Show simple item record

dc.contributor.advisorTuncer, Murat
dc.contributor.authorBahadir, Ferdi
dc.date.accessioned2020-12-29T08:07:34Z
dc.date.available2020-12-29T08:07:34Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355488
dc.description.abstractEğitimde kullanılan teknolojik araçlar dikkate alındığında eğitimi en çok bilgisayarların etkilediği söylenebilir. Gelişen bilgisayar teknolojisi yıllardır süre gelen, geleneksel olarak hazırlanan kâğıt üzerindeki metinleri bilgisayar ekranlarına taşımıştır. Buna bağlı olarak çeşitli kurumlarda, okullarda ve bilhassa günlük yaşamda ekrandan okuma tercihi basılı materyale oranla hızla artmaktadır. Okuma, bilgi edinmenin önemli bir süreci olduğuna göre ekrandan okuma olarak adlandırılan bu yeni durumun öğrenmeye, öğrenen başarısına etkisinin araştırılması gerekmektedir. Bu gereklilikten yola çıkılarak yürütülen bu araştırmanın amacı, Bilgisayara giriş dersinin ekran okuma ve basılı materyale göre sunulmasının, öğrenci başarısı ve kalıcılığa etkisinin araştırılmasıdır. Araştırmanın evreni Erzincan Üniversitesine bağlı Refahiye Meslek yüksekokulunun Posta Hizmetleri programına kayıtlı 50 birinci öğretim, 50 ikinci öğretim olmak üzere toplam 100 birinci sınıf öğrencisinden oluşmaktadır. Rastgele yapılan bir seçimle bu öğrencilerden 38 öğrenci (İkinci öğretim öğrencileri) deney, 40 öğrenci (birinci öğretim öğrencileri) kontrol grubu olarak atanmıştır. Araştırma öntest-sontest ve deney-kontrol grubu desenine uygun olarak planlanmıştır. Deney grubu ?Bilgisayara Giriş? dersini ekran okumaya göre alırken, kontrol grubuna ise basılı materyalden okumaya göre öğretim yapılmıştır. Başarı testine dayalı olarak elde edilen verilerin analizi sonucunda aşağıdaki bulgulara ulaşılmıştır; .Deney ve kontrol gruplarının öntestlere göre düzeltilmiş sontest puan ortalamaları arasında anlamlı düzeyde bir fark gözlenmemiştir .Deney ve kontrol gruplarının sontestlere göre düzeltilmiş kalıcılık testi puan ortalamaları arasında kontrol grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. .Uygulanan yöntemlerin (Basılı materyalden okuma ve Ekrandan okuma) ve cinsiyetin sontest başarı puanları üzerindeki ortak etkisinin anlamlı düzeyde olmadığı tespit edilmiştir. .Uygulanan yöntemlerin (Basılı materyalden okuma ve Ekrandan okuma) ve cinsiyetin kalıcılık testi başarı puanları üzerindeki ortak etkisinin anlamlı düzeyde olmadığı tespit edilmiştir.Bu bulgular ışığında aşağıdaki önerilerde bulunulabilir:.Elektronik metinlerin mümkün olduğunca basılı materyale dönüştürülerek okunması daha yararlı olabilir. .Elektronik metinlerle yapılan öğretimlerde öğrenme ortamı, öğrenen sağlığı gibi faktörlerin de dikkate alınması gerekmektedir. Anahtar Kelimeler: Ekran Okuma, Basılı Materyalden Okuma, Elektronik Metinler, Teknoloji Destekli Öğrenme, Öğrenme
dc.description.abstractWhen the technologic materials used in education are taken into consideration, it can be expressed that computers influence the education most. Developing computer technology has carried the traditionally prepared text on the paper to the computer screens. Depending on this, the preference of reading on the screen increases quickly comparing to the printed materials in various institutions, especially in schools and Daily life. As reading is the important process of getting information, the effect of this situation called reading on the screen should of the learner.This research carried out with this necessity aims to search the effect of the printed material and reading on the screen for the student success and its continuity in the subject introduction to computer. The modeling of this research consists of 78 first class student registered in mailing services program in Refahiye High School in Erzincan University.According to the randomly made selections, 38 of the students (Second Education) from the first class were chosen as an experiment group and 40 students (first education students) as a control group. The research was designed in accordance with the pre-test-final test and experiment- control group design. While the Experiment group studied ?Introduction to Computer? through screen reading, the control group studied through reading from the printed materials. As a result of analyzing the data obtained from the success test, the following findings were found out..No difference at a significant level was observed between post-test score averages of experimental and control groups arranged according to the pre-tests. .A significant difference was found between permanence test score averages arranged according to the pre-tests of the experimental and control groups. .The common effect of performed method (reading from a printed material and reading from the screen) and gender upon post-test success scores was not found at a significant level. .The common effect of performed method (reading from a printed material and reading from the screen) and gender upon permanence test success scores was not found at a significant level.In the light of these findings, the following can be suggested..It can be more useful to read the electronic texts by transforming them to the printed materials..In teaching carried out through electronic texts, the factors such as the learning environment, the health of the learned should also be taken into consideration.Key Words: Screen reading, Reading from the printed material, Electronic texts, Learning through Technology, Learningen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBilgisayara Giriş Dersinin ekran okuma ve basılı materyale göre sunulmasının öğrenci başarısı ve kalıcılığa etkisi
dc.title.alternativeEffect of screen reading and reading from printed out material on student success and permanency in Introduction to Computer Lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10016008
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid349364
dc.description.pages91
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess