Show simple item record

dc.contributor.advisorTutak, Tayfun
dc.contributor.authorGüler, İsmail
dc.date.accessioned2020-12-29T08:07:44Z
dc.date.available2020-12-29T08:07:44Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355568
dc.description.abstractToplumların yüzyıllara yayılan gelişimi incelendiğinde, onlara yön verenlerin, hatta çağları açıp kapayanların ?pasif çoğunluk? değil; ?aktif azınlık? diye nitelendirilen, ?üstün veya özel yetenekli kişiler? olduğu görülmektedir. Ülkemizde son yıllarda üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine verilen önemden dolayı Bilim ve Sanat Merkezlerinin sayısı hızlı bir şekilde artmaktadır. Bu hızlı artış çok iyi gibi görünse de çok önemli problemlerde bu paralel de artmaktadır. Bu problemlerden en önemlisi ve birçok probleminde kaynağı üstün yetenekli öğrencilerin potansiyellerini en etkin biçimde kullanabilecekleri ve bu potansiyellerini geliştirebilecekleri şekilde nitelikli etkinliklerin hazırlanmasında oluşan sıkıntılardır. Bu çalışma, nitelikli etkinlik oluşturmada oluşan sıkıntının minimize olmasını amaçlamaktadır. Bu doğrultuda verilen örnek etkinlikler sayesinde, BİLSEM?de görev yapan matematik öğretmenlerine eğitim verecekleri her modüldeki; etkinliğin amacı, hedefi ve kullanılabilecek yöntemler hakkında kapsamlı bilgi vermeyi sağlamaktadır. Bu sayede öğretmenlere etkinlik hazırlama da oluşan sıkıntılar hakkında çözüm önerisi sunarak daha nitelikli etkinlikler hazırlamasına yardımcı olmaktadır.Bu araştırma da, BİLSEM?de görev yapan 10 matematik öğretmenin, örnek etkinlikler konusundaki görüşlerinden yararlanmak için pilot çalışma ve ana çalışama yapılmıştır.Anahtar Kelimeler; Bilim ve Sanat Merkezi, Üstün Yetenekli Öğrenciler, Matematik Etkinlik Planı
dc.description.abstractWhen the development of communities which took centuries is analyzed, it is seen that the people influence them and even open or shut an era are not theen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilim ve sanat merkezlerinde görev yapan matematik öğretmenleri için etkinliklerin hazırlanması ve değerlendirilmesi
dc.title.alternativePreparation and evaluation of the activities for the teachers of mathematics working in science and art centers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmGifted children
dc.subject.ytmBranch teachers
dc.subject.ytmScience and arts centers
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid10000675
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid333871
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess