Yedinci sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programının Robert M. Gagne`nin öğrenme ürünleri sınıflandırmasına göre içerik bakımından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çakmak, Zafer | |
dc.contributor.author | Taşkiran, Cengiz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:08:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:08:11Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355730 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada yedinci sınıf SBÖP (Sosyal Bilgiler Öğretim Programı) Robert M. Gagne'nin öğrenme ürünleri sınıflandırmasına göre içerik açısından incelenmiştir.Araştırma, veri kaynakları ve verilerin analizi süreci itibariyle nitel bir karakter arz etmekte olup ?Doküman İncelemesi? modelindedir. Analiz için veri kaynakları yedinci sınıf SBÖP içeriğinden ve ilgili alanyazından yararlanılmıştır.Elde edilen verilere göre 7. Sınıf SBÖP'de yer alan kazanımların % 59'u Zihinsel Beceriler basamağında, % 33'ü Sözel Bilgi basamağında yer almaktadır. Kavramlar, Robert M. Gagne'ye göre Zihinsel Beceriler basamağında, alt başlıklar halinde yer alan tanımlanmış kavramlar ve somut kavramlar olarak belirtilmiştir. Bu bağlamda kavramların da tamamının zihinsel beceriler basamağında yer aldığı görülmektedir. Etkinlikler incelendiğinde ise 44 etkinliğin Zihinsel beceriler basamağında, 13 etkinliğin Sözel Bilgi basamağında ve 4 etkinliğin de Sözel Bilgi-Zihinsel Beceriler basamağında yer aldığı görülmüştür. Bu bilgilere göre yedinci sınıf SBÖP'nin Zihinsel Beceriler ağırlıklı olduğu sonucuna varılmaktadır. | |
dc.description.abstract | At this research seventh grade SSC (Social Science Curriculum) is stuedied according to Robert M. Gagne?s learning outputs taxonomy in terms of its content.The research presents a qualitive character with its input data and analysis process and it is in form of ` Document Research? model. Data resources benefit from seventh grade SSC?s content and its related field writings.Acqusitions which takes place in seventh grade SSC takes place at %59 Intellectual Skills stage and at %33 Verbal Information according to received datas. Concepts according to Gagne are stated with the subheads nominal concepts and concrete concepts at the Intellectual Skills stage. At this context it is seens that all contens takes place at Intellectual Skills stage. When the activities studied, it is seen that 44 activities at Intellectual Skills stage, 13 activities at Verbal Information stage and 4 activities at Verbal Information- Intellectual Skills stage took place. According to this datas it is concluded that SSC is Intellectual Skills based. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yedinci sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programının Robert M. Gagne`nin öğrenme ürünleri sınıflandırmasına göre içerik bakımından incelenmesi | |
dc.title.alternative | In terms of content examing seventh grade social sciences lesson curriculum according to Robert M. Gagne's learning outputs classification | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Concepts | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Gagne, Robert M. | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social sciences | |
dc.identifier.yokid | 447448 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 176631 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |