Show simple item record

dc.contributor.advisorBoydak Özan, Mukadder
dc.contributor.authorDuman, Şayma
dc.date.accessioned2020-12-29T08:08:07Z
dc.date.available2020-12-29T08:08:07Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355707
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı; Bingöl il sınırları içerisinde yer alan ilköğretim okullarında görevli yöneticiler, öğretmenler ile bu okullarda eğitim görmekte olan öğrencilerin velilerinin okula yönelik algıladıkları kurumsal imajı saptamaktır. Bu amaçla gerekli literatür taraması yapılarak hazırlanan likert tipi bir ölçek gerekli izinler alınarak kullanılmış, katılımcı görüşleri betimlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada 45 ilköğretim okulundan toplam 78 yönetici, 660 öğretmen ve 511 veliden elde edilen veriler SPSS (17.0) istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde bağımsız gruplar t testi tekniği, Non-Parametrik Mann Whitney U Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Parametrik Olmayan Kruskal Wallis H testinden yararlanılmıştır. Varyans analizi sonucunda, grup ortalamaları arasında anlamlı bir farkın çıkması durumunda farkın hangi gruplardan kaynaklandığını saptamak amacıyla scheffe ve LSD testi kullanılmıştır. Sonuçların yorumlanmasında P<0.05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre velilerin okul imajına ilişkin görüşleri, yönetici ve öğretmen görüşlerine göre daha olumlu bulunmuştur. Çalışma kapsamına alınan bu okulların benzer özelliklere sahip olduğu ve paydaş beklentilerinin de paralel olduğu saptanmıştır. Tüm verilerin değerlendirilmesiyle elde edilen sonuçlar doğrultusunda okulların kurumsal imajını geliştirmeleri için önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractGeneral objective of this study; to determine the organizational image detected for the school of managers, teachers in charge at the elementary school located within the boundaries of Bingol, and parents of the students receiving education in these schools. A likert-type scale prepared by making the necessary literature survey for this purpose was used by obtaining the permission, participants' opinions are tried to be described. In this study, data obtained from total 78 managers, 660 teachers and 511 parents from 45 elementary schools were analyzed by using the SPSS (17.0) statistical program. The advantage of independent groups t-test technique, Non-parametric Mann-Whitney U Test, One-Way Analysis of Variance and Non-parametric Kruskal-Wallis H test was taken in the analysis of the data. As a result of analysis of variance, scheffeve LSD test was used in order to determine that difference arisen from which groups in the case of a significant difference occurs between group averages. P<0.05 significance level was adopted in the interpretation of results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında kurumsal imaj ve imaj yönetimi
dc.title.alternativeOrganizational image and image management at the elementary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCorporation image
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmImage
dc.identifier.yokid434408
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323362
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess