Show simple item record

dc.contributor.advisorDemirtaş, Zülfü
dc.contributor.authorKiliç, Mehmet Fatih
dc.date.accessioned2020-12-29T08:08:03Z
dc.date.available2020-12-29T08:08:03Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355680
dc.description.abstractBu araştırma ortaöğretim okul yöneticilerinin değerlerle yönetime ilişkin algılarını belirlemek amacıyla nitel araştırma yaklaşımı ile içerik analizi yapılarak gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında, Elazığ ili merkezinde farklı türlerdeki 23 ortaöğretim kurumunun 44 yöneticisi, bu çalışmadaki araştırma grubu olarak ele alınmıştır. Çalışmada yönetici görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile alınmış, elde edilen veriler, niteliksel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmada ulaşılan sonuçlar; okul yöneticilerinin değerlerle yönetimi eğitim ve yönetim açısından hem okulların temel görevleri olan değer aktarmak ve kişilik oluşturmak için amaç, hem de bu amaca ulaştıracak araç olarak algıladıkları, aynı zamanda; değerlerle yönetimi değerlerin, özellikle toplumsal, milli ve manevi değerlerin, yönetimde ön plana çıkarılması olarak algıladıkları görülmüştür. Okul yöneticileri, değerlerin, özellikle yönetim ve eğitim açısından vazgeçilmez bir temel oluşturduğuna vurgu yapmıştır. Yöneticilerin kültür aktarma ve öğrencilerin değer sistemlerinin oluşturulması bakımından en önemli sorumluluklarının çeşitli faaliyetler düzenleme ve model oluşturmak olarak algıladığı, özellikle okul yöneticilerinin milli ve manevi değerlerin aktarımını değerlerle ilgili birçok konuda ön plana çıkardıkları görülmektedir. Değerlerle yönetimin sağlanması için yöneticilerin etkili iletişim kurabilmesi ve değerleri özümsemeleri gerektiğinin yanında, değerlerle yönetimin, olumlu okul iklimi oluşturmada, eğitim açısından oluşturulan hedeflere ulaşılmasında ve eğitim kurumlarındaki her türlü faaliyetin verimliliğini artırmada oynayacağı rolün yöneticiler açısından çok önemsendiği ulaşılan sonuçlardandır.Anahtar Kelimeler: Ortaöğretim kurumları, yönetici, değerler, yönetim, değerlerle yönetim, nitel araştırma.
dc.description.abstractThis research has been carried out with qualitative research method and content analysis to identify the perception of secondary school principals of value based management. For this purpose in 2011-2012 academic year forty four principals of twenty three high schools of varied types in Elazığ city centre were interviewed. In the study principals? views were collected through semi-structured interview method and datum were resolved with qualitative analysis methods. As a result it can be concluded that; principals consider value based management both as an objective for schools that are primarily expected to form personality and transfer values and also as a tool to reach this aim in terms of training and management, and at the same time value based management is considered to give primary importance to social, national and moral values in management. Principals underline that values constitute an indispensable basis especially for management and education. It is clearly seen that principals are primarily expected to organize various activities and create a model for cultural transmission and the formation of value systems of students; also principals give special importance to transmission of national and moral values on many issues about values. It has been concluded that, as means to ensure value based management, principals need to communicate effectively and internalize values, in addition, value based management?s role in the enhancement of productivity of every activity in educational institutions and reach the objectives created in order to form a positive school climate is heeded a great deal by principles.Key words: High schools, principal, values, management, value based management, qualitative research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim okulları yöneticilerinin değerlerle yönetime ilişkin algıları
dc.title.alternativePerception of secondary school principals of value based management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Eko. Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmSchool administrators perception
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValue management
dc.identifier.yokid438884
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323373
dc.description.pages227
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess