Show simple item record

dc.contributor.advisorTutak, Tayfun
dc.contributor.authorGün, Zühal
dc.date.accessioned2020-12-29T08:07:29Z
dc.date.available2020-12-29T08:07:29Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/355455
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Türkiye?de uygulanan kaynaştırma eğitiminin günümüzdeki durumunu literatür taramasıyla ortaya çıkarıp ortaokul matematik eğitimi alanındaki yerini ortaya koymaktır.Çalışma var olan durumu tespit etmek amacıyla yapıldığından araştırmada betimsel bir çalışma takip edilmiştir. Araştırmanın evrenini Elazığ ilinden rastgele seçilen merkez, ilçe ve köy okullarındaki 30 öğretmen ve 11 kaynaştırma öğrencisi oluşturmaktadır.Veriler 3 aşamada toplanmıştır. 1.aşamada öğretmenlerin kaynaştırma eğitimi uygulamalarındaki bilgileri, kaynaştırma eğitimi ile ilgili herhangi bir eğitim alıp almadıkları, eğitim alındıysa bunun ne düzeyde olduğu ve kaynaştırma eğitimi hakkındaki tutumları incelenmiştir. Bunun için öğretmenlerle yarı yapılandırılmış mülakatlar yapılmıştır. 2. aşamada ortaokul matematik öğretmenleri seçilip onlarla ayrı bir mülakat yapılmıştır. Bu bölümde 8 tane matematik öğretmeniyle yarı yapılandırılmış mülakat yapılmış olup öğretmenlerin kaynaştırma öğrencilerinden matematikte ne kadar verim aldıkları, en çok zorlandıkları konular ve öğretmenin gözünde öğrencilerinmatematiğe olan tutumları incelenmiştir. Son aşamada kaynaştırma öğrencileriyle yapılandırılmamış mülakat yapılmış olup bu bölümde de kaynaştırma öğrencilerinin matematiğe karşı tutumları, en çok zorlandıkları konular ve bu eğitimin kendileri için yararlı olup olmadığı incelenmiştir.Görüşme formundan elde edilen veriler, uzmanlar yardımıyla içerik analizi ile analiz edilmiştir. Yapılan araştırma sonucunda öğretmenlerin kaynaştırma eğitimi konusunda bilgilerinin yetersiz olduğu sonucuna varılmıştır. Matematik öğretmenleriyle yapılan mülakat sonucunda öğretmenlerin somutlaştırmaya ve görselliğe ihtiyaç duydukları ortaya çıkmıştır. Öğrencilerle yapılan mülakatlar sonucunda ise, öğrencilerin okulu çok sevdikleri ama matematik dâhil işlenilen konuları çok çabuk unuttukları sonucuna varılmıştır.Anahtar Kelimeler: Kaynaştırma Eğitimi, Özel Eğitim, Matematik, BEP
dc.description.abstractThe aim of this research is to reveal the situation of inclusive education applied to Turkey with review of the literature and the level of primary mathematics of this situation.The study was carried out to determine the existing situation and a descriptive study was followed for this research.The research consists of 35 teachers and 11 inclusive student selected from randomly chosen schools in the village, district and the city center in Elazığ .The data of research was collected in three stages. In the first stage, the information, the education and the attitude of teachers about inclusive education and the level of inclusive education for these teachers was investigated. For this stage, unstructured interviews with the teachers were carried out. In the second stage, the middle school math teachers were interviewed. Also, unstructured interviews with eight math teachers were carried out. It was investigated whether teachers get efficiency from inclusive students, subjects the most difficult and attitudes towards mathematics for students. In the last stage, unstructured interviews with the inclusivestudents were carried out. Also, attitudes towards mathematics and subjects the most difficult for inclusive students and then whether education is useful for them was investigated.Result of the research revealed that knowledge of teachers about inclusive education is inadequate. According to interviews carried out with math teachers, teachers need to reify and visuals. Also, According to interviews carried out with students, it was concluded that students like school but forgot subjects learned including mathematics.Keywords: Inclusive Education, Special Education, Mathematics, BEP.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜlkemizdeki kaynaştırma eğitiminin matematik eğitiminde yeri ve önemi
dc.title.alternativeThe role and importance of inclusive education in mathemathics education of our country
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmIndividual education
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmMathematics education
dc.identifier.yokid10009689
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityFIRAT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid333861
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineİlköğretim Matematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess