Bilim ve sanat merkezlerinde görev yapan matematik öğretmenleri için etkinliklerin hazırlanması ve değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Tutak, Tayfun | |
dc.contributor.author | Güler, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:07:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:07:44Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355568 | |
dc.description.abstract | Toplumların yüzyıllara yayılan gelişimi incelendiğinde, onlara yön verenlerin, hatta çağları açıp kapayanların ?pasif çoğunluk? değil; ?aktif azınlık? diye nitelendirilen, ?üstün veya özel yetenekli kişiler? olduğu görülmektedir. Ülkemizde son yıllarda üstün yetenekli öğrencilerin eğitimine verilen önemden dolayı Bilim ve Sanat Merkezlerinin sayısı hızlı bir şekilde artmaktadır. Bu hızlı artış çok iyi gibi görünse de çok önemli problemlerde bu paralel de artmaktadır. Bu problemlerden en önemlisi ve birçok probleminde kaynağı üstün yetenekli öğrencilerin potansiyellerini en etkin biçimde kullanabilecekleri ve bu potansiyellerini geliştirebilecekleri şekilde nitelikli etkinliklerin hazırlanmasında oluşan sıkıntılardır. Bu çalışma, nitelikli etkinlik oluşturmada oluşan sıkıntının minimize olmasını amaçlamaktadır. Bu doğrultuda verilen örnek etkinlikler sayesinde, BİLSEM?de görev yapan matematik öğretmenlerine eğitim verecekleri her modüldeki; etkinliğin amacı, hedefi ve kullanılabilecek yöntemler hakkında kapsamlı bilgi vermeyi sağlamaktadır. Bu sayede öğretmenlere etkinlik hazırlama da oluşan sıkıntılar hakkında çözüm önerisi sunarak daha nitelikli etkinlikler hazırlamasına yardımcı olmaktadır.Bu araştırma da, BİLSEM?de görev yapan 10 matematik öğretmenin, örnek etkinlikler konusundaki görüşlerinden yararlanmak için pilot çalışma ve ana çalışama yapılmıştır.Anahtar Kelimeler; Bilim ve Sanat Merkezi, Üstün Yetenekli Öğrenciler, Matematik Etkinlik Planı | |
dc.description.abstract | When the development of communities which took centuries is analyzed, it is seen that the people influence them and even open or shut an era are not the | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilim ve sanat merkezlerinde görev yapan matematik öğretmenleri için etkinliklerin hazırlanması ve değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Preparation and evaluation of the activities for the teachers of mathematics working in science and art centers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics lesson | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Efficiency | |
dc.subject.ytm | Gifted children | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Science and arts centers | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10000675 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 333871 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |