İlköğretim okullarında stratejik planlamanın uygulanabilirliğini yönetici-öğretmen görüşleri ve izleme raporlarına göre değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Gökyer, Necmi | |
dc.contributor.author | Zincirli, Muhammed | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:08:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:08:05Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355697 | |
dc.description.abstract | Planlama, ihtiyaç duyulan mal ve hizmetlerin ihtiyaç duyulan anda, miktarda ve kalitede üretimi ve sağlanması şeklinde ve üretim yönetimi süreci olarak düşünülebilir. Eğitim planlaması ise, amaçları belli seçim önceliklerine göre sıralayan ve kaynakları bu öncelikli amaçlara dağıtan mekanizma olarak tanımlanabilir. Eğitimin hedeflenen başarıya ulaşması için iyi bir planlamaya ihtiyaç vardır. Yapılacak planlamanın başarıya ulaşması, onun uygulanabilirliğiyle ilgilidir. Uygulanabilirliği yüksek planlamalar yapmak içinde bazı noktalarda durum tespitlerinin iyi yapılması ve nerede, nasıl, ne şekilde hareket edilmesi gerektiğinin çok iyi bilinmesi gerekir.Planlamanın eğitim için önemi dikkate alındığında, doğru/etkili planlamalar için strateji belirlemekte çok önemlidir. İşte bu noktada stratejik planlamanın eğitim için gerekliliği ve önemi karşımıza çıkmaktadır. Doğru stratejilerle, hedefleri belirleyip bu hedeflere ulaşmak için izlenmesi gereken yolların bilinmesi gerekir. Stratejik planlama, bize hangi noktada olduğumuzu ve neler yapmamız gerektiği hakkında yol haritası olacaktır. Stratejik plan, ilgili planlama alanı ile ilgili tüm genel araştırma bulgularını ve hedeflerini içermektedir. Eğitim hizmeti gibi planlama faaliyetlerinin önemli olduğu bir konuda, stratejik planlama önemini daha da arttırmaktadır.Bu çalışmada, ilköğretim okullarındaki stratejik planlamanın uygulanabilirliği üzerinde durulmuştur. Bu amaçla Elazığ il merkezine bağlı ilköğretim okulları ve tüm ilçe merkezlerindeki ilköğretim okulları araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Evrendeki 3323 öğretmen ve 354 yöneticiden 850 öğretmen ve 104 yöneticiye anketler dağıtılmıştır. Geri dönen 535 öğretmen, 102 yönetici ölçeği değerlendirmeye alınmıştır. Ayrıca aynı örnekleme ait 11 ilköğretim okulunun stratejik planlarının 2011 izleme raporları incelenmiş sonuçlar tablolaştırılarak sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | Planning can be considered as production management process and the production of needed goods and service in needed amount and quality at necessary time. Educational planning can be defined as the mechanism which arranges the objectives in certain choice priorities and distributes sources to these primary objectives. A good planning is needed for education to achieve the target success. planning to be made is related to the success of its practicability. To make plans having high practicability requires determining well the state of some points and knowing quite well where and how to act.Considering the importance of planning for education, setting a course for correct/effective planning is also very important. At this point, the need and importance of strategic planning for education stand out. Defining the goals, the routes to be followed to achieve those goals must be known through correct strategies. Strategic planning will be a route map to show where we are and what to do. Strategic planning includes all general research findings and objectives concerning relevant planning. The importance of strategic planning increases more at the point of education service where planning activities are important.In this study, the importance of strategic planning in education is focused on. With this aim, The universe of the research includes the primary schools in Elazığ and in the districts of Elazığ. The questionnaires have been handed out to 830 teachers and 354 administrators who were selected randomly among 3323 teachers and 104 administrators. 535 teachers and 102 administrators? scales being handed in were evaluated. Besides this, the 2011 monitoring reports of strategic planning of 11 primary schools belonging to the same sample have been analysed and the results are presented in tables. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında stratejik planlamanın uygulanabilirliğini yönetici-öğretmen görüşleri ve izleme raporlarına göre değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | The evaluation of practicability of strategic planning in primary schools according to administors-teachers? views and monitoring reports | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Strategic planning | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Educational planning | |
dc.identifier.yokid | 433334 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 323361 | |
dc.description.pages | 123 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |