İlköğretim okullarında kurumsal imaj ve imaj yönetimi
dc.contributor.advisor | Boydak Özan, Mukadder | |
dc.contributor.author | Duman, Şayma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:08:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:08:07Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355707 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı; Bingöl il sınırları içerisinde yer alan ilköğretim okullarında görevli yöneticiler, öğretmenler ile bu okullarda eğitim görmekte olan öğrencilerin velilerinin okula yönelik algıladıkları kurumsal imajı saptamaktır. Bu amaçla gerekli literatür taraması yapılarak hazırlanan likert tipi bir ölçek gerekli izinler alınarak kullanılmış, katılımcı görüşleri betimlenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada 45 ilköğretim okulundan toplam 78 yönetici, 660 öğretmen ve 511 veliden elde edilen veriler SPSS (17.0) istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde bağımsız gruplar t testi tekniği, Non-Parametrik Mann Whitney U Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi ve Parametrik Olmayan Kruskal Wallis H testinden yararlanılmıştır. Varyans analizi sonucunda, grup ortalamaları arasında anlamlı bir farkın çıkması durumunda farkın hangi gruplardan kaynaklandığını saptamak amacıyla scheffe ve LSD testi kullanılmıştır. Sonuçların yorumlanmasında P<0.05 anlamlılık düzeyi kabul edilmiştir. Yapılan analiz sonuçlarına göre velilerin okul imajına ilişkin görüşleri, yönetici ve öğretmen görüşlerine göre daha olumlu bulunmuştur. Çalışma kapsamına alınan bu okulların benzer özelliklere sahip olduğu ve paydaş beklentilerinin de paralel olduğu saptanmıştır. Tüm verilerin değerlendirilmesiyle elde edilen sonuçlar doğrultusunda okulların kurumsal imajını geliştirmeleri için önerilerde bulunulmuştur. | |
dc.description.abstract | General objective of this study; to determine the organizational image detected for the school of managers, teachers in charge at the elementary school located within the boundaries of Bingol, and parents of the students receiving education in these schools. A likert-type scale prepared by making the necessary literature survey for this purpose was used by obtaining the permission, participants' opinions are tried to be described. In this study, data obtained from total 78 managers, 660 teachers and 511 parents from 45 elementary schools were analyzed by using the SPSS (17.0) statistical program. The advantage of independent groups t-test technique, Non-parametric Mann-Whitney U Test, One-Way Analysis of Variance and Non-parametric Kruskal-Wallis H test was taken in the analysis of the data. As a result of analysis of variance, scheffeve LSD test was used in order to determine that difference arisen from which groups in the case of a significant difference occurs between group averages. P<0.05 significance level was adopted in the interpretation of results. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında kurumsal imaj ve imaj yönetimi | |
dc.title.alternative | Organizational image and image management at the elementary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Corporation image | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Image | |
dc.identifier.yokid | 434408 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 323362 | |
dc.description.pages | 120 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |