İlköğretim ikinci kademe fen ve teknoloji ders kitaplarındaki analojilerin yeterliliklerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Zengin, Raşit | |
dc.contributor.author | Özen, Gül İrem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:07:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:07:57Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355646 | |
dc.description.abstract | Toplum kültürünün devamlılığını sağlayan, aynı zamanda toplumsal değişim ve dönüşümün de temelini oluşturan eğitim sürecinde, istenilen başarının elde edilmesi birçok değişkenin etkisi altında olup bunların başında öğretim programları ve ders kitapları gelmektedir. Bu sebeple bu çalışmada, ilköğretim ikinci kademe fen ve teknoloji kitaplarında yer alan analojilerin yeterlilikleri incelenmiştir.Betimsel nitelik taşıyan bu araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır., fen ve teknoloji kitaplarında kullanılan analojilerin sayısı ve niteliği saptanmıştır. Bu kapsamda doküman incelemesi yoluyla Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları'nın 2010 tarihli 6., 7. Ve 8. Sınıf fen teknoloji ders kitabındaki 45 adet analoji incelenmiştir. 6. Sınıf Fen ve Teknoloji kitabı Pasifik yayınlarının , 7.ve 8. Sınıf Fen ve Teknoloji kitabı ise MEB yayınlarınındır.Analojilerin en fazla 7. sınıf düzeyinde, daha sonra ise sırasıyla 6. ve 8. sınıf düzeyinde bulunduğu saptanmıştır.45 analoji, türleri açısından tek tek incelenmiş, bu inceleme yapılırken Thilele ve Treagust 1994 yılında geliştirdikleri analoji sınıflandırma yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen veriler tablolar halinde sunulmuştur Analojiler nitelik bakımından incelendiğinde ise, genel olarak resimlerle desteklenmiş, düzey olarak basit düzeyde oldukları, sınırlılıklarının belirtilmediği görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Analoji, Fen ve Teknoloji, 6.,7. ve 8. Sınıf Ders Kitapları | |
dc.description.abstract | It is dependent a lot of variable of the durability, changing and transformation of society, the most important of these are curriculum and textbooks in education. So in this study, were investigated analogies of sufficiency in primary school science and technology books.In this study, which possesses a narrative feature, general combing model was used. the number of analogies and their qualifications are identified. These analogies are collected from science and technology books. 6th class Science and Technolog Textbooks were published by Pasifik press, 7th and 8th class Science and Technolog Textbooks were published by MEB press.45 analogies the textbook which was published by Ministry of National Education in 2010 for 6th, 7th and 8th grades were examined through documentary analysis.The greater part of these analogies is used in 7.th class, than to 6. and 8. th class level orderly. 45 analogies were examined one by one in terms of their sort, were used analogies classification method that were developed in 1994 by Thilele and Treagus. The obtained data has been presented as tables. When analogies are investigated, it is seen that these analogies are generally simple and pictorial-verbal. It is not pointed out that where the analogy breaks down.Key Words: Analogy, Science and Technolog, 6., 7. and 8 Class. Textbooks | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim ikinci kademe fen ve teknoloji ders kitaplarındaki analojilerin yeterliliklerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analyzing analogies of sufficiency in the secondary stage of elementary school science and technology textbooks | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Similarity | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.identifier.yokid | 421304 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 300433 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |