language teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkçe öğretmenlerinin özel alan yeterlikleri: Bir durum belirleme çalışması | |
dc.title.alternative | Turkish language teachers' competencies in special field: A case study | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Private sphere | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.identifier.yokid | 441391 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 330149 | |
dc.description.pages | 176 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |