Show simple item record

dc.contributor.advisorCanpolat, Erdal
dc.contributor.authorAksakal Ercan, Gizem
dc.date.accessioned2020-12-29T08:07:39Z
dc.date.available2020-12-29T08:07:39Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355525
dc.description.abstractBu çalışmada; 7. sınıf öğrencilerine bir önceki yılın kimya dersi konusu olan ?Maddenin Tanecikli Yapısı? 8. Sınıf öğrencilerine bir önceki yılın kimya dersi konusu olan ?Maddenin Yapısı ve Özellikleri? ünitelerinde verilen doğru cevaplara göre; cinsiyet, ailenin gelir durumu, annenin eğitim durumu, babanın eğitim durumu ve yaşanılan yer değişkenleri için öğrencilerin bilişsel alan basamaklarında gösterdikleri başarı ve kalıcılığın belirlenmesi, ayrıca bu üniteler için seçilen kazanımların verilen doğru cevaplara göre bilişsel alan basamaklarında gerçekleşme durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.Çalışma 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Elazığ?da 9 il merkezi, 6 ilçe ve 2 köy ilköğretim okulu olmak üzere toplam 17 ilköğretim okulunda gerçekleştirilmiştir. Örneklemi 7. sınıftan 670 ve 8. sınıftan 584 öğrenci olmak üzere toplam 1254 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma 6. sınıf ?Maddenin Tanecikli Yapısı? ve 7. sınıf ?Maddenin Yapısı ve Özellikleri? üniteleri için 7. ve 8. sınıflara uygulanmak üzere Bloom?un Bilişsel Alan Taksonomisine göre, her soru en az bir kazanımı ölçecek şekilde 15?er soru halinde hazırlanmıştır. Kazanımların bilişsel alan basamaklarında gerçekleşme durumlarını ve hangi basamakta kalıcılığın fazla olduğunu belirlemek için sorular seçilirken uzman görüşü alınmıştır. Milli Eğitim Bakanlığının belirlediği öğrenci kazanımların Bloom Taksonomisinin ilk üç basamağı olan bilgi, kavrama ve uygulama basamaklarında oldukları, daha üst basamaklarda kazanımlara yer verilmediği uzman görüşü de alınarak belirlenmiştir. Bu nedenle sorular bu üç basamağa göre seçilmiştir.Analizler yapılırken SPSS programı kullanılmıştır. Araştırma için yapılan analizlerde Bağımsız Örneklem t-tesi (Independent Sample t-test) ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Elde edilen verilere göre 7. sınıflar için başarı testinin güvenirliği 0,73, ortalama güçlük indeksi 0,52 ve ayırt edicilik indeksi 0,34 olarak; 8. sınıflar için başarı tersinin güvenirliği 0,73, ortalama güçlük indeksi 0,49 ve ayırt edicilik indeksi 0,47 olarak hesaplanmıştır. Bu sonuçlar başarı testlerinin ayırt edicilik, güçlük ve güvenirlik açısından iyi tasarlanmış testler olduklarını göstermektedir. Araştırma bulguları 0,05 anlamlılık durumuna göre yorumlanmıştır.7. sınıflar için bilgi ve uygulama basamaklarındaki kazanımlar, verilen doğru cevap yüzdelerine göre belirlenen %70 sınırının altında kaldıklarından kazanılmamıştır. Kavrama basamağında Soru 1?de ölçülen K.4.1.; K.4.4., Soru 7?de ölçülen K.1.3.; K.1.5. ve Soru 9?da ölçülen K.1.2. doğru cevaplar için belirlenen %70 sınırının üstünde olduklarından kazanılmışlardır.bilişsel alan basamaklarında kalıcılığın ve başarının en yüksek olduğu basamaklar sırasıyla kavrama, uygulama ve bilgi basamaklarıdır. Kalıcılığın en yüksek olduğu kavrama basamağında şehirde yaşayan, aile gelir durumu 2250 TL üzeri olan ve anne ve babaları üniversite mezunu kız öğrencilerin oluşturduğu grup en başarılı grup olmuştur.8. sınıflar için kavrama basamağındaki kazanımlar, doğru cevap yüzdeleri belirlenen %70 sınırının altında kaldıkları için kazanılmamışlardır. Bilgi basamağında Soru 2?de ölçülen K.6.3. ve uygulama basamağında Soru 4?te ölçülen K.2.5. ise doğru cevap yüzdeleri %70 sınırının üstünde oldukları için kazanılmışlardır. Bilişsel alan basamaklarında kalıcılığın en yüksek olduğu basamaklar yaşanılan yer değişkeni hariç (köy değişkeninde başarının ve kalıcılığın en yüksek olduğu basamak uygulama basamağıdır.) bilgi, uygulama ve kavram basamakları olarak sıralanmaktadır. Kalıcılığın en yüksek olduğu bilgi basamağında şehirde yaşayan, aile gelir durumu 2250 TL üzeri olan, anne eğitim durumu diğer grubunda; baba eğitim düzeyi üniversite mezunu olan kız öğrencilerden oluşan grup en başarılı grup olmuştur.Anahtar Kelimeler: Kazanımlar, Bloom Taksonomisi, bilişsel alan basamakları, 6. sınıf Maddenin Tanecikli Yapısı ünitesi, 7. sınıf Maddenin Yapısı ve Özellikleri ünitesi.
dc.description.abstractIn this study, according to the correct answers which were given by the students of class 7for the unit of ?Granular Structure of Matter? which is course of chemistry of the previous year and by the students of class 8 for the unit of ?Structure and Properties of Matter? which is course of chemistry of the previous year; determining of success and permanence offered by the students for cognitive levels is aimed for variables of gender, income level of students? families, education levels of the students? mothers, education levels of the students? fathers and dwelling place of the students and also according to the correct answers, determining of realization levels of selected acquisitions for units which are mentioned above for cognitive levels is aimed.The study was applied for 9 primary school in Elazığ city center, 6 primary school in county center and 2 primary school in villages in academic year2011-2012. 670 students from class 7 and 584 students from class 8, totally 1254 students constitute of the sample.In this research,15 questions every of which according to the Bloom?s Taxonomy of Cognitive Levels evaluate at least one acquisition were prepared for applying to class 7 and 8 for the units of ?Granular Structure of Matter? which is unit of class 6 and ?Structure and Properties of Matter? which is unit of class 7. When the questions were being selected expert opinion was sought for determining of realization levels for cognitive levels of acquisitions and which step was the most permanent.It was determined that student acquisitions which are determined by Ministry of Education were at the steps of knowledge, understanding and practice which are first three steps of Bloom?s Taxonomy but acquisitions were not take place at the higher steps of the Bloom?s Taxonomy also based on the expert opinion. Therefore questions were selected in accordance with this three steps.SSPS has been used for analysis. Independent Sample t-test and Analysis of Variance (ANOVA) have been used for this research.According to the acquiring data, reliability of achievement test has been calculated 0,73, mean difficulty index has been calculated 0,52 and distinguishing index has been calculated0,34 for the classes 7; reliability of achievement test has been calculated 0,73, mean difficulty index has been calculated 0,49 and distinguishing index has been calculated 0,47 for the classes 8. These results show that achievement tests are well designed in terms of distinguishing, difficulty and reliability. Research evidences has been commented with 0,05 level of significance.Acquisitions for the knowledge and practice steps weren't acquired for classes 7 because of remaining below limit of %70 which is set in accordance with the correct answers. For the understanding step, K.4.1.;K4.4. which is assessed for question 1, K.1.3.;K.1.5. which is assessed for question 7 and K.1.2. which is assessed for question 9 has been acquired owing to being above limit of %70 which is set for the correct answers. Permanence and achievement are the highest forsuccessively understanding, practice and knowledge steps for cognitive levels. Women studentswho are living in city center, have family whose income above 2250 TL and whose mothers and fathers have university graduate have become the most successful group for understanding step which has the highest permanence. Acquisitions for the understanding steps wasn't acquired for classes 8 because of remaining below limit of %70 which is set in accordance with the correct answers.For the knowledge step, K.6.3.which assessed for question 2 and for the practice step, K.2.5. which is assessed for question 4 has been acquired owing to being above limit of %70 which is set for the correct answers. Permanence is the highest except variable of dwelling place (For variable of the village, practice step is the highest for achievement and permanence) for successively knowledge, practice and understanding steps for cognitive levels.Women students who are living in city center, have family whose income above 2250 TL and whose mothers? education level is other and fathers have university graduate have become the most successful group for knowledge step which has the highest permanence. Keywords : Acquisitions, Bloom?s Taxonomy, Cognitive Levels, Granular Structure of Matter Unit for Class 6, Properties and Structure of Matter Unit for Class 7.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen eğitimindeki kimya konularının öğretiminde ilköğretim II. kademede yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri
dc.title.alternativeThe problems and solutions in the teaching of chemistry in secondary science education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching problems
dc.subject.ytmBloom?s taxonomy
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmScience
dc.subject.ytmScience education
dc.subject.ytmChemistry teaching
dc.identifier.yokid10010951
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid333858
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess