Elazığ Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerinin fen bilimleri dersine ve motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Gömleksiz, Mehmet Nuri | |
dc.contributor.author | Et, Sümeyra Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T08:07:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T08:07:30Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355461 | |
dc.description.abstract | Teknolojik gelişmelerin yaşamımızın her alanında belirgin bir şekilde görüldüğü, günümüz toplumunda fen ve teknoloji eğitiminin önemi ortadadır. Son zamanlarda fen bilgisi eğitimine verilen önemin artığını gözlemlemek mümkündür. Üstün yetenekli birey terimi farklı beceri ve yaratıcılığı kapsayan geniş bir terimdir. Üstün yetenekli bireyler sadece kendilerinin değil içinde bulundukları toplumlarında ilerlemesi için çok büyük önem arz etmektedirler. Üstün yetenekli bireylerin fen eğitimine gösterilecek önem hem bireyler hem de toplumların faydasına olacağını söylemek mümkündür.Çalışmanın amacı, Elazığ Bilim ve Sanat Merkez?ine devam etmekte olan 4. 5. 6. 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersine yönelik görüşlerinin ve motivasyon düzeylerinin belirlenmesidir. Araştırma, 2012-2013 eğitim-öğretim yılında Elazığ il merkezinde Bilim ve Sanat Merkez?ine devam eden 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencileri üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada nicel ve nitel araştırma desenlerinin bir arada bulunduğu karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verilerini motivasyon ölçeği nitel verilerini görüşme tekniği oluşturmaktadır. Nicel verilerin analizinde SPSS-16 istatistik programı, nitel verilerin analizinde ise N-VIVO-8 programı kullanılmıştır. Öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine yönelik motivasyonlarını belirlemek için Dede ve Yaman (2001) tarafından geliştirilen `Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği?kullanılmıştır.Ölçek beşli Likert tipindedir ve 23 sorudan oluşmaktadır. Ölçeğin alt faktörlerin Cronbach Alpha güvenirlik katsayıları sırasıyla; Faktör-1 için 0,75; Faktör-2 için 0,68; Faktör-3 için 0,56; Faktör-4 için 0,55 ve Faktör-5 için 0,59 olarak hesaplanmıştır. Araştırmanın nicel ve nitel verileri birbirini desteklemektedir. Nicel verilerin analizi sonucunda, kız öğrenciler ve erkek öğrencilerin Fen Bilimleri Dersine yönelik motivasyon düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olmadığı bununla birlikte kız öğrencilerin fen dersine yönelik motivasyon düzey ortalamalarının erkek öğrencilerin ortalamalarına oranla daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın nicel verilerinin analizi sonucunda elde edilen bir diğer sonuç ise motivasyon düzey ortalamalarının sınıf bazında değiştiğidir. Buna göre öğrencilerin 4. ve 5. sınıf düzeyinde sahip oldukları motivasyon düzeyi ortalamalarının 6., 7. ve . 8. sınıf öğrencilerinin motivasyon düzeylerinden yüksek olduğu bununla birlikte sınıf düzeyi değişkeni açısından öğrencilerin motivasyon düzeyleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı farklığa rastlanmadığı belirlenmiştir. Nitel verilerin analizine bağlı olarak görüşler; Fen Bilimleri Dersi?nde öğretmenlerin derslerini farklı araç gereçler ile desteklemeleri gerektiği, etkinliklerin öğrenme üzerindeki olumlu etkisinden dolayı fen derslerinde etkinliklere daha sık ver verilmesi gerektiği, fen dersinin günlük hayata aktarılabilmesi için fen bilimleri öğretmenlerinin güncel örnek ve olayları sıkça kullanmaları gerektiği doğrultusundadır.Anahtar Kelimeler: Üstün yetenekli bireyler, Bilim Sanat Merkezi, Fen Bilimleri Dersi, motivasyon, zeka, yetenek. | |
dc.description.abstract | It can be seen that techonological improvments are everywhere in our life, the science and technology education importance is significant in the society. It is possible to see that science education has been getting important recently. The term of gifted person is a vast term which includes different ability and creativity. The gifted people are very important to improve not only themselves but also the society that have these people.It is possible that if the gifted people make a point of science education, then both people and society gain benefits.The aim of the study is that has been clarified 4. 5. 6. 7. and 8. Greats students? ideas and motivation?s levels , who are in Elazığ science and arts center. The research is made for students who are in 4. 5. 6. 7. and 8. greats in science and arts in Elazığ in 2012 -2013 academic year. The mixed method which has quantative and qualitative resarch design all together is used in the resarch. The quantative data of resarch motivation scale occur the viev technique of qualitative SPSS 16 statistics program is used in the analysis of quantative data, while N-VIVO-8 programs is used in the analysis of qualitative data.Te motivation scale of science education which is improved Dede and Yaman is used to specify the motivation of the students for the science and techonology class.The sacale is a kind of quinary Likert and is occured 23 questions.The realibity coefficient Cronbach Alpha of the scale of factors are counted as for Factor1 0.75; for Factor2 0.68 for Factor 3 0.56 for Factor4 0.55 and for Factor5 0.59 respectively. The quantative and qualitative data of the research support each other in the result of quantative data analysis ,there is no difference the motivation levels of between girls students and the boys students for science class in terms of statisticş however the average of the motivation of the girls students is higher than the average of the boys students. The other result is attained the quantative data analysis of the research is modified the average motivation levels according to class. Thus, the average of motivation level of 4. And 5. Classes studens is higher than 6,7, and 8 classes students?s motivations levels ,however there is no difference the motivation level of student in class parameter in terms of statistics. According to qualitative data analysis the comments state that the teachers should support by different equipment in science classes, because of the positive effect of activities, the activities should use more often in the science class, since the science class could be used in daily life, the science class teachers should use often current example and eventKey Words: Gifted People, Science Art Center, Science Education Class, motivation, intellegence, ability | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Elazığ Bilim ve Sanat Merkezi öğrencilerinin fen bilimleri dersine ve motivasyon düzeylerine ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | Opinions of the students at Elaziğ science and art center towards science course and motivation levels | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Science and arts centers | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Elazığ | |
dc.subject.ytm | Gifted children | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.identifier.yokid | 10012436 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | FIRAT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 333854 | |
dc.description.pages | 188 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |