dc.contributor.advisor | Boydak Özan, Mukadder | |
dc.contributor.author | Özdemir, Tuncay Yavuz | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:08:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:08:05Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355691 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ile il eğitim denetmen ve yardımcılarının mesleki gelişimlerini sürdürmelerinde e-mentorluk modelinin sürece olan katkılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Öncelikle tüm etkinliklerin gerçekleştirildiği uygulama sitesi (www.e-mentorum.com) hazırlanarak yayınlanmıştır. Literatür taraması ve uygulama başlangıcında uygulama sitesi kullanıcılarından gelen istekler doğrultusunda belirlenen sekiz öğrenme içeriği ile ilgili öğrenme materyalleri hazırlanarak uygulama sitesine yüklenmiştir. Uygulama sitesinde yönetici, e-mentor ve mente olarak üç farklı kullanıcı grubu tanımlanmıştır. 2011-2012 yılında, Elazığ, Malatya ve Bingöl illerinde görevli il eğitim denetmen ve yardımcılarından 59'unun katılımıyla gerçekleştirilen araştırmada akademisyen ve deneyimli il eğitim denetmenleri e-mentor, çalışma grubunda yer alan diğer il eğitim denetmen ve yardımcıları mente, araştırmacı ise yönetici olarak atanmıştır. Tek grup öntest sontest deneysel desende gerçekleştirilen araştırmada uygulama sitesi üzerinden yapılacak etkinliklerin neler olduğu ve nasıl yapılacağı hakkında oryantasyon eğitimleri verilmiştir. İlk iki hafta, oryantasyonun tam olarak sağlanması ve uygulama sitesinde olası teknik aksaklıkların belirlenerek giderilmesi amacıyla araştırma kapsamı dışında değerlendirilmiştir. E-mentorluk uygulamasının, il eğitim denetmen ve yardımcılarının başarısına etkisini belirlemek için başarı testi, tutumlarına olan etkiyi belirlemek amacıyla bilgisayar ve internete karşı tutum ölçeği, e-öğrenmeye karşı tutum ölçeği ve e-mentorluğa karşı tutum ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Sonraki aşamada başarı testi ile tutum ölçekleri öntestleri yapılarak uygulamaya başlanmıştır. 10 hafta süren araştırma sonunda başarı testi ve tutum ölçeklerinin sontestleri uygulanmış, il eğitim denetmen ve yardımcılarının algılarında olası değişimlerin olup olmadığını belirlemek amacıyla hazırlanmış olan görüşme formları kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde nicel verilerin analizi aşamasında ilişkili örneklemler t testi, Kruskal Wallis H testi ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Nitel veriler, içerik analizi yöntemi ile NVivo 9.2 programı yardımıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizi ile e-mentorluk uygulamasının, il eğitim denetmen ve yardımcılarının başarılarına, bilgisayar ve internete karşı tutumlarına, E-öğrenmeye karşı tutumlarına ve e-mentorluğa karşı tutumlarına olumlu katkı sağladığı görülmüştür. İl eğitim denetmen ve yardımcılarının e-mentorluk uygulamasına ilişkin algılarında yaşanan değişim, il eğitim denetmen ve yardımcılarının görüşlerinin özüne sadık kalınıp, alıntılar yapılarak bulgular kısmında verilmiştir. İl eğitim denetmen ve yardımcılarının görüşleriyle, iş yükünün fazla olması, zaman sıkıntısı çekmelerine rağmen, uygulama ile ciddi kazanımlar elde ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this research it was aimed to find out the benefits of e-mentoring model in maintaining the provincial state educational inspectors?and assistant inspectors' professional development. Primarily, the web-site (www.e-mentorum. com) in which all the activities are carried out was designed and launched. At the beginning of literature review and the application, learning materials related to eight learning content on which was decided in accordance with the wishes of the users of the application web site were completed and uploaded on the mentioned web site. There are three user groups in the web site; administor, e-mentor, the mente. 59 members of Elazığ, Malatya, Bingöl state educational inspectors and assistant inspectors joined the research between the years 2011- 2012. In the research, academicians, experienced state educational inspectors and the other state educational inspectors, assistant inspectors and the researcher were nominated as succesively e-mentor, mente and administor. Orientation courses about the research were organized for the applications. The research was carried out in experimental pattern and single test, pre-test, post-tests were used. . First-two-week was evaluated in itself with the purpose of ensuring orientation properly and finding out and solving possible technical problems. To determine the effect of e-mentoring application on the state educational inspectors and assistant inspectors? success , achievement test was used whereas to determine the effect on the attitudes towards computer, internet, e-learning, e-mentoring, attitude scale was used to collect data.In the next steps, pre-test of achievement test and attitude scales were carried out. After the ten-week- research period, post-test of achievement test and attitude scales were applied and interview forms which were designed to determine whether the state educational inspectors and the assistant inspectors? perceptions changed or not.At the end of the research, at the level of analyzing the quantitative data, related samples, t-test, Kruskal Wallis H test and Mann Whitney U test were used. Qualitative data was analyzed by using content analysis method with the help of NVivo 9.2 qualitative research software. It was found out that e-mentoring application provide positive contribution to the state educational inspectors and assistant inspectors? success and attitude towards computer, internet, e-learning, e-mentoring. . The change of the state educational inspectors and assistant inspectors? perceptions about e-mentoring application was mentioned in the findings. Some of the utterances of participants were given without making any changings. . According to their views, it was concluded that they obtained important benefits and experiences in spite of their heavy workload and shortage of time. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İl eğitim denetmen ve yardımcılarının mesleki gelişimlerini devam ettirmede e-mentorluk modeli | |
dc.title.alternative | E-mentoring model for maintaining the provincial education inspectors and assistant inspectors? professional development | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Supervision of education | |
dc.subject.ytm | Mentoring | |
dc.subject.ytm | Mentoring program | |
dc.subject.ytm | Controller | |
dc.identifier.yokid | 431786 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 314827 | |
dc.description.pages | 280 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |