Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmalarındaki etkisine ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Erten, Hilmi | |
dc.contributor.author | Murat, Aysel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:07:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:07:36Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355507 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, fen bilgisi öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitime yönelik yeterlik düzeylerinin ve bu düzeylerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini (BİT) kullanım düzeyleri açısından farklılaşma durumunun belirlenmesidir. Bu amaçla birlikte, fen bilgisi öğretmen adaylarının BİT kullanım düzeyleri ve teknopedagojik eğitime yönelik yeterlik durumlarının bazı demografik değişkenler açısından anlamlı farklılaşmanın olup olmadığı ve bunun yanında BİT'in öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonu hakkındaki görüşleri araştırılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2012-2013 öğretim yılı güz döneminde Fırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 3. ve 4. sınıfta okuyan 144 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verileri `Teknopedagojik Eğitime Yönelik Yeterlik Ölçeği`, `Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanım Düzeyi Anketi` ve yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Elde edilen veriler, betimsel istatistikler, bağımsız gruplar t Testi, tek yönlü varyans analizi tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Görüşmeler ses kayıt cihazı ile kayıt altına alınmıştır. Görüşmelerin analizinde içerik ve betimsel analiz yöntemleri kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda, fen bilgisi öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterlikleri açısından kendilerini ileri düzeyde gördükleri, BİT kullanım düzeyleri açısından ise kendilerini orta düzeyde yeterli gördükleri belirlenmiştir. Ayrıca fen bilgisi öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin BİT kullanım düzeylerine göre farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Diğer yandan bazı demografik değişkenler açısından da anlamlı bir şekilde farklılaşmanın olduğu saptanmıştır. Ayrıca fen bilgisi öğretmen adayları BİT?in öğrenme-öğretme sürecine entegrasyonunun çok faydalı olduğunu, kendilerine zaman kazandırdığını, işlerini kolaylaştırdığını ve öğrencilerin derse olan ilgisini artıracağını belirtmişlerdir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak uygulamaya ve gelecekte yapılabilecek araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur.Anahtar sözcükler: Teknolojik pedagojik içerik bilgisi, teknopedagojik bilgi, teknopedagojik eğitim, bilgi ve iletişim teknolojileri, B?T entegrasyonu | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine preservice science teachers' technopedagogical knowledge competencies and to examine differences between those competencies and the usage level of information and communication technologies (ICT). For this purpose, preservice science teachers' usage levels of ICT, and technopedagogical knowledge competencies in terms of some demographic variables whether or not there are meaningful differentiantions, as well as the tegration of ICT in their views on teaching-learning process are investigated. The study constists of 144 participants who are students at third and senior classes of science and technology department of the Fırat university, faculty of education during the 2012-2013 academic year. The data of the research was collected by using `Technopedagogical Education Competency Scale`, `ICT Usage Survey` and Semi-structured Interview Method. The data obtained was analyzed by using descriptive statistics, Independent Groups t Test and One Way Variance Analysis. The interviews were recorded by a tape recorder. The content and descriptive analysis methods were used during the analysis of the interviews.The results of the study reveal that the preservice science teachers find themselves fairly adequate in technopedagogical knowledge competency, but in terms of the usage level of ICT, it is determined that they find themselves in intermediate level. Also, it was seen that preservice science teachers' technopedagogical knowledge competencies change according to their usage leves of ICT. In addition, it was confirmed that there are some meaningful differantions in terms of some demografic variables. Moreover, preservice science teachers state that ICT integration in teaching and learning process is so beneficial; such as it helps them gain time, make their work easy, and makes students more interested in lessons. Based on the findings obtained in the study, various practical suggestions were put forward for future research.Key Words: Technopedagogical content knowledge, technopedagogical knowledge, technopedagogical education, information and communication technologies, the integration of ICT. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmalarındaki etkisine ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | The opinions of the science preservise teachers on the effects of the technopedagogical knowledge competencies on ict usage | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Technological compentences | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Pedagogical content knowledge | |
dc.subject.ytm | Communication technology | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.identifier.yokid | 10012122 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 333856 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |